• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (fia)

finns den förra tråden där det stod listor på vad alla hade? finns det såfall nåt lätt sätt att hitta den?

• Kaxelina

Nu när jag lyckades få ångesten i schack så kommer detta mugglaren.wordpress.com/2009/03/14/hatar-lordagar/ Läs och se hur jag har det varannan lördag. Just nu är jag så förbannad så att jag håller på att spricka. Vill bara skrika men vågar inte även fast jag är helt ensam hemma. Tankarna far runt som en jävla jojo och jag orkar fan inte vara på jobbet när det är så här och det är så VARJE lördag men tur att jag bara jobbar varannan lördag.

• Anonym (Asp kanske?)

Ni som har barn, har ni mycket avlastning och hjälp med barnen? Vi har bara sambons föräldrar här, och dem är sjuka så vi har minimalt med avlastning. På en höjd när vi ska till bup etc. Och jag är helt utsliten! Jag är så trött och har gått in i väggen två gånger på några månader. Jag klarar snart inte av det mer.

• HellviHumle
    Kaxelina skrev 2009-03-14 17:33:47 följande:
    Nu när jag lyckades få ångesten i schack så kommer detta mugglaren.wordpress.com/2009/03/14/hatar-lord.../ Läs och se hur jag har det varannan lördag. Just nu är jag så förbannad så att jag håller på att spricka. Vill bara skrika men vågar inte även fast jag är helt ensam hemma. Tankarna far runt som en jävla jojo och jag orkar fan inte vara på jobbet när det är så här och det är så VARJE lördag men tur att jag bara jobbar varannan lördag.
    Det är inte lätt att ha serviceyrken.
    Nu måste jag dock försvara en sak nämligen att fråga om kort. Jag är jäkligt tacksam om kassörskan gör det då jag kroniskt glömmer bort att dra det. Precis lika kroniskt som jag glömmer att markera mitt nick när jag postar här.
  • Kaxelina

Ha ringen som helst avlastning. Mannen jobbar på sjön varannan vecka och jag får hela lasset. Det går ut över mina barn och dom har nog fått en och annan smäll. Men mest är det skrik från min sida. ringer flera gånger per dag till mannen då han är på jobb för att inte bryta ihop totalt men det är inte alltid som jag lyckas med det. Så jag hoppas att det inte dröjer allt för länge med min utredning. Om jag har diagnos så kanske jag lättare får hjälp med mina barn då han är på jobb. För jag är skiträdd för att det skall gå så långt att jag går överstyr och det händer något. Det kommer jag att ta upp sen när jag skall på min andra första-träff.

• HellviHumle
    Kaxelina skrev 2009-03-14 18:33:11 följande:
    Ha ringen som helst avlastning. Mannen jobbar på sjön varannan vecka och jag får hela lasset. Det går ut över mina barn och dom har nog fått en och annan smäll. Men mest är det skrik från min sida. ringer flera gånger per dag till mannen då han är på jobb för att inte bryta ihop totalt men det är inte alltid som jag lyckas med det. Så jag hoppas att det inte dröjer allt för länge med min utredning. Om jag har diagnos så kanske jag lättare får hjälp med mina barn då han är på jobb. För jag är skiträdd för att det skall gå så långt att jag går överstyr och det händer något. Det kommer jag att ta upp sen när jag skall på min andra första-träff.
    Du borde ju kunna få hjälp av en avlastningsfamilj eller liknande. Kanske att du kan få det utan diagnos också men det går säkert lättare med.
  • Takex

Jag har gifted ADD och sitter och tycker synd om mig sjalv. Har ett prov pa onsdag och sa fort jag oppnar boken sa laser den sig. Skont att vara runt lite likasinnade, kanner mig mest dum hela tiden runt andra : (

• Kaxelina
    Svar på #436
    Det är ju det att jag inte vågar. Och min kommun är helknäpp så jag måste ha papper på något annars får man inget.
  • Kaxelina
    HellviHumle skrev 2009-03-14 18:30:43 följande:
    Det är inte lätt att ha serviceyrken. Nu måste jag dock försvara en sak nämligen att fråga om kort. Jag är jäkligt tacksam om kassörskan gör det då jag kroniskt glömmer bort att dra det. Precis lika kroniskt som jag glömmer att markera mitt nick när jag postar här.
    I min butik drar man inga kort själv utan man måste ge dom till oss. Så varför lägger man då inte medlemskortet och bankkortet i samma fack så kommer dom med automatiskt?
  • Anonym (Elisabeth)

Hej på er allihopa!

Jag har ganska nyligen fått min adhd diagnos tampas även med depression, ångest och tvångstankar.

Medicineras nu med setralin, ritalin samt stesolid vid behov.

Hur gör ni andra med eran adhd, har ni lärt er att leva med den, medicineras ni?

Svar på tråden vuxna med adhd add as