• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • after eight
    MagdaA skrev 2009-05-07 11:41:46 följande:
    jo, de må hända, men inte alltid så lätt. biland skulle jag hellre börja om från 0 och göra allt nytt. men, samtidigt är det här charmen med att bo på en gammal gård på landet. det behöver inte va så petnoga.
    *Skickar över en bit "ren trädgård" till Magda*
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Kickan 84

Ganska skönt att vi bara har ett litet land, en minigräsplätt och en balkong att hålla ordning på

• Honeyflowers

tack tjejer för alla grattis!

Blev dessutom uppvaktad på jobbet med blomma o tårta o vers. Helt oväntat faktiskt så det var ju skoj!

Vid 40 ska jag ha stor fest har jag bestämt. Denna födelsedag hoppar jag över det.
    Trist kanske..

• MagdaA
    after eight skrev 2009-05-07 11:50:55 följande:
    *Skickar över en bit "ren trädgård" till Magda*
    tack tack! *börjar genast planera*
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Hannnas

Goddagens

GRATTIS på din 30-års dag Linda {#lang_emotions_flower} äntligen på rätt sida strecket

Här åker badkaret ner idag, de sätter precis in blandaren *på tiden*.. sen är det en massa småpill som snickaren har kvar innan det är klart *mutter*

Tezz... vi har maaassor att göra på vår tomt o den är ju görstor... det är INGET gjort istort sett så vi står som ni på ruta1...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • after eight
    Hannnas skrev 2009-05-07 13:55:30 följande:
    GoddagensGRATTIS på din 30-års dag Linda  äntligen på rätt sida strecket Här åker badkaret ner idag, de sätter precis in blandaren *på tiden*.. sen är det en massa småpill som snickaren har kvar innan det är klart *mutter*Tezz... vi har maaassor att göra på vår tomt o den är ju görstor... det är INGET gjort istort sett så vi står som ni på ruta1...
    *drömmer om en GÖRstor tomt* {#lang_emotions_tongue_out}
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Hannnas
    after eight skrev 2009-05-07 14:04:56 följande:
    *drömmer om en GÖRstor tomt*
    hihi måste ju slänga in lite västgötska eller hur

Vår tomt är stor men sluttar o det är urstörigt! sen ligger huset på ett berg så man kan inte gräva ner vad som vart man vill... oxå störigt!
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • MrsMurphy

Halloj!

Grattis Hf på födelsedagen!

Ser att ni snackat lite trädgård här... Vi har en väldigt liten tomt här men jag kan säga att nog sjutton finns det att göra. För varenda liten sak man petar på så blir det en uppsjö av saker man startar krig mot. Just nu är den stora fajten mot den f******'e kirskålen och vad jag förstått så är enda sättet att slippa den är att flytta. *mutter* Men skam den som ger sig! Dessutom dessa marktäckande smörblommeliknande historierna också.

Måste säga att ni som flyttat in på nya ställen med redan etablerad tomt, tänk er för innan ni bombar ut en rabatt. För mig blev det att jag gav dessa ogräs fritt spelrum i den nya fräscha jorden och varenda liten rotdel måste verkligen bort.

Dessutom krigas det mot mördarsniglar, rödmyror, spindlar, maskrosor och senare i sommar blir det skadedjur på växter och getingar också.

Men man får ju onekligen motion och man blir av med alla sorts frustrationer som ev finns...

Allt är såååååååå naturligt så...
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7