• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas

Zago... så underbart härligt att ha både lyan o arv att sätta in! Men du, varför i sjuttan kör ni inte på HUS direkt då för det är nog inte så mkt dyrare än det där fina radiset

Angiee... haha det där var anledningen att vi aldrig kunde bygga hus jag bara kunde inte hålla mig till standardvalen någonstans typ o jäklars vad det skenade iväg så räkna på allt även det som känns litet är mitt råd KUL att kolla köksluckor, lova att länka sen!

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • zagolik
    Hannnas skrev 2009-04-16 15:12:09 följande:
    Zago... så underbart härligt att ha både lyan o arv att sätta in! Men du, varför i sjuttan kör ni inte på HUS direkt då för det är nog inte så mkt dyrare än det där fina radiset Angiee... haha det där var anledningen att vi aldrig kunde bygga hus jag bara kunde inte hålla mig till standardvalen någonstans typ o jäklars vad det skenade iväg så räkna på allt även det som känns litet är mitt råd KUL att kolla köksluckor, lova att länka sen!
    Vi tänkte ju köpa hus...det har vi ju tänkt hela tiden. Men så kom detta upp och vi fastnade. Chansen att just vi får det är ju inte sotr då det är många som ska komma och kolla och jag har hört massa på öppna som skulle dit och kolla....s´å vi kommer isåfall leta vidare och isåfall efter hus igen. Just att hitta nåt som båda gillar är sådär känner vi så när vi föll för detta så måste det ju finnas någon mening med det....

Ja,ekonomin är bra just nu men vi har sparat och sparat och verkligen bestämt oss för att satsa pengarna på boendet då det är prio nr 1 för oss. Sen får vi fixa det andra med pengarna som blir över...bil mm.

Jag vill göra om toan där nere på radhuset om vi får det. var verkligen inte min smak!
    ♥ Emil 080327♥
  • zagolik

Har jag berättat föressten att Emil går HELT själv nu??

Det släppte ju nu i påsk men det var väl för pappa var hemma!

Så kul för han är inte alls klängig på mig längre

♥ Emil 080327♥
  • Hannnas

Zago... så roligt att han går helt själv nu stort!!!

Släpp inte det där med hus ändå, för det är nog stor skillnad och särskilt när ni verkligen har de ekonomiska möjligheterna till det så

Hur hade ni tänkt göra badrummet?

Vårt är snaaaaaaart klart, el man ser iaf ljuset i tunneln snickarn sätter upp listerna idag, ska lägga sista kaklet imorgon sen ska kar o sånt in nästa vecka... underbart!

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • after eight

Hanna: Får jag fråga hur mycket det har kostat er att renovera badrummet? Mellan tummen och pekfingret? Vi har ju ett badrum där uppe som vi vill få gjort inom ett par år, men först måste vi spara...

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • lurksmulan

Nu måste väl Thezz ändå vara iväg och föda barn?!

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Jessica26
    Kickan 84 skrev 2009-04-16 12:55:02 följande:
     Jessica:Jag tycker ni ska skippa cocoonen, den är bara 62 cm lång och många barn är ju längre än så när de fortfarande ligger ner. Vi hade den aldrig och June låg istället i en påse. Men det finns ju även större liftar som passar, t ex babytravel.
    Tack för tipsen men cocoonen ingår i priset så det är inte något att göra, men en mjuklift vill vi ju ha för det är lättare i den vagnen har vi fått för oss
    ♥emilia♥ min underbara ängel är storasyster
  • Kickan 84

Jessica: Väljer man bort den blir det billigare, den kostar trots allt 795 kr, ganska dyrt för en lift som man bara kan ha någon månad. Den är ju jätteliten.

• Jessica26

Kickan frågan är om man kan det men det är ju bara att fråga dem om det.
    Har du något annat bra förslag på mjuklift kanske.

Vet att babyland har en egen för ca 400:-

♥emilia♥ min underbara ängel är storasyster
  • Kickan 84

Jessica: Finns en variant på babyproffsen också som sägs funka, tror den ligger på kring 3-400 kr också och innermåtten ska vara större än cocoonens.

Vår J föddes ju och var 55 cm lång så frågan är om hon gått få i cocoonen från början ens... knappt!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7