Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
*harkel*
Hmmmm... Känns som om "lillkillen" kommer bli en rätt stor krabat. Här var han 1 månad.
(klickbild)
Han är verkligen helt hopplös att få ett vettigt kort på så onekligen brås han på mor sin!
Men nu ska jag verkligen börja släpa runt på kameran på heltid nu när han börjat med svarsleenden på allvar, man blir ju helt kär då!
Åh Lättja vilka fina barn du har!
Morron!
Fredag! Hurra!
En fråga, Laban har fått ett sår strax under ena mungipan. Kom häromdagen, nu är det en gul skorpa och det är väldigt rött. Jag smörjer som en galning med mjukgörande. Så frågade jag bvc igår och de rekommenderade en salva mot svinkoppor och sa att vi skulle vara uppmärksamma på om det sprider sig.
När jag lämnade honom på dagis frågade jag om de visste att någon har svinkoppor, och då sa en i personalen att hon inte vet om det är just svinkoppor, men en kille (som Laban leker MYCKET med) har haft sår i ansiktet som inte gått bort, och nu har de precis fått någon slags salva att smörja med.
Dessutom har Laban ett litet sår under andra mungipan idag.
Tycker ni jag ska ringa bvc och be och få komma? Eller bara köpa salvan som bvc tipsade om? Eller bara låta det vara?
Lurkan: Jag fick ju panik när Nora hade lekt med en unge som hade svinkoppor när hon var rätt liten och det eländet sprids verkligen som pesten. Så jättenoga med hygienen, sprids via prylar också så jag diskade typ allt som dom varit i kontakt med. Byta örngott varje dag så han inte smittar sig själv igen. Hålla rent och smörja in med microcid.
morn morn!!
Lättja:
Vilka sötnosar!!!
Morrn!!
Vilka sötnosar du har Lättja!
Dilemma här hemma!
Vi är bjudna på ett bröllop 25 Juli. En barndomsvän till C. Jag AVSKYR hans blivande fru. Vi var "Vänner" en gång i tiden men för 3 år sedan vart vi osams & har ej pratat sedan dess. Vi är nu båda bjudna på brölloper (såklart) - för man kan ju inte bara bjuda en av oss! Jag VET att hon egentligen inte vill att jag ska gå, men jag SKA göra det - för C´s skull. MEN VILL VILL VILL VILL INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hålla minen, kul? Blä! Köpa dyra presenter? BLÄ! Köpa ny klänning till ett BLÄ-bröllop!
NEJ! Usch, hur gör man???? ![]()
Angiee:
Mmm vilket dilemma..... Jag hade också gått, men se det inte som att du köper kläder just för bröllopet utan för dig själv. Vi ska på bröllop i sommar och Anders ska vara bestman, vet iofs inte om jag är bjuden men jag tar det faktiskt för givet. Dessa är dock så jäkla roliga hela tiden och har bordsplacering.... Jag känner inte en enda kotte mer än brudparet och på sin höjd 3 till men jag känner dem inte speciellt väl då vi bara träffats några gånger. Jag vet inte vad jag gör om jag inte får sitta jämte anders för jag tror inte de kommer hålla på vett och etikett reglerna att inte dela på ogifta par. SUCK !
NO
Det kommer finnas en annan tjej på bröllopet som jag inte heller tycker om - vill helst undvika henne. Tjejerna har inte betett sig exemplariskt mot mig men det skiter jag egentligen i. Jag kan stå upp för mig själv, men har egentligen ingen lust att mingla med folk på ett bröllop som jag INTE vill gå på!
Fy fanimej va tråååkigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gomorron tjejer!
Fredag!! Wihoo!
Va härligt med helg!! =) Å veckorna går så fort .. det tackar jag för!
En liten trotsunge har vi hemma med, eller ja, det är nått som är fel hela tiden. Å han blir så lessen för minsta lilla. Känns som han kommer bli sjuk snart .. eller är lixom lite smått. I natt vaknade han av att han hostade å hostade å hostade å hostade .... å är täppt i näsan sen påsken.
BVC tror inte på allergi utan istället polyp i sånna fall, så jag har ställt mig i kö för att träffa husläkaren som får kika på honom, men det blir i juni som först.
angiee:
Usch vilken sits. Jag har själv gått på ett bröllop jag egentligen inte ville gå på, gick dit å log å såg trevlig ut men gick hem tidigt. Men jag har lärt mig med tiden att lyssna på sig själv. Fråga sig själv. "vill jag verkligen det här?" Svarar man nej. Då vinner man mest på att INTE gå.
lättja:
så fina! =) Skrämmande hur stor syskonen blir när det kommer en liten en.
Jag är hemma med Laban nu iaf. Bvc sa att han inte ska gå på dagis om det är svinkoppor, och eftersom vi inte vet tar vi det säkra före det osäkra.
Lättja: Diska allt han lekt med? *skrattar mig fördärvad*