Forts "ni som gjort en bröstförstoring"
Startar en ny tråd eftersom att den förra gick ut..
Startar en ny tråd eftersom att den förra gick ut..
Ja, det blev ju väldigt rörigt, men skönt nu att vi slipper mer problem.
Mammas älsklingar
Det var ingen dålig summa det. Fast visst hade jag pengarna så skulle jag nog fixa lite mer grejer typ hängiga ögonlock, fettsugning buk/höft/insidan av låren, fast inget av dem är ju helt nödvändiga. Och så vill jag göra en näsplastik om man inte kan få bort lilla potatisnäsan med fettsugning och fixa till några ytliga blodkärl jag fick på låren under graviditeterna.
Men de sakerna kan man ta något i taget och fördela kostnaderna. Vill nämligen inte ta något lån. Tänk vad värdefull ens kropp blir då när man är klar om man tänker på hur mycket pengar man har lagt ut på den.
Min far gjorde en fettsugning, men sen ändrade han inte sina vanor utan är nu nästan lika fet igen. men min mor fortsatte bara att gå ner i vikt efter sin. Hon blev väl sporrad att fortsätta.,
Hallå tjejer!
Läge sedan jag tittade in till er.
Förlåt att jag inte skickat de bilder som jag lovat men jag tog bilder innan i veckan-dels hade jag gått upp ett antal kg i vikt sedan sist jag tog kort o dels hade jag jättefula märken efter BH:n
. Får se om jag tar nya kring den 22 april då mina bröst firar sin 1-års dag
.
Många skriver om storleken...Låt oss säga 400 cc som jag har. Det ser inte så stort ut på mig (ville absolut inte ha stora bröst) då jag är rätt lång o grov.. Om en tjej på 150 cm o vikt på 50 kg hade haft 400 CC hade det sett ENORMT ut (enligt mig).
Alltså är det jättesvårt att jämföra med andra om de andra inte ser lika ut i kroppen som en själv. Jag har 83 cm under brösten vilket är rätt brett... Om man är smalare ser det inte alls samma ut som på mig... Sen beror det ju mycket på hur mycket egen bröstvävnad man har.
Tja, ni fårstår nog vad jag försöker säga....
En kul sak som hände idag då jag var ute o köpte BH. Var på CHANGE. Kan verkligen rekomendera denna affär. Nu hade de 50% på alla BH:ar om man var medlem också
. Fick hjälp av en supertrevlig tjej som verkligen kunde sitt jobb. Jag har hela tiden trott att jag har E. När jag var klar där o efter ett antal provningar kom jag ut med en F o en H BH!!! De satt som gjutet! Nä, jag tycker fortfarande inte att jag har stora bröst. Det är skillnad på "äkta" bröst o silikonbröst. Sillisar hänger ju inte som äkta ofta gör i den storleken
Hej tjejer! Då va det gjort, imorse fick jag mina nya bröst placerade!
Det blev 425cc, bestämde mig slutligen när jag låg på operationsbordet...
De känns ju att man lever nu om man säger så, men det är ju helt klart värt smärtan och man överlever den!!!

Anonym (nya bröst på fre) skrev 2009-03-27 21:31:50 följande:
förresten va detta var rörigt med tråden.. skönt att vara tillbaka i den gamla i alla fall
nya bröst på fredag
grattis till nya brösten
ni som genomgått er operation hur är smärtan jämfört med en förlossning?
Om man klarar av en förlossning utan någon som helst bedövning så borde man väl klara av smärtan efter en operation även om förlossningen gick jävligt fort och smärtan efter operationen lär hålla i sig längre tid
jag har hört att de som opererat sig och även genomgått en förlossning upplever smärtan annorlunda än de som inte har fött barn.
jag hade ingen bedövning under min förlossning och den varade i 17 timmar, puuh..
Jag har inte fött ngr barn och jag klarade op. galant :) Tog tom. tåget hem 100mil själv dagen efter och dagen efter det så shoppade jag igen :P Kommer att gå bra för er.
Tack alla! De känns superbra att det är gjort, har ju inte riktigt sett dom än under bandage o sport bh, men storleken känns bra som det verkar nu.
Ni kan få se bilder lite längre fram ja.. (Gjorde på Eriksbergskliniken)
Jag var otroligt nervös inför själva narkosen, (har aldrig blivit sövd tidigare), men det var ju absolut inget att oroa sig för, var bara skönt ju! Efteråt däremot, mådde jag lite illa och va rätt snurrig, så då var det skönt att bara ligga och slumra ett tag. Efter ca 3 timmar åkte vi hem igen... hade en timmes bilfärd ungefär och jag halvsov hela vägen, liggandes bakåtlutad i sätet
Jag tycker att det var MYCKET värre att föda barn!! De gjorde ju skitont ju!!
Visst har man en smärta i brösten, men man får räkna med att halv ligga/sitta upppallrad med kuddar i början så känns det ok. Idag har jag mindre värk i dom, kan sitta upp i soffan nu och det känns bra. Jag tar ju en del smärtstillande som jag har fått och det hjälper bra. Under hela första dygnet fick jag morfintabletter och nu har jag några som heter Ramadol.
Det som gör ont är när man ska resa sig upp från liggande läge, (min sambo får ta tag bakom ryggen o "putta" mig upp
), sen är det ovant att inte kunna röra armarna som man är van vid.. bara att ta ner tandborsten uppifrån badrumsskåpet var ju ett problem, men man hittar sina knep!
Ni kommer klara det galant tjejer! Fråga på om ni undrar över något! Och jag lovar er, det är värt de och ni kommer inte att ångra er!!!