• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • HellviHumle

Malin 74 skrev 2009-03-09 00:10:23 följande:

Mår inget vidare just nu....måste snacka med min läkare.Mår inte så bra av stratteran,känner mig helt jävla känslokall.Orkar inte bry mig om någonting...Faan också.
    Men nu är du ju förkyld också och det kan ju påverka orken och känslorna.
    Kram
  • HellviHumle

Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:11:46 följande:

HellviHumle Har du nån diagnos ?
    Jadå, AS! Dvs på pappret står det "Fobisk personlighetsstörning med atypisk autism". Men jag har diskuterat med psykiatern om det och största anledningen till att det inte står AS är att de inte kunde prata med mina föräldrar. Känner mig otroligt "hemma" i AS.
  • Crash Boom Bang
    Malin 74 skrev 2009-03-09 00:10:23 följande:
    Mår inget vidare just nu....måste snacka med min läkare.Mår inte så bra av stratteran,känner mig helt jävla känslokall.Orkar inte bry mig om någonting...Faan också.
    hur länge har du tagit den  ?  Om du skrivit de tidigare får jag be om ursäkt, orkar inte läsa alla 270 inlägg . Kanske nått du "bara" känner i början ? viss medicin kan ju bli värre först men blir sen bättre . Nämnde inte läkaren nått om de ?
  • HellviHumle

Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:10:13 följande:

jag gör så att jag bockar för mitt nick...  skriver o postar sen .. då dyker ingen ruta upp prova de...  
    Haha, jag försöker det när jag kan komma ihåg det. Ibland så klickar jag mig fram till signaturen och börjar vänta på sidbläddringen tills jag kommer på att jag inte klicket på posta. Jag är nog obildbar. Det är tur att jag kan börja skylla på min höga ålder.
  • Crash Boom Bang
    HellviHumle skrev 2009-03-09 00:15:31 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:11:46 följande: Jadå, AS! Dvs på pappret står det "Fobisk personlighetsstörning med atypisk autism". Men jag har diskuterat med psykiatern om det och största anledningen till att det inte står AS är att de inte kunde prata med mina föräldrar. Känner mig otroligt "hemma" i AS.
    Vad e de atypisk autism ?  E inte AS samma sak då ? vem kunde inte prata med dina föräldrar ?
  • Crash Boom Bang
    HellviHumle skrev 2009-03-09 00:17:36 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:10:13 följande: Haha, jag försöker det när jag kan komma ihåg det. Ibland så klickar jag mig fram till signaturen och börjar vänta på sidbläddringen tills jag kommer på att jag inte klicket på posta. Jag är nog obildbar. Det är tur att jag kan börja skylla på min höga ålder.
    du e inte obildbar , de kan inte vara enkelt för alla ju , sen e de det här med minnet oxå , mitt e som en guldfisk , måste skriva upp ALLT , annars blir de kris . Däremot finns de vissa saker som jag mycke väl kan komma ihåg som jag inte "borde" minnas hahhahaa
  • HellviHumle

Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:19:35 följande:

Vad e de atypisk autism ?  E inte AS samma sak då ? vem kunde inte prata med dina föräldrar ?
    Atypisk autism är autism som inte riktigt platsar i diagnosen autism. Alla kriterier stämmer inte riktigt med autismdiagnoserna men hör ändå dit. För att få diagnosen AS, som är en autismdiagnos, så vill man gärna höra med föräldrar eller liknande, om barndomen, utveckling osv. Eftersom min mamma är död och min pappa är över åttio och tämligen ointresserad så var det inte så mycket att göra åt. Själv närmar jag mig sextio med fart så hitta lärare eller nå't är knappast någon idé heller. Men jag håller mig nöjd så länge jag får lov att påstå att jag har/är AS.
  • Crash Boom Bang
    HellviHumle skrev 2009-03-09 00:24:39 följande:
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:19:35 följande: Atypisk autism är autism som inte riktigt platsar i diagnosen autism. Alla kriterier stämmer inte riktigt med autismdiagnoserna men hör ändå dit. För att få diagnosen AS, som är en autismdiagnos, så vill man gärna höra med föräldrar eller liknande, om barndomen, utveckling osv. Eftersom min mamma är död och min pappa är över åttio och tämligen ointresserad så var det inte så mycket att göra åt. Själv närmar jag mig sextio med fart så hitta lärare eller nå't är knappast någon idé heller. Men jag håller mig nöjd så länge jag får lov att påstå att jag har/är AS.
    jaha de visste jag inte , en ny erfarenhet ... men känner du att du lidit mycke ? Känns det hemma för dig att du har/är AS ( fy vad de låter dumt , dom kunde kommit på en annan förkortning ) så e de det viktigaste ju , spelar ingen roll hur de står på papper då . Fick du redan på denna diagnos tidigt ? Frågar jag för mycke får du säg till okej ?
  • HellviHumle

Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:33:11 följande:

jaha de visste jag inte , en ny erfarenhet ... men känner du att du lidit mycke ? Känns det hemma för dig att du har/är AS ( fy vad de låter dumt , dom kunde kommit på en annan förkortning ) så e de det viktigaste ju , spelar ingen roll hur de står på papper då . Fick du redan på denna diagnos tidigt ? Frågar jag för mycke får du säg till okej ?
    Jag har mått dåligt och känt mig utanför sedan yngre tonåren, åtminstone. Haft depperioder sedan dess också. För fyra år sedan tyckte jag att det fick vara nog (efter en sammandrabbning med försäkringskassan) och var väldigt nära att ta livet av mig. På något sätt lyckades jag i alla fall få psykoterapi på psyk. Diagnosen fick jag först för drygt ett år sedan. Så jag får nog säga att jag lidit nästan hela livet. Nu som först vet jag ju vad det beror på och kan undvika en del saker som jag vet inte fungerar. Det är så otroligt skönt att ha kommit till någon form av klarhet. Så nu försöker jag få folk att få hjälp innan de gått hela livet som jag gjort. Naturligvis kan jag inte så mycket men jag vågar ändå påstå att jag har en hel del erfarenhet av depression som jag gärna delar med mig av.
  • HellviHumle

Crash Boom Bang skrev 2009-03-09 00:33:11 följande:

Fö så kan du fråga på. Jag har inga större hämningar vad gäller min sjukdomshistoria. Hoppas att det kan komma till någon nytta för någon.
Svar på tråden vuxna med adhd add as