• Anonym (HM)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Startar en ny tråd eftersom att den förra gick ut..

• Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"
  • mitchi

en fråga till dom somgjort bröstop.

vet ni om dt är farligt att bli gravid tätt in på bröstoperationen?

• Anonym (På väg mot op.)

det frågade jag på min konsultation och då sa dem att efter man är helt läkt och inläggen lagt sig till rätta dvs 3-4 månader efter op är det ingen fara att bli gravid igen.

mitchi skrev 2009-04-01 10:35:01 följande:
    en fråga till dom somgjort bröstop.vet ni om dt är farligt att bli gravid tätt in på bröstoperationen?
  • mitchi
    Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-01 10:40:19 följande:
    det frågade jag på min konsultation och då sa dem att efter man är helt läkt och inläggen lagt sig till rätta dvs 3-4 månader efter op är det ingen fara att bli gravid igen.
    gud vad bra. dock så börjar jag bli orolig eftersom mensen ska komma men har inte dykt upp men jag väntar ett tag till. kämpade i lite mer än 1 år innan jag ville göra operationen och kom så på andra tankar. men vi får se hur det blir.
  • Anonym (nya bröst på fre)
    mitchi skrev 2009-03-31 16:18:31 följande:
    trotyr bh hade inte jag min va ganska behaglig och jag hade inte något band som tröck ner stösten heller. utan bara en tun tajt topp som ett stöd. fick inte du restrektioner att du skulle masera?jag fick absolut inte ta bort tejpen. utan det skulle ssk göra vis stygnborttagning.vad fick du för inplantat? släta eller ruggiga? för som släta ska inte sitta fast vad jag vet. utan ska vara rörliga.var va det du gjorde det?har du inte kunnat duscha hela dig eller fick du inte?jag fick göra det dagen efter op om jag ville men gjorde det när jag kom hem.
    Det verkar vara väldigt olika vad dom olika kirurgerna rekommenderar efter operationen..
    Nä, han sa inget om att jag skulle massera (gjorde på Eriksbergskliniken).
    Mina stygn är sådana som "går bort av sig själv".. Min tejp skulle sitta tills den ramlade bort av sig själv och då skulle jag tejpa på med ny och hålla på så ett par månader för bästa resultat.
    Ok, jag skulle vänta 5 dagar innan jag duschade hela kroppen tyckte han. Gjorde det idag, herregud va skööönt!
  • TereseA
    Anonym (nya bröst på fre) skrev 2009-04-01 22:41:52 följande:
    Det verkar vara väldigt olika vad dom olika kirurgerna rekommenderar efter operationen.. Nä, han sa inget om att jag skulle massera (gjorde på Eriksbergskliniken). Mina stygn är sådana som "går bort av sig själv".. Min tejp skulle sitta tills den ramlade bort av sig själv och då skulle jag tejpa på med ny och hålla på så ett par månader för bästa resultat. Ok, jag skulle vänta 5 dagar innan jag duschade hela kroppen tyckte han. Gjorde det idag, herregud va skööönt!
    hur känns det nu? ..ont el bara öm?
    Akiim är mitt liv 071004
  • Anonym (xlnt)

Ni som opererat brösten redan, märkte ni av att brösten blev betydligt ömmare efter en vecka och några dagar? Jag slutade ju med smärtstillandena efter en vecka och det fortsatte kännas jättebra i några dagar men igår och idag började dom ömma mycke mer :S

Undrar också när ni slutade med att sova halvsittandes och när ni började börja ligga lite på sidan?

• Anonym (75C-D)

Anonym (xlnt) skrev 2009-04-02 09:34:15 följande:

Ni som opererat brösten redan, märkte ni av att brösten blev betydligt ömmare efter en vecka och några dagar? Jag slutade ju med smärtstillandena efter en vecka och det fortsatte kännas jättebra i några dagar men igår och idag började dom ömma mycke mer :S Undrar också när ni slutade med att sova halvsittandes och när ni började börja ligga lite på sidan?
    Jag sov aldrig halvsittandes, sov på sidan direkt - inga problem...
  • mitchi
    Anonym (xlnt) skrev 2009-04-02 09:34:15 följande:
    Ni som opererat brösten redan, märkte ni av att brösten blev betydligt ömmare efter en vecka och några dagar? Jag slutade ju med smärtstillandena efter en vecka och det fortsatte kännas jättebra i några dagar men igår och idag började dom ömma mycke mer :S Undrar också när ni slutade med att sova halvsittandes och när ni började börja ligga lite på sidan?
    jag åt smärtlindring i 4 veckor. först åt jag dexofen i 3 dagar med panodil sen åt jag panodil och ipren och dexofen till natten och sen bara ipren 2gg/dag + antibiotica i 1 vecka.

jag låg halvsittandes i ca 2 veckor tror jag. jag började ligga på sida då jag vågade och kände att det gick bra. provade att ta bort under ryggen men jag fick ont i skulderbladen då jag inte la mig på sida. kan få det nu oxå och fick de innan op.
    jag vet inte hur lång tid det tog för mig innan jag låg på sidan kanske 2 veckor. tror jag va lite feg.

i dag har jag varit på återbesök. och hon tyckte det va jätte bra allting. fotade igen och tyckte att jag skulle trycka ner mitt hö lite mera annars va det så fint allting.
    frågade henne om varför jag ibland hade ont där bhbanden går och det e en nerv som sitter där som gör ont. och tyvärr kan man inget göra. frågade oxå om det där med om man skulle råka bli gravid och det gjorde inget alls.
    han sa att det va faktist dom som hade varit de vid 2 månadersbesöket. och hon sa då att det man ska göra va att smörja in brösten varjedag med mjukgörande och ha en bra bh. så jag kan vara lugn om det blir något.
  • Anonym (nya bröst på fre)
    TereseA skrev 2009-04-02 08:38:42 följande:
    hur känns det nu? ..ont el bara öm?
    Är nu en vecka sedan min operation och jag har inte så värst ont. Sticker till lite ibland och gör ont där ärren sitter när jag rör armarna för mycket men annars känns det ganska bra. Jag slutade med smärtstillande efter 5 dagar.

Det som jag tycker är jobbigt är att jag sover så dåligt för jag får så ont i ryggen av att ligga på rygg. (jag sov bara uppallrad med kuddar dom första nätterna). Så inatt la jag en kudde under bröstet och la mig på sidan. Sov så ett par timmar och bytte sida sedan innan jag återgick till rygg. De va skönt att variera lite.
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"