• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • zagolik
    Hannnas skrev 2009-04-16 22:37:44 följande:
    lite olika på olika ställen men strax under 500kr rullen så inte såå dyra ändå.. Zago... shit så spännande hoppas verkligen ni får det nu när det känns så rätt!!! Hur kan det komma sig att inflytten inte var innan dec? Gullig du är kommer ju klart inte hinna med FL lika mkt sen men tänker iaf kika in när jag kan såklart o denna tråden är prio   Angiee... ska in o kika...
    Ja,det känns jätte rätt för oss! Dom som bor där ska flytta till ett hus som dom har tillträde i nov/dec så det är därför. Kanske inte det bästa och flytta när bebisen precis har kommit osv jag hade velat flytta innan men vi får ta det.

Henke ska ringa mäklaren på fm så är vi igång ilf. Spännande!

Klart vi kommer sakna dig!!! Och det låter brqa du kommer titta in när du kan.

2007: Ja,det är superkul!!! Det var tom en större gräsplätt på baksidan än vad jag hade tänkt mig! Ja,nu ska vi börja dra igång och buda så får vi se. Lovar att uppdatera!!!

Idag ska jag till ögonmottagnigen men är sååååå trött så trött. Emil var mega gnällig i natt så jag fick ligga på hans soffa och hålla han i handen så somnade han men så fort jag tänte gå så vaknade han. Och soffan på hans ruim är inte den bekvämaste. Så jag somnade efter kl 3 i våran säng och sen började den trådlösa telefonen pippa att batteriet var slut och såklart hittade jag inte den på ett bra tag så idag är man inte direkt den piggaste!! *gäääääääsp*
    ♥ Emil 080327♥
  • zagolik
    angiee skrev 2009-04-16 20:54:12 följande:
    Nu är vi klara! Jättenöjda!! Blev en del tillval inkl. en vinkyl Kan ej länka till köket men om ni går in på www.tibrokok.se & sen väljer "kök", väljer "strama" & sedan längst ner - "staffli vit" så ser ni hur luckorna ser ut Vita med grepplist i valnöt!
    Jätte fint!!!
    ♥ Emil 080327♥
  • after eight
    Hannnas skrev 2009-04-16 17:46:45 följande:
    Ja än är ju inte allt klart o betalt så slutsumman kan jag inte svara exakt på men det landar på dryga 220' med allt, men då hade vi tur och golvvärmen var redan på plats... men det var iof allt...
    Shit pomme frites! Vad är det för lyxbadrum ni skaffat? Jag som räknade på cirka 100.

Angiee: Jättefint kök! Jag är ju inte alls för lantkök, så jag gillar strama kök. Vi har ju kört något mitt emellan, för vi ville inte ha blanka skåpsluckor.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • angiee

AE

Våra skåpsluckor är vita & matta, icke nå högblankt. Vi fick höra att det var på väg "ut"
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • Hannnas

Morron

AE... nja lyx o lyx kan jag väl inte påstå att det är med det är dyrare än jag trodde från början, budgeterade 130 men det sprack ju rätt rejält Men iom att allt är platsbyggt istort sett så är ju det mesta arbetskostnader... finns ju inte en pinal förutom kar/fat/wc som är inköpt utan allt är byggt på plats (2 skåp - varav ett 3kantshörn, karet är inbyggt i panel och likaså tvättstället sen är det en liiten vägg byggd som ett "bås" till toan"...

Vi har ju inget lyxkar (kostade 10 ungefär) och inga lyxgrejjer när det kommer till sånt... blandarna är ju iof inte ikea (de är mora) men inte jättedyra ändå... + att vi målar allt själva o det är myyycket.. vi har inte valt det dyraste väggklinkret och så fick vi vårt golvklinker på rea ändå... + att vi har skrivits in som "små byggherrar" i vår butik och har feta rabatter på precis allt material och vi har även 30% på all färg i vår färgbutik...

Så räkna INTE med att badrummet ska kosta 100 OM ni ska bygga det från grunden som vi... OM ni inte gör väldigt mkt själv vill säga bara stjärnhimlen tog elektriker+snickare 1 hel dag att lägga ner... dyrt!

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • 2007

Hanna: Hur känns det idag, en dag kvar tills Ylva kommer enligt mig.........

Wilma 070519 och Lillknoddas Bf 090818
  • Hannnas
    2007 skrev 2009-04-17 09:24:15 följande:
    Hanna: Hur känns det idag, en dag kvar tills Ylva kommer enligt mig.........
    Nä känns inte som att någon bebis är på G alls, tror nästa helg är mer trolig nu ändå

Hoppas kan man ju göra iaf
  • lurksmulan

Har inget hört något från Thezz? Hon måste ju vara tvåbarnsmamma nu!

Jag har varit hos kuratorn. Alltid spännande. Jag fick nog en uppenbarelse där idag nu hoppas jag bara att jag kan förvalta den till min fördel bara.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-04-17 09:29:22 följande:
    Har inget hört något från Thezz? Hon måste ju vara tvåbarnsmamma nu!Jag har varit hos kuratorn. Alltid spännande. Jag fick nog en uppenbarelse där idag nu hoppas jag bara att jag kan förvalta den till min fördel bara.
    Läser man på hennes blogg är deras dator sönder... men jag hoppas de har fött!
  • after eight
    Hannnas skrev 2009-04-17 09:20:25 följande:
    MorronAE... nja lyx o lyx kan jag väl inte påstå att det är med det är dyrare än jag trodde från början, budgeterade 130 men det sprack ju rätt rejält Men iom att allt är platsbyggt istort sett så är ju det mesta arbetskostnader... finns ju inte en pinal förutom kar/fat/wc som är inköpt utan allt är byggt på plats (2 skåp - varav ett 3kantshörn, karet är inbyggt i panel och likaså tvättstället sen är det en liiten vägg byggd som ett "bås" till toan"... Vi har ju inget lyxkar (kostade 10 ungefär) och inga lyxgrejjer när det kommer till sånt... blandarna är ju iof inte ikea (de är mora) men inte jättedyra ändå... + att vi målar allt själva o det är myyycket.. vi har inte valt det dyraste väggklinkret och så fick vi vårt golvklinker på rea ändå... + att vi har skrivits in som "små byggherrar" i vår butik och har feta rabatter på precis allt material och vi har även 30% på all färg i vår färgbutik...Så räkna INTE med att badrummet ska kosta 100 OM ni ska bygga det från grunden som vi... OM ni inte gör väldigt mkt själv vill säga bara stjärnhimlen tog elektriker+snickare 1 hel dag att lägga ner... dyrt!
    Haha, bara stjärnhimlen... Nejdå, ingen lyx här inte. *fnissar*

Hanna, det kanske drar iväg mycket på grund av att ni har platsbyggt, precis om ni säger.

Avlopp och el har vi redan färdigt. Men det är klart att mycket kommer att kosta. Kanske bygger vi väggen i duschen själva, vi får se, det är länge kvar.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7