• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-28 13:53:54 följande:
    Jag misstänkte att man skulle flytta oss. Men det känns rätt. Vi är ju i stort sett samma gäng. Men fler får plats och är välkomna, eller hur?
    Absolut!
    Vi har hållt på ett tag så de var lite dags. Nu kommer jag lägga nästa tråd i anonym medlemstrådar. Bra att man vet de. Har ju inte funnits tidigare men lägga tråden så folk bara kan snacka med öppna nick är inte rätt.

Hur mår du?
  • HellviHumle
    Himmelkropp skrev 2009-03-28 13:56:10 följande:
    Absolut! Vi har hållt på ett tag så de var lite dags. Nu kommer jag lägga nästa tråd i anonym medlemstrådar. Bra att man vet de. Har ju inte funnits tidigare men lägga tråden så folk bara kan snacka med öppna nick är inte rätt. Hur mår du?
    Jag vet inte. Känns som om det är nå'n sjuka på gång. Annars är det inget större problem.
    Jag tycker det var bra att medlemsgrupperna kan vara anonyma. Det har varit mycket tjafs med trådar som flyttats eller tagits bort för att de inte passat i KR.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-28 14:26:08 följande:
    Jag vet inte. Känns som om det är nå'n sjuka på gång. Annars är det inget större problem. Jag tycker det var bra att medlemsgrupperna kan vara anonyma. Det har varit mycket tjafs med trådar som flyttats eller tagits bort för att de inte passat i KR.
    Krya på dig! Jag är också småhängig. Vet inte om de är vädret. Vi har kallt, slask och moln.

Tycker jag också!! För dom trådar som håller i sig som våran. Vi är ett gäng som snackar ständigt. Många utav oss kollar in tråden både en och två gånger om dan.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-28 14:41:49 följande:
    Medlemmsgrupp.--- förklara vad innebär de o hur? De låter ju bra
    Vi är mer än bara en tråd i mängden som dyker upp ibland. Vi är ihållande. Så är det jag känner ialla fall.
  • Ysta

Har haft en bra dag hittills idag.. Solen strålar och humöret är nästan på topp. Däremot så har jag den där förbaskade inre stressen som jag försöker slåss mot men det går inte.. Hur hanterar ni inre stress och när alla tankar snurrar runt i huvudet så man håller på att bli galen? Jag har ju fått Atarax utskrivet men fick bara 25 tabletter (har två st kvar) så måste boka tid hos en läkare för att förnya.

Skrev om Atarax en gång tidigare men missade om jag fick nåt svar, ber om ursäkt för det. Iaf så på min förpackning så står det "1-15 tabletter, 1-15 gånger dagligen" men det kan väl aldrig stämma?? Om jag kan ta 15 tabletter åt gången upp till 15 gånger om dagen så skulle det bli 225 tabletter på en dag?! Misstänker att det ska stå 1-5 tabletter, 1-5 gånger om dagen, visst låter det rimligare?

• HellviHumle
    Ysta skrev 2009-03-28 14:46:31 följande:
    Har haft en bra dag hittills idag.. Solen strålar och humöret är nästan på topp. Däremot så har jag den där förbaskade inre stressen som jag försöker slåss mot men det går inte.. Hur hanterar ni inre stress och när alla tankar snurrar runt i huvudet så man håller på att bli galen? Jag har ju fått Atarax utskrivet men fick bara 25 tabletter (har två st kvar) så måste boka tid hos en läkare för att förnya. Skrev om Atarax en gång tidigare men missade om jag fick nåt svar, ber om ursäkt för det. Iaf så på min förpackning så står det "1-15 tabletter, 1-15 gånger dagligen" men det kan väl aldrig stämma?? Om jag kan ta 15 tabletter åt gången upp till 15 gånger om dagen så skulle det bli 225 tabletter på en dag?! Misstänker att det ska stå 1-5 tabletter, 1-5 gånger om dagen, visst låter det rimligare?
    Eller kanske rent av 1-1,5 tabletter 1-5 ggr om da'n!
  • HellviHumle

Saxat ur Fass:Vanlig dos för vuxna: 1 - 5 tabletter à 10 mg 2 - 3 gånger dagligen eller 1 - 2 tabletter à 25 mg.

Så det ska nog stå 1-5 tabl 1-5 ggr om dagen. Fast det låter som lite för ofta om man nu tittar på Fass. Där står det också att de verkar ca tolv timmar.

• Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-28 14:46:31 följande:
    Har haft en bra dag hittills idag.. Solen strålar och humöret är nästan på topp. Däremot så har jag den där förbaskade inre stressen som jag försöker slåss mot men det går inte.. Hur hanterar ni inre stress och när alla tankar snurrar runt i huvudet så man håller på att bli galen? Jag har ju fått Atarax utskrivet men fick bara 25 tabletter (har två st kvar) så måste boka tid hos en läkare för att förnya. Skrev om Atarax en gång tidigare men missade om jag fick nåt svar, ber om ursäkt för det. Iaf så på min förpackning så står det "1-15 tabletter, 1-15 gånger dagligen" men det kan väl aldrig stämma?? Om jag kan ta 15 tabletter åt gången upp till 15 gånger om dagen så skulle det bli 225 tabletter på en dag?! Misstänker att det ska stå 1-5 tabletter, 1-5 gånger om dagen, visst låter det rimligare?
    1-5 tabl 1-5 ggr om dan låter bra!
    Va härligt att du har en sån dag!!!! Hoppas de håller i sig.

Hur jag hanterar stressen. Oj. vet inte.
  • Ysta

Nu hade det ju ändå varit omöjligt att ta 225 tabletter på en dag, dels för att jag skulle aldrig rymma så många i min kropp och sen fick jag bara 25 st utskrivna :)
    Men jag tycker nog att man borde vara lite mer noggrann när man skriver ut en medicin. Hade inte tänkt på att kolla på Fass faktiskt, är lite segtänkt..

Svar på tråden vuxna med adhd add as