• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (Asp kanske?)
    Svar på #359
    Det är en av många anledningar till att jag tror att jag har as och inte "bara" är deprimerad eller har social fobi. Jag har svårigheter med mat, konstistenser och lukt. Framför allt lukt! Jag var täpt i näsan här en dag, och då kände jag verkligen hur skönt det var. Jag behövde inte gå runt och känna "äckliga luktar" överallt.
  • Anonym (psyk....)

nu ska jag göra mig av med min hund för den morra åt mig.
    och har ju en son så vill inte tro att han inte/kommer göra så igen.
    då kanse det är på min son.
    ska lämna han på måndag och alla bara klagar på mig men jag vill inte men gör det för min sons skull!
    annars hade jag tränat bort det, men vet inte om det går då han är snart 6 år.
    mvh//Mig

• Anonym (vill leva)

jag är helt slut. var på första läkarbesöket idag. Det tog 30 min och läkaren dikterade en remiss direkt till psyk om att jag skall få en brådskande adhd utredning.

hon sa också att om hon fick så skulle hon omg skriva ut recept på medicin för adhd. hon tyckte det var en så riktig diagnos, speciellt efter att hon läst min journal.

Nu är det bara att vänta på att utredningen hos psyk skall börja.

• Fjärilen72

Åh! Jag orkar ärligt talat inte mer! Totalt psykbryt i måndags och har fortfarande inte återhämtat mig riktigt från det än. Det enda jag vill göra är att gråta.

En kompis som jag inte har träffat på länge är i min stad under veckan. Han lovar och lovar att han ska fixa så han kan komma förbi hos mig och hälsa på men det händer aldrig någonting. Får panik över att han egentligen inte tycker om mig.

Jag hade tid hos psykologen idag och hos läkaren måndag nästa vecka. Trodde jag. Skulle ha varit hos läkaren i måndgs denna vecka och upptäckte när jag kom till psykologen att jag inte alls skulle hav arit där.'

Så nu har jag inte kunnat fixa till min medicinering (vilken medecin jag ska ta, dosering osv) vilket är skit för jag mår sjukt dåligt av Ritalinet.

Just nu känner jag inte riktigt för att leva mer.

• Kaxelina

Panik idag. Värsta ångesten över en ny apparat på jobbet. Det är inte alls som jag är van vid samt att risken är så mycket större att jag glömmer att ta bort kortet. (betalkort alltså).

Vågade inte ringa till VUP utan slängde på luren innan dom han svara. Så nu går jag runt och försöker att undvika kassan så¨mycket som möjligt.

• pixiewings

Hej!

Jag kom precis från en timma hos överläkaren på psyk.
    Har under 4 års tid haft diagnosen Emotionell personlighetsstörning men hon är övertygad om att det snarare är ADHD och jag ska få komma och göra tester.
    Är det vanligt att man får Borderline som sen visar sig vara ADHD?

Känner mig förvirrad men när jag läser här så känner jag igen mig i så mycket...

• Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-12 06:42:13 följande:
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-11 21:21:00 följande: Känner igen mig i nästan alla dina problem, vågar inte heller ta upp allt.Du får gärna skicka mail till mig o berätta om du vågar, jag hade gärna gjort detsamma till dig, skönt att ventilera sina tokigheter med ngn som förstår.
    Hej ja kanske vågar avslöja mig i din inbox senare i kväll eller i morgon. Är rätt slut vart otroligt mycket idag. Skönt någon känner igen sig i mina problem. och folk kallar mig bara kräsen, otacksam,  och ska sluta löjla mig med maten att de bara är till att äta. så jobbigt då ingen förstår... Nu ska jag åka iväg på nästa möte, men får äta ute med fam idag. Är hemme igen strax efter 21 sen lägga mitt barn. ser om du är online då.
  • Licens To Kiss
    pixiewings skrev 2009-03-12 16:37:18 följande:
    Hej! Jag kom precis från en timma hos överläkaren på psyk. Har under 4 års tid haft diagnosen Emotionell personlighetsstörning men hon är övertygad om att det snarare är ADHD och jag ska få komma och göra tester. Är det vanligt att man får Borderline som sen visar sig vara ADHD? Känner mig förvirrad men när jag läser här så känner jag igen mig i så mycket...
    Nej men däremot kan du ha dubbeldiagnos.
  • Licens To Kiss
    Fjärilen72 skrev 2009-03-12 14:20:52 följande:
    Åh! Jag orkar ärligt talat inte mer! Totalt psykbryt i måndags och har fortfarande inte återhämtat mig riktigt från det än. Det enda jag vill göra är att gråta. En kompis som jag inte har träffat på länge är i min stad under veckan. Han lovar och lovar att han ska fixa så han kan komma förbi hos mig och hälsa på men det händer aldrig någonting. Får panik över att han egentligen inte tycker om mig. Jag hade tid hos psykologen idag och hos läkaren måndag nästa vecka. Trodde jag. Skulle ha varit hos läkaren i måndgs denna vecka och upptäckte när jag kom till psykologen att jag inte alls skulle hav arit där.' Så nu har jag inte kunnat fixa till min medicinering (vilken medecin jag ska ta, dosering osv) vilket är skit för jag mår sjukt dåligt av Ritalinet. Just nu känner jag inte riktigt för att leva mer.
    Ta hand om dig!!
  • HellviHumle

Det är ju inga vattentäta skott mellan diagnoserna heller. Flera av dem bygger på att man uppfyller ett visst antal kriterier (ur en större grupp) som först ska tolkas av läkare/psykolog. Så det är knappast konstigt att det blir diverse blanddiagnoser eller att man får en ny diagnos senare.
    Det är i alla fall min teori.

Svar på tråden vuxna med adhd add as