• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-27 15:01:12 följande:
    Jaa, några stycken. Har du inte läst min pres?
    Vet inte. Länge sen i så fall. Dålig på att besöka folk!

Hur upplever dina barn dig som har asperger? Jag har ju mamma med adhd. Bara tänkte att de är ju kul och höra hur barnen ser på ens förälder med funktionshinder.

Ibland undrar jag hur de är och ha en mamma utan.
  • Carolin E

Jag går under utredning för adhd/add/dyl just nu. Har blivit diagnosticerad med emotionell instabil personlighetsstörning för ca 5 år sedan, men inga läkemedel eller terapi för den diagnosen vill riktigt hjälpa, så nu misstänker min läkare adhd.

Måste bara säga att det var otroligt skönt att hitta och läsa i den här tråden. Känner mig otroligt skamfylld med mina diagnoser i kombination med planering av barn. Nu känns det faktiskt lite bättre. "Jag är inte ensam", lixom. Inte för att jag trodde jag verkligen var ensam blivande mamma med diagnoserna, men jag har aldrig varit med om att folk talat öppet om det.

Jag ser på min framtid med barn väldigt positivt faktiskt. Kanske bara ni i den här tråden med diagnosen som förstår mitt till syntes egoistiska resonemang när jag säger att jag förutom min otroligt starka fysiska längtan efter barn också ser föräldraskapet som en motivation till att "ta tag" i mig själv och mitt liv?

• Licens To Kiss
    Carolin E skrev 2009-03-27 15:15:55 följande:
    Jag går under utredning för adhd/add/dyl just nu. Har blivit diagnosticerad med emotionell instabil personlighetsstörning för ca 5 år sedan, men inga läkemedel eller terapi för den diagnosen vill riktigt hjälpa, så nu misstänker min läkare adhd. Måste bara säga att det var otroligt skönt att hitta och läsa i den här tråden. Känner mig otroligt skamfylld med mina diagnoser i kombination med planering av barn. Nu känns det faktiskt lite bättre. "Jag är inte ensam", lixom. Inte för att jag trodde jag verkligen var ensam blivande mamma med diagnoserna, men jag har aldrig varit med om att folk talat öppet om det. Jag ser på min framtid med barn väldigt positivt faktiskt. Kanske bara ni i den här tråden med diagnosen som förstår mitt till syntes egoistiska resonemang när jag säger att jag förutom min otroligt starka fysiska längtan efter barn också ser föräldraskapet som en motivation till att "ta tag" i mig själv och mitt liv?
    Hej! Välkommen hit!

Vi är flera med add/adhd och är föräldrar.

Jag är under utredning (adhd) och har än så länge fått diagnosen "märkbar" adhd men de var ett år sen och nu har äntligen utredningen satt igång. Är förälder till en flicka på 7.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-27 15:02:50 följande:
    Vet inte. Länge sen i så fall. Dålig på att besöka folk! Hur upplever dina barn dig som har asperger? Jag har ju mamma med adhd. Bara tänkte att de är ju kul och höra hur barnen ser på ens förälder med funktionshinder. Ibland undrar jag hur de är och ha en mamma utan.
    Ärligt talat så vet jag inte vad de tycker. De var ju redan vuxna när jag fick diagnosen. De har nog förstått varför jag haft så svårt för att ta tag i saker och en del andra saker. Har känt en viss misstänksamhet från en av barnens sambo men det kan lika bra vara jag som uppfattar nå't som inte finns.
  • Carolin E
    Himmelkropp skrev 2009-03-27 15:24:11 följande:
    Hej! Välkommen hit! Vi är flera med add/adhd och är föräldrar. Jag är under utredning (adhd) och har än så länge fått diagnosen "märkbar" adhd men de var ett år sen och nu har äntligen utredningen satt igång. Är förälder till en flicka på 7.
    Tack för välkomnandet!

Tar utredningen alltså såpass lång tid (väntetid?), eller har de inte börjat med den riktiga utredningen förrän nu ett år senare? Jag är precis i början då jag fyllt i några listor.

En nyfiken fråga; Hur fungerar du/andra med adhd i den eventuella diagnosen i kombination med föräldraskapet? Jag är rädd att saker och ting ska bli svårare, men samtidigt är jag nästan övertygad om att barnet kommer vara bra för mig.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-27 15:29:04 följande:
    Ärligt talat så vet jag inte vad de tycker. De var ju redan vuxna när jag fick diagnosen. De har nog förstått varför jag haft så svårt för att ta tag i saker och en del andra saker. Har känt en viss misstänksamhet från en av barnens sambo men det kan lika bra vara jag som uppfattar nå't som inte finns.
    Du vill inte ta reda på om de finns misstänksamhet gentemot dig? Ni funkar ihop och så du och barnets sambo?
  • Licens To Kiss
    Carolin E skrev 2009-03-27 15:29:40 följande:
    Tack för välkomnandet! Tar utredningen alltså såpass lång tid (väntetid?), eller har de inte börjat med den riktiga utredningen förrän nu ett år senare? Jag är precis i början då jag fyllt i några listor. En nyfiken fråga; Hur fungerar du/andra med adhd i den eventuella diagnosen i kombination med föräldraskapet? Jag är rädd att saker och ting ska bli svårare, men samtidigt är jag nästan övertygad om att barnet kommer vara bra för mig.
    Jag fick komma till en överläkare som satte diagnosen direkt efter 1½ timmes möte.
    jag var i väg nyligen och fick fylla i bland annat adhd-papper. Aldrig, sällan, ofta och mycke. Läkarn ska skicka hem papper till mamma som hon ska fylla i sen ska hon dit till läkarn mig och jag ska få till till en psykolog.
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-27 15:50:30 följande:
    Du vill inte ta reda på om de finns misstänksamhet gentemot dig? Ni funkar ihop och så du och barnets sambo?
    Jadå, det är inga problem. Känns inte som att det finns anledning att ta upp saken om den inte kommer på tal.
  • Carolin E
    Himmelkropp skrev 2009-03-27 15:52:25 följande:
    Jag fick komma till en överläkare som satte diagnosen direkt efter 1½ timmes möte. jag var i väg nyligen och fick fylla i bland annat adhd-papper. Aldrig, sällan, ofta och mycke. Läkarn ska skicka hem papper till mamma som hon ska fylla i sen ska hon dit till läkarn mig och jag ska få till till en psykolog.
    Okej. Det låter ungefär som där jag också är just nu, förutom att jag fick fylla i papperet om min barndom i skala 0-4 över telefon med min mamma.
  • Licens To Kiss
    Carolin E skrev 2009-03-27 16:03:14 följande:
    Okej. Det låter ungefär som där jag också är just nu, förutom att jag fick fylla i papperet om min barndom i skala 0-4 över telefon med min mamma.
    Okej! Du har varit på ett möte och fick med dig pappret hem? Vad var de för frågor?
Svar på tråden vuxna med adhd add as