• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym (Hej)
    Anonym (...) skrev 2009-03-16 14:29:54 följande:
    Mitt problem är juh att jag är TRÖTT! ja är så vansinnigt trött hela tiden för min hjärna går på helvarav. Jag får inte utlopp för min energi för min kropp inte orkar. Så jag är låg utanpå och hög innanpå eller hur ska man säga?Jag vill bli mer aktiv i kroppen och mindre aktiv i skallen.Jag kan ha helt tyst runt om mig och vara helt ensam ändå känns de som de står hundra pers runt om mig och skriker och stressar. Så jag blir så stressad och utmattad.
    jag är ingen som far runt, är mer "lat". men fötter, händer, fingrar "röra sig". I huvudet är det en evig stress.

jag blir inte mer Aktiv i kroppen än de jag tvingar och puschar mig.. (men vinter tid har jag mer ont i kroppen och får smärtor att vara ute i kallt väder)
    Och jag har aldrig blivit mer aktiv i kroppen av vare sig Concerta eller med /och/ eller Ritalin.

De är mitt huvud är de mindre kaous men inte tillräckligt bra, och ska söka dr o se om jag kan höja min dos. (likt förbannat glömmer ja min jevla "Middags dos" och nu vågar ja inte ta den, kommer aldrig somna i natt i så fall)
    ...
    Någon som är konstigt att jag vissa nätter knappt sovt något som natten till söndag som jag ca 4 ½ timme.  i natt sov jag 6 timmar HÖGST. Men oftast blir jag helt "deprimerad" då min sömn blir störd, inte får sova minst 8timmar per natt.
  • Anonym (fia)

Mitt problem är juh att jag är TRÖTT! ja är så vansinnigt trött hela tiden för min hjärna går på helvarav. Jag får inte utlopp för min energi för min kropp inte orkar. Så jag är låg utanpå och hög innanpå eller hur ska man säga?Jag vill bli mer aktiv i kroppen och mindre aktiv i skallen.Jag kan ha helt tyst runt om mig och vara helt ensam ändå känns de som de står hundra pers runt om mig och skriker och stressar. Så jag blir så stressad och utmattad.
    Jadu detta känner jag igen, att det känns som en massa folk stressar en. Jag brukar ha jävlia problem i folksamlingar på mer än en person, fester eller kalas är skitjobbit, för jag tror hela tiden att alla pratar med MIG o det blir kortslutning i huvet för ja försöker höra vad de vill o försöker konversera tillbaka. Men sen när man hör filmer från diverse kalas, vem är det egentligen som HÖRS HELA TIDEN? Jo jag själv, högast röst o mest pladdrande det kommer från mej. Usch.
    Jag blir också vansinnit trött, o känns som man är en övertrött barnunge som bara ångar på som ett tåg, röda kinder o eg så trött att man kan stå o sova, men omöjligt att slappna av o roa ner. Vad har du för nåt?
  • Kaxelina

Igår var det första dagen på länge som jag mådde bra. Det kändes i hela kroppen hur bra jag mådde. Jag kunde sitta och nynna i kassan både idag och igår. Om en vecka skall jag på samtal.

Trist med din karl (...). Min man är förstående nu efter jag jag pratat om mina "problem" och han har läst på.

