• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • pixiewings
    Himmelkropp skrev 2009-03-12 17:00:40 följande:
    Nej men däremot kan du ha dubbeldiagnos.
    Okej ja så kan det vara oxå ja.
    Hur går ADHD-utredning till föresten?
  • Licens To Kiss
    pixiewings skrev 2009-03-12 17:11:29 följande:
    Okej ja så kan det vara oxå ja. Hur går ADHD-utredning till föresten?
    Min utredning börjar nu 18:e mars. Vet att man gör en massa tester. Jag har fått muntlig diagnos (märkbar adhd)
  • pixiewings
    Himmelkropp skrev 2009-03-12 17:15:59 följande:
    Min utredning börjar nu 18:e mars. Vet att man gör en massa tester. Jag har fått muntlig diagnos (märkbar adhd)
    Ja läkaren verkade ganska övertygad idag efter 70 min besök oxå men vi får se.
    Var mest min skoltid hon reagerade på och jag kan nu inte förstå att tidigare läkare ej har funderat i de banerna men det verkar med att en stafettläkare skriver några rader och så kör nästa vidare på det (psykiatrin)
  • Licens To Kiss

Shit, om 6 dar börjar de! *nervös*

• Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-12 09:50:01 följande:
    Har din utredning börjat??
  • Kaxelina

Nu kan jag skriva lite mera. Sist var jag på lunch och en massa folk omkring mig. Det har gått lättare nu sen tidigare idag. Försökte ringa några gånger men slängde på luren för jag inte visste riktigt hur jag skulle säga om vad jag känner. Men ringde senare till HC men dom hann och svara så jag blev lite paff och kom bort mig.

På jobbet är ja ginte alls mig själv och saker som jag vet att jag kan fumlar jag till eller glömmer bort koder osv. Allt blir fel i det jag gör. Får se om jag vågar ringa till VUP imorgon. Om dom har öppet förstås.

Jag skall jobba fredag, lördag, söndag, måndag och tisdag ännu innan jag går på en veckas ledigt. Skitjobbigt redan nu och helt slut. Maten har det varit si och så med dom senaste veckorna. Har gått ner 2 kg och det finns inget som är gott längre.

• pixiewings

Förlåt om jag ställer massa dumma frågor föresten..

Men är de flesta av er långtidssjukskrivna och hur har FK resonerat utifrån nya reglerna?
    Jag har varit sjukskriven sedan 02 och tanken var att jag skulle komma igång med någon sysselsättning till hösten som några timmar praktik etc men nu börjar utredningen precis innan sommaren och sen trodde läkaren att det isf blev aktuellt med något annat och en helt annan planering om/när diagnos sätts.

Började med Fluoxitin nästa vecka och hoppas att det kommer ta bort den värsta ångesten här...

Passar på att skickar en stor kram till er alla och speciellt ni som har det extra kämpigt just nu {#lang_emotions_flower}

• Kaxelina

Jag har aldrig varit sjukskriven för jag har inte vågat ringa till varken läkar eller psykolog. Jag har oftast skaffat barn eller tagit ut vårdledigt när jag haft det svårt. Har inte tänkt på det då men nu när jag börjat min utredning så vet jag var mina känslor finns och beter sig.

• Licens To Kiss
    pixiewings skrev 2009-03-12 17:41:31 följande:
    Förlåt om jag ställer massa dumma frågor föresten.. Men är de flesta av er långtidssjukskrivna och hur har FK resonerat utifrån nya reglerna? Jag har varit sjukskriven sedan 02 och tanken var att jag skulle komma igång med någon sysselsättning till hösten som några timmar praktik etc men nu börjar utredningen precis innan sommaren och sen trodde läkaren att det isf blev aktuellt med något annat och en helt annan planering om/när diagnos sätts. Började med Fluoxitin nästa vecka och hoppas att det kommer ta bort den värsta ångesten här... Passar på att skickar en stor kram till er alla och speciellt ni som har det extra kämpigt just nu
    FK har bedömt efter min arbetsförmåga. Vet inte hur det blir till hösten.
  • Ysta

Har en riktigt dålig dag idag... Det började igårkväll och vill inte släppa. Känner mig uppstressad, tankarna bara surrar omkring och vill inte tystna, jag är rastlös och kan inte sitta still. Igårkväll var jag ute och gick över en timme men det ville inte ge sig.. Har inte kunnat sova inatt för jag känner mig så stressad. Går runt och tänker massa dumma tankar och även om jag vet innerst inne att det inte är på det viset så snurrar det ändå runt runt i mitt dumma huvud *suck*. Jag är sååå less idag

Svar på tråden vuxna med adhd add as