• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaxelina

Ringde till vup idag och fick prata med min nya psykolog eftersom jag blev totalt nere över den nya apparaten igår och som fortsatte idag. Över telefonen gjorde vi en lista som jag skulle följa så att jag inte skulle deppa ihop totalt. Några timmar efter samtalet så släppte den värsta ångesten. Hon är så mycket trevligare än den förra.

• Anonym

Tjena mittbena alla! Har inte orkat skriva något härinne, men nu så......Ångesten vill inte släppa vet inte varför det ska vara så? Funderar på medicin, någon som käkar det pga ångest, härinne?

• tristania
    Anonym skrev 2009-03-14 07:12:20 följande:
    Tjena mittbena alla! Har inte orkat skriva något härinne, men nu så......Ångesten vill inte släppa vet inte varför det ska vara så? Funderar på medicin, någon som käkar det pga ångest, härinne?
    Jag är inte anonym, jag tryckte fel
  • Aquagreen
    tristania skrev 2009-03-14 07:13:00 följande:
    Jag är inte anonym, jag tryckte fel
    Jag äter Efexor vilket ska vara bra mot ångesten men vet inte om jag är helt enig i det, tyckte nästan Citalopram var bättre.
    Nu ska jag få vid behovs bedicin mot ångesten som jag ska ta när den är som värst.
  • Kaldorei

Åååh jag e så ARG å har lust att slå en viss person på käften :S En incident hände för flera veckors sen, men ilskan blossar upp i mig flera gånger i veckan nu iaf....=(

Jag hade en kompis som har Asperger.(eller ja jag har flera, men just denna tjej är helt jävla otrolig)

Hon har sprungit runt å ljugit en massa om mig å mitt ex å henne å mitt ex. å sen har hon mage att säga *jamen jag har ju asperger* HERREGUD! att man har en diagnos betyder inte att man kan skylla på den i tid å otid. det kanske är en förklaring till varför man gör som man gör, men inte fan är det nån ursäkt!!!

Sonens pappa fyller år imorgon och jag frågade honom om XX skulle vara där, för isåfall kommer INTE jag å sonen. han själv vet om alla lögner hon har spridit ut, men han verkar inte bry sig alls.....=( Jag vill INTE att hon har NÅNTING med min son att göra! men iaf så hade han inte bjudit henne, men ändå. då säger ju han givetvis *sluta hota med sonen* men jag hotar inte med honom så! Jag vill ju förfan bara skydda honom från en idiotisk jävla lögnhals som skulle kunna göra ALLT för att förstöra mellan folk....

Hade tex inte jag konfronterat sonens pappa om den här incidenten(lögnerna) så hade jag säkert fortfarande gått runt å varit skitarg på honom, å hur hade sonen tyckt det känts då? GRRRR

Han får umgås med vemfan han vill när han inte har sonen, men har han sonen får han väl förfan tänka sig för vilka han umgås med. Jag skulle tex aldrig bjuda hem någon som missbrukar droger när jag har sonen hemma, å jag jämställer det faktiskt..... suck jag exploderar snart!

• Anonym (fia)
    Svar på #425
    ojdå det var invecklat. Jobbit när det inte går att "göra slut" helt med folk som ändå är involverade i ens krets. Jag menar många ggr är det ju lättast om man helt slipper varandra när det har gått såpass snett. Förstår hur det känns, har intrigmakare inom familjen som tex min syster som bara ställer till skit gång på gång o de e ju också ett dilemma att hur gör man när man inte vill ha med barnens "moster" att göra när hon har barn som e normala som jag e moster till o som ja inte vill förlora. Har ingen lust att kalla henne moster till mina barn. Men hennes barn e det inget fel på o ja längtar till de blir vuxna så man kan ha kontakt med dem utan deras galna morsa. Träffar henne nästan aldrig, o efter varje gång bestämmer ja mej för det va den sista, men sen så vågar ja ändå inte säja från på skarpen att mina barn vill inte ha hennes presenter o skit.
  • ensamhemma

mitt mående blir inte bättre,jag har sån ångest o panikattacker att jag vågar inte gå ut längre.

har försökt att få lugnande av min läkare men utan resultat,,härom kvällen så hade jag sån ångest att jag var tvungen att ringa jouren o dom kom med 6 atarax.

jag fick theralendroppar tillslut av min läkare men dom hjälper inte...
    nu är det ju helg och min dotter är hemma o ska egentligen på fotbollsträning men det är omöjligt pga mitt jäkla mående.

min man ska åka bort i 10 dagar så då e jag helt solo och ska klara det här ensam men jag e så slut, jag orkar inte längre....o psyk skiter fullständigt i vad jag säger,ska det vara så svårt att skriva ut lugnande vid behov?