• Licens To Kiss
    Anonym (...) skrev 2009-03-16 08:18:41 följande:
    Jag brukar vara här men väljer att vara anonym i denna frågan just. Har ni mycket förståelse för ert mående och era beteende av era respektive? Jag har arit gift i ganska många år. Min man har ingen förståelse. Han tycker han har stått ut med mig nog så länge. Jag har alltid varit väldigt glad och possitiv utåt sett. Men aldrig klarat skolan, inte haft någon vuxens stöd heller. slogs mycket som tonåring när jag va berusad. Har aldrig varit särskilt trevlig mot mina vänner i övrigt. alltid bossat och har jaginte fått som jag velat elle ringen tyckt som jag har jag blivit sur. Man orkar inte hålla masken och precis som för andra så har de brustit för mig. Jag har blivit deprimerad fått ångest osv. ellerjag har väll alltid haft och varit de, men inte så här synligt som nu. Men jag är fortfarande bra på att sätta på masken och konstigt nog dölja min psykiska ohälsa väldigt bra för utomstående. De e juhingen som lär känna mig eller träffar mig som tror de döljer sig en djupt deprimerad och ärrig själ. Jag har väldigt lätt att dölja mig själv för nya människor som sagt. Men jag klarar ju inte av annat ansvar än mina barn. DOm har jag väldigt bra hand om. Men skola, hem körkort osv kan jag bara inte ta tag i. de går inte. alt är en ända soppa. Min man har tröttnat och nu är han tröttare än någonsin. de va ändå han som för ett år sen uppmuntrade mig attt göra en utredning då han läst/hört mycket om ad/hd och tyckte de va jag i ett nötskal. Nu när jag varit så nära ett resultat och när ag äntligen fått min diagnos och min medecin då har han inget tålamod med mig. Han förstår inte att jag är rädd för medecinen. Han valde att jobba helg trots att de va mina första dagar med medecin ochjag va jätte rädd att vara ensam med barnen. Då alla tjatar om hur likt concerta är amfetamin och WOW nu får du lagligt amfetamin osv. så blir jag ännu mer rädd. Dp tycker han jag är helt sjuk som blir rädd och förstorar upp de. Är de något fel att jag är rädd för drogor? även om jag vet att inte concerta är en drog. men jag har skläktingar som är långt nere i sina missbruk och några är till och med hemlösa pga sitt missbruk. förlåt lixom att jag är rädd. ah jag kanske är mesig, men jag e skit känslig för biverkningar och dom i concertan är inte roliga.jag får fet panikångest när jag ska svälja min medecin. de va inget viktigt jobb utan han skulle hjälpa en kompis. han sa att om jag mår dåligt kan jag messa så kommer han hem. jag messade 2. han va inte hemma förens halv 7. snällt. NÄ! sen bråkar han med mig bara jag ändrar mitt tonläge lite. sen undrar han varför jag inte vill umgås eller prata, jag e fan rädd för att prata med honom för han skäller på mig om jag ändrar tonläge :O jävla idiot. vet inte jag är så förstålig i de jag sriver. va bara tvungen. läs min blogg gärna och kommentera. www.nogg.se/psykop
    Oförståelsen är grymt jobbig. Hoppas han är villig att börja läsa på och bli "undervisad" av dig.
  • Loppanjkpg

Anonym (...) skrev 2009-03-16 08:18:41 följande:

Jag brukar vara här men väljer att vara anonym i denna frågan just. Har ni mycket förståelse för ert mående och era beteende av era respektive? Jag har arit gift i ganska många år. Min man har ingen förståelse. Han tycker han har stått ut med mig nog så länge. Jag har alltid varit väldigt glad och possitiv utåt sett. Men aldrig klarat skolan, inte haft någon vuxens stöd heller. slogs mycket som tonåring när jag va berusad. Har aldrig varit särskilt trevlig mot mina vänner i övrigt. alltid bossat och har jaginte fått som jag velat elle ringen tyckt som jag har jag blivit sur. Man orkar inte hålla masken och precis som för andra så har de brustit för mig. Jag har blivit deprimerad fått ångest osv. ellerjag har väll alltid haft och varit de, men inte så här synligt som nu. Men jag är fortfarande bra på att sätta på masken och konstigt nog dölja min psykiska ohälsa väldigt bra för utomstående. De e juhingen som lär känna mig eller träffar mig som tror de döljer sig en djupt deprimerad och ärrig själ. Jag har väldigt lätt att dölja mig själv för nya människor som sagt. Men jag klarar ju inte av annat ansvar än mina barn. DOm har jag väldigt bra hand om. Men skola, hem körkort osv kan jag bara inte ta tag i. de går inte. alt är en ända soppa. Min man har tröttnat och nu är han tröttare än någonsin. de va ändå han som för ett år sen uppmuntrade mig attt göra en utredning då han läst/hört mycket om ad/hd och tyckte de va jag i ett nötskal. Nu när jag varit så nära ett resultat och när ag äntligen fått min diagnos och min medecin då har han inget tålamod med mig. Han förstår inte att jag är rädd för medecinen. Han valde att jobba helg trots att de va mina första dagar med medecin ochjag va jätte rädd att vara ensam med barnen. Då alla tjatar om hur likt concerta är amfetamin och WOW nu får du lagligt amfetamin osv. så blir jag ännu mer rädd. Dp tycker han jag är helt sjuk som blir rädd och förstorar upp de. Är de något fel att jag är rädd för drogor? även om jag vet att inte concerta är en drog. men jag har skläktingar som är långt nere i sina missbruk och några är till och med hemlösa pga sitt missbruk. förlåt lixom att jag är rädd. ah jag kanske är mesig, men jag e skit känslig för biverkningar och dom i concertan är inte roliga.jag får fet panikångest när jag ska svälja min medecin. de va inget viktigt jobb utan han skulle hjälpa en kompis. han sa att om jag mår dåligt kan jag messa så kommer han hem. jag messade 2. han va inte hemma förens halv 7. snällt. NÄ! sen bråkar han med mig bara jag ändrar mitt tonläge lite. sen undrar han varför jag inte vill umgås eller prata, jag e fan rädd för att prata med honom för han skäller på mig om jag ändrar tonläge :O jävla idiot. vet inte jag är så förstålig i de jag sriver. va bara tvungen. läs min blogg gärna och kommentera. www.nogg.se/psykop
    Det du skriver om hur din man är mot dej påminner sjukt mycke om mitt ex. vi med våra diagnoser är beroende av att våra nära och kära visar förståelse. du ska inte behöva stå ut med att han beter sej så, kan du inte försöka få någon slags informations träff med någon insatt i din diagnos från den vårdenhet som skriver ut din medecin eller om du redan har en samtalskontakt som kan förklara för din man vad din diagnos innerbär och vad den kräver av omgivningen? lycka till iaf och hoppas att det blir bättre! kram
  • Licens To Kiss

