• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Anonym skrev 2009-03-12 18:41:56 följande:
    Vad är första steget om man misstänker att man har adhd som vuxen?
    Kontakta VårdCentralen.
  • Licens To Kiss
    Anonym skrev 2009-03-12 18:41:56 följande:
    Vad är första steget om man misstänker att man har adhd som vuxen?
    Välj gärna en signatur!
  • Anonym (Asp kanske?)
    Kaxelina skrev 2009-03-12 17:45:35 följande:
    Jag har aldrig varit sjukskriven för jag har inte vågat ringa till varken läkar eller psykolog. Jag har oftast skaffat barn eller tagit ut vårdledigt när jag haft det svårt. Har inte tänkt på det då men nu när jag börjat min utredning så vet jag var mina känslor finns och beter sig.
    Jag har inte heller varit sjukskriven. Jag klarade av gymnasiet tacket vara en kompis som jag ständigt hängde efter. Efter gymnasiet har jag fått två barn och börjat på olika utbildningar och arbeten som jag sedan slutar. Jag bara slutar när jag är slutkört. Jag överbeviser mig själv om att jag heller vill studera etc.
  • Anonym (vuxen)

OK!

Vad kan man få för hjälp om man blir diagnostiserad . Jag jobbar som lärare men får lätt ångest över saker jag gör och säger. Jag gör ofta bort mig eftersom jag är så impulsiv och talar innan jag tänker. Eleverna uppfattar mig som elak, fast jag egentligen inte menar ngt illa, oftast skämtar jag för mkt.

• Anonym (Skåne)
    Svar på #385
    jag har registrerat mig som anonym(skåne) *ler*
    Nu måste jag bara lära mig hur man gör när man skriver där. Har så svårt för nya saker.
  • Aquagreen

Himmelkropp - Gaahh tokläkaren hade "sett fel" de var inte den 13 mars den började utan KLOCKAN 13 den 1 April, hur drygt känns inte de då :-/

Anonym hej - Ja justde, ja men känner du att du vill så gör det gärna jag håller tyst, lovar.

• Anonym (Skåne)
    Svar på #385
    Ts kan du inte lägga upp länken i trådstarten om det är någon som har råkat missa den? + att det skulle vara mycket lättare att komma ihåg att gå in där. *börjar bli dement känns det som*
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-12 19:38:06 följande:
    Himmelkropp - Gaahh tokläkaren hade "sett fel" de var inte den 13 mars den började utan KLOCKAN 13 den 1 April, hur drygt känns inte de då :-/ Anonym hej - Ja justde, ja men känner du att du vill så gör det gärna jag håller tyst, lovar.
    Ååååå nej!!!
Svar på tråden vuxna med adhd add as