• Kaldorei

Förstår precis hur du känner =/ Hade en del duster med sonens faster också för ett tag sen, men det har iaf löst sig då jag förstår VARFÖR hon sa som hon sa, även om det var jävligt elakt det hon sa..... =( Jag blev helt knäckt då så sonens pappa fick ringa till sin farsa mitt i natten å förklara för jag kunde inte lugna ner mig alls =S

Anonym (fia) skrev 2009-03-14 12:15:38 följande:

ojdå det var invecklat. Jobbit när det inte går att "göra slut" helt med folk som ändå är involverade i ens krets. Jag menar många ggr är det ju lättast om man helt slipper varandra när det har gått såpass snett. Förstår hur det känns, har intrigmakare inom familjen som tex min syster som bara ställer till skit gång på gång o de e ju också ett dilemma att hur gör man när man inte vill ha med barnens "moster" att göra när hon har barn som e normala som jag e moster till o som ja inte vill förlora. Har ingen lust att kalla henne moster till mina barn. Men hennes barn e det inget fel på o ja längtar till de blir vuxna så man kan ha kontakt med dem utan deras galna morsa. Träffar henne nästan aldrig, o efter varje gång bestämmer ja mej för det va den sista, men sen så vågar ja ändå inte säja från på skarpen att mina barn vill inte ha hennes presenter o skit.
  • Aquagreen
    ensamhemma skrev 2009-03-14 13:00:34 följande:
    [citat]
    mitt mående blir inte bättre,jag har sån ångest o panikattacker att jag vågar inte gå ut längre.har försökt att få lugnande av min läkare men utan resultat,,härom kvällen så hade jag sån ångest att jag var tvungen att ringa jouren o dom kom med 6 atarax.jag fick theralendroppar tillslut av min läkare men dom hjälper inte...nu är det ju helg och min dotter är hemma o ska egentligen på fotbollsträning men det är omöjligt pga mitt jäkla mående.min man ska åka bort i 10 dagar så då e jag helt solo och ska klara det här ensam men jag e så slut, jag orkar inte längre....o psyk skiter fullständigt i vad jag säger,ska det vara så svårt att skriva ut lugnande vid behov?
    [/citatStackare, jag upplever inte att det varit svårt att få det, Ska få lugnande vid behov läkaren ville jag skulle prova Ecu** nånting men jag är skeptisk då dom är väldigt svaga o eg ges mot illamående men har verkan som lugnande då man blir dåsig av dem.
    hade tänkt höra om Theralen men du upplever inte att det hjälper?
    Guud de finns ju så mycket men samtidigt vill man ju inte (iaf inte jag) vara helt nerdrogad
    När är din oro/ångest som starkas?
    Jag upplever min komma smygande mot kvällen, härom natten när jag inte kunde vsova låg jag o slet lös ögonfransar, bet mig i läppen så nu har jag halva ögonfransar o en rejälv knöl o sår på läpparna + att jag sliter av mig hår.
    Hur får du "utlopp" för din ångest?

Stora kramar på dig
  • tristania
    ensamhemma skrev 2009-03-14 13:00:34 följande:
    mitt mående blir inte bättre,jag har sån ångest o panikattacker att jag vågar inte gå ut längre.har försökt att få lugnande av min läkare men utan resultat,,härom kvällen så hade jag sån ångest att jag var tvungen att ringa jouren o dom kom med 6 atarax.jag fick theralendroppar tillslut av min läkare men dom hjälper inte...nu är det ju helg och min dotter är hemma o ska egentligen på fotbollsträning men det är omöjligt pga mitt jäkla mående.min man ska åka bort i 10 dagar så då e jag helt solo och ska klara det här ensam men jag e så slut, jag orkar inte längre....o psyk skiter fullständigt i vad jag säger,ska det vara så svårt att skriva ut lugnande vid behov?
    Nemen usch   Jag har dödsångest oxå, lider  du av det me?
    Aquagreen skrev 2009-03-14 09:28:24 följande:
    Jag äter Efexor vilket ska vara bra mot ångesten men vet inte om jag är helt enig i det, tyckte nästan Citalopram var bättre.Nu ska jag få vid behovs bedicin mot ångesten som jag ska ta när den är som värst.
    Pkej...ska kolla med läkaren. Tack snälla
Svar på tråden vuxna med adhd add as