• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Anonym (Skåne) skrev 2009-03-12 19:42:50 följande:
    Ts kan du inte lägga upp länken i trådstarten om det är någon som har råkat missa den? + att det skulle vara mycket lättare att komma ihåg att gå in där. *börjar bli dement känns det som*
    Hehe rädd att TS blir plottrig men jag lägger länken där i TS.
  • Ysta

Är det någon av er som har fått Atarax utskrivet för att ni känner er rastlösa och stressade hela tiden och har svårt att slappna av? Jag har fått det men de hjälper ju inte ett dugg

• Anonym (Skåne)
    Svar på #401
    Tack så mycket TS
  • Aquagreen

Himmelkropp - I know, klantigt, men de var ju ändå bara en diff på 3 veckor, vilket för oss/mig känns som ÅR
    Nejje lägg inget mer i TS, de är ju så fint nu som det är

• Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-12 20:30:07 följande:
    Himmelkropp - I know, klantigt, men de var ju ändå bara en diff på 3 veckor, vilket för oss/mig känns som ÅR Nejje lägg inget mer i TS, de är ju så fint nu som det är
    Ja jag menar de!!

Nej nu blir de inge mer i TS.
  • Queentizzan
    Aquagreen skrev 2009-03-12 09:50:01 följande:
    Queentissan - Att jag inte äter o dricker beror på stort obehag, inte att jag äter el dricker dåligt utan jag verkligen inte äter el dricker alls ibland, får kvävnings/äckelkänsla o säg är detta normalt? Helt klart att detta hänger ihop med något.Obehag av vissa lukter så som mat då menar jag inte mat som luktar illa så som surströmming tex utan vanlig mat, men mat som enl mig inte är okej mat (jag har viss mat som jag har "fobi" för.Om du läser på vissa sidor på nätet så beskrivs detta med mat/dryck "difficulties" som förekommande bland AS.
    Okej.- Nä så känner inte jag.
    Jag vet inte varför jaginte äter ibland på dagarna eller dricker för den delen.
    Jag är ofta trött och om jag får vatten tex på huden får jag en obehaglig känsla.
    Samma om jag dricker då. De bränns inte men de känns på något sätt jätte obehagligt.

Lukter är jag inte känslig alls för. förutom som du sa surströmming och sånt där :P
  • Anonym (Hej)
    pixiewings skrev 2009-03-12 17:41:31 följande:
    Förlåt om jag ställer massa dumma frågor föresten..Men är de flesta av er långtidssjukskrivna och hur har FK resonerat utifrån nya reglerna?Jag har varit sjukskriven sedan 02 och tanken var att jag skulle komma igång med någon sysselsättning till hösten som några timmar praktik etc men nu börjar utredningen precis innan sommaren och sen trodde läkaren att det isf blev aktuellt med något annat och en helt annan planering om/när diagnos sätts.Började med Fluoxitin nästa vecka och hoppas att det kommer ta bort den värsta ångesten här...Passar på att skickar en stor kram till er alla och speciellt ni som har det extra kämpigt just nu
    På mig har dem inget sagt ngt om de nya reglarena, har gått hemma i snart 10 år (under 30)..   Du kanske vet om att ang dina anti depp. Fluoxetin förlorar sin subventation, Men de finns andra kopior som innehåller samma verksamma ämnen som fortf. går att få sub.

Om du inte känner dig redo, ej mår bra så säg ifrån.  o ta steget då du känner dig tillräckligt stark
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-12 20:30:07 följande:
    Himmelkropp - I know, klantigt, men de var ju ändå bara en diff på 3 veckor, vilket för oss/mig känns som ÅR Nejje lägg inget mer i TS, de är ju så fint nu som det är
    ska försöka våga göra mig tillkänna...  jobbigt att de var ännu längre till tiden till dr kram
  • Kaxelina
    Svar på #395
    Precis. Man har lagt av själv när man mått som sämst.

Himmelkropp. Nu har jag reggat mig.
  • Licens To Kiss

Att ha koll på exakta pengar kvar på kontot även ören? Jag har en kompis som ska göra aspergerutredning (står i kö) han kan säga att jag åt klockan 17.29, eller jag har 121, 30:- på kontot nu och de kommer finnas kvar 102,30:- på kontot för jag ska gå och handla och de kostar så och så, 19.20 öppnade jag min 1½ liters cola och jag har NÄSTAN en halv liter kvar och klockan är hmmm 22. 21.

Är det asperger?

Svar på tråden vuxna med adhd add as