• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • lurksmulan
    Hanna: Okej, så den rörliga brukar inte ligga så högt? Nu ligger den ju extremt låg men jag vill gärna räkna på lite mer normala nivåer.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-05-14 07:55:29 följande:
    Hanna: Okej, så den rörliga brukar inte ligga så högt? Nu ligger den ju extremt låg men jag vill gärna räkna på lite mer normala nivåer.
    räknar du på 5 har du bra marginaler
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan
    Hannnas skrev 2009-05-14 07:58:01 följande:
    räknar du på 5 har du bra marginaler
    Jag har räknat de fasta räntorna på 5%, vi tänkte dela upp det på tre delar, men jag vet inte om man ska räkna även den rörliga på samma nivå.
  • lurksmulan

Det är dumt att skicka innan man skrivit färdigt....

Samtidigt så har vi en del marginaler ändå. De som bor där nu förbrukar ca 24.000 kwh el varje år, vilket är ganska mycket. En normalfamilj i villa gör av med ca 20.000 om jag har förstått det rätt. De har dessutom ett dåligt fast avtal som gör att de betalar ca 30.000 kr/år för elen. När vi kollar på det hamnar vi på 19-22.000 kr/år så det gör ganska stor skillnad.  Som minst 700:-/mån och som mest 1600:-/mån.

• angiee

Lurkan

När vi var på banken gjorde han en grovuträkning på räntan (5 års), på 4,32%. Där ligger vårt maximum vi kan betala, iaf tills jag börjar jobba. Med dagens räntor hamnar vi inte alls på spec tokhöga kostnader men när vi binder lär vi hamna kring 4-5 % beroende på hur lång tid vi binder.
    Nu säger de ju att man ska låta allt ligga rörligt tills det börjar klättra uppåt & då kan man binda lite i taget & då gärna under en lång tidsperiod.

Amingen, huvva - den har man ju förträngt. Jag åkte på mindre mjölkstockningar ett par ggr under de 2 månader jag ammade. Feber & knölar - som gick att massera bort. Men AJ! det gjorde ont

Antar att jag själv snart kommer sitta i ogräslandet & fundera,

• lurksmulan

Hua, jag ringde min ögonläkare eftersom jag har konstiga streck framför ena ögat. Han vill att jag kommer direkt idag. Visserligen är det bra, men jag blir helt nervös. Iskalla händer och yrslig. Akuttid = jättefarligt i mina ögon.

angiee: Vi har ju som sagt marginaler men jag vill alltid räkna ut värsta tänkbara scenario så att man inte står där med skägget i brevlådan.

• angiee

Ja det är ju bra. Värsta tänkbara NU är väl att räntan går upp nån enstaka procent. Däremot förespråkas ju att den ska gå upp till ca 7% inom ett par år! Det finurliga är ju att man kan binda när som man vill & märker att räntan stiger. Så egentligen behöver man ju inte vara "orolig"

• Thezzizen

morrn morrn  *gäsp*

*Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • Hannnas

Lurk... jag skulle nog räkna sammanslagna lån som 5% kanske, botten o topp... för det skiljer ju endel på dem... svårt sånt där..

o du akuttid=BRA inte farligt

Morron T... vet du, jag är där du är på måndag ensam! o urtrött då jag inte fått sova nåt inatt nästan o kl är bara 10! herregud vad ska man hitta på... 

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Cia o krabaten

Hannah: Ang amningen så minskar de oftast ner på tiden gasnka snabbt.
    Så om ngn vecka kanske hon bara behöver det första greppet på sig och hinner bli mätt utan att ta om.
    Så har det varit med båda mina iaf.
    Lillebror här blev tillslut rekordammare. Mindre än 5min och gick ändå upp som en raket på kurvorna

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7