Nervöst!! imorrn ska jag träffa han som ska ha hand om min utredning för första gången. Får inte glömma kallelsen.

• Licens To Kiss
    Kaxelina skrev 2009-03-17 11:37:53 följande:
    Igår var det första dagen på länge som jag mådde bra. Det kändes i hela kroppen hur bra jag mådde. Jag kunde sitta och nynna i kassan både idag och igår. Om en vecka skall jag på samtal. Trist med din karl (...). Min man är förstående nu efter jag jag pratat om mina "problem" och han har läst på.
    Härligt, att du mår bra!!

I helgen var jag så jävla trött. Igår grät jag av trötthet men idag mår jag bra igen. Helgen var intensiv, mysig, dramatisk och få timmar sömn.
  • Loppanjkpg

Mitt problem är juh att jag är TRÖTT! ja är så vansinnigt trött hela tiden för min hjärna går på helvarav. Jag får inte utlopp för min energi för min kropp inte orkar. Så jag är låg utanpå och hög innanpå eller hur ska man säga? Jag vill bli mer aktiv i kroppen och mindre aktiv i skallen. Jag kan ha helt tyst runt om mig och vara helt ensam ändå känns de som de står hundra pers runt om mig och skriker och stressar. Så jag blir så stressad och utmattad.
    vill bara ge dej lite ljus i mörkret!;) så upplever jag oxå min adhd och jag har ätit concerta i snart 2 månader och första veckan va ett helvete. men nu e de underbart jag kallar den för mirakelmedecin nu! haha.. nu har jag äntligen fysisk energi till att göra allt jag måste, sen e dom exekutiva funktionerna fortfarande inte dom bästa men vill jag bara så kan jag äntligen. innan spelade det ingen roll vad det en va jag ville, ja va så passiv att jag orkade inte o kunde inte förmå mej själv att göra saker.. tidigare under min sjukskrivning spenderade jag störe delar av dagarna i sängen gjorde allt där, åt, tittade på tv, läste tidningar, lekte med sonen osv. jag kan säga att sen jag började med concertan har jag inte gjort annat i min säng än sovit o då på nattetid. helt amazing!! sen kan jag nämna en annan possetiv effekt jag märkt av nu på senare tid under medecineringen småsaker blir inte längre till enorma ångestföremål och jag kan ta saker mer med en klackspark och jobbiga saker rinner av mej mycke fortare så jag ältar inte längre mina problem eller om något får mej att må dåligt.. håll ut bara de blir bättre! kraaam
  • Aquagreen
    Himmelkropp skrev 2009-03-17 11:46:27 följande:
    Nervöst!! imorrn ska jag träffa han som ska ha hand om min utredning för första gången. Får inte glömma kallelsen.
    Skönt att det är på G nu, hoppas du trivs med han som ska göra din utr o att du slipper vänta onödigt länge på att bli klar.
    Har du bestämmt om du ska ta concerta om du får den utskriven el kör du utan medicin?

Jag ska få Esucos utskrivet, ngn som har erfarenhet av den?
  • Anonym (Hej)
    Aquagreen skrev 2009-03-17 16:19:26 följande:
    Skönt att det är på G nu, hoppas du trivs med han som ska göra din utr o att du slipper vänta onödigt länge på att bli klar.Har du bestämmt om du ska ta concerta om du får den utskriven el kör du utan medicin?Jag ska få Esucos utskrivet, ngn som har erfarenhet av den?
    va är de för ngt?
    för medicin? vad används den för?
Svar på tråden vuxna med adhd add as