• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Kickan 84

Zago: Seth hade en period strax innan 1 år då han alltid kastade sig över ena armstödet på soffan och slog en volt ner på golvet, blev många tårar... han klättrade ju upp även när vi inte var i närheten och kunde skydda honom så att säga. De är ju så jädra snabba!

• Hannnas

Zago & Snö... ja det är hemskt när de ramlar o han är ju på allt så det är ju oundvikligt... men det händer tack o lov jäkligt sällan... värsta var eg förra helgen när han hade kusinbesök (han som är 4mån äldre) o kusinen ramlade i trappan högt uppifrån jag trodde han skulle dö där ett tag men helt oskadd var han, herregud så rädd man blir!

Detta har satt sig i killarnas hjärna iaf, senast igår i kyrkan på dopet deklarerade M för hela folksamlingen vid ett tyst ögonblick att "alvin har ramlat i trappan" svinhögt! liite pinigt

Snö... jo han pratar väldans bra nu, nu är det bara meningar, inte helt klara då han ofta glömmer ett småord som är, den, det el nåt sånt o böjer vissa ord fel men det är ju  väldans bra ändå roligt att kommunicera, men nu kan han uttrycka sin åsikt tydligare o det gör oxå att han blir mkt starkare som liten person... men det pratas för fullt o det är jättekul!

Ja så olika det är vad de gillar, M kräver alltid att få en saga läst på kvällen t ex, " mamma sitta läsa saga" TUR är väl det att de är olika alla!

Kick... ska ge mig iväg vid tillfälle o leta upp ett sånt set barnens hus har vi inte här, men förslaget ang MAXI gillas o sen har vi ju babyproffsen om inte annat

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-05-18 12:05:18 följande:
    Zago: Seth hade en period strax innan 1 år då han alltid kastade sig över ena armstödet på soffan och slog en volt ner på golvet, blev många tårar... han klättrade ju upp även när vi inte var i närheten och kunde skydda honom så att säga. De är ju så jädra snabba!
    hahaaa hade M med! tog kort på detta då det var jättekul för honom för han tog andra vägen så att säga, han voltade ner i soffan ist o tjöt av skratt ungar mindre kul när de tar andra hållet som S gjorde bara... ajaj
  • lurksmulan

AE: Då är vi i samma läge. Du vet ju hur Laban är för det mesta. Igår började han slå min mamma med ett pingisrack och när hon sa till honom kastade han racketen och slog på henne med nävarna istället. Sen sprang han hem, och när hon kom med Polly flög han på henne igen! Imorse när hon hämtade oss sa hon till honom att han inte får smälla i dörren och då började han slå henne igen! Helt otroligt!

Hanna: Polly är ju också galen i böcker. Läsa läsa läsa läsa är allt vi hör hemma!

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Kickan 84

Högläsning är en av de viktigaste sakerna vi gör i hemmet (för barnens utveckling vill säga), så läs läs läs för tusan! Detta är ju vad jag skriver min uppsats om

• after eight
    Hannnas skrev 2009-05-18 11:51:45 följande:
    AE... stackars ER ALLA måste jag ju säga fy så trist... *kram*Här är det nu första "lediga" stunden på hela dagen båda barnen sover jag borde verkligen göra ett ryck men ger mig iaf 10 min vila framför datorn *tjoho*
    Jo, tack Hanna. Visst är det jobbigt för oss alla, och Vincent står som ett frågetecken varje gång det händer, men jag inser samtidigt att det måste vara värst för henne, vars känslor åker berg- och- dalbana.
    lurksmulan skrev 2009-05-18 12:37:57 följande:
    AE: Då är vi i samma läge. Du vet ju hur Laban är för det mesta. Igår började han slå min mamma med ett pingisrack och när hon sa till honom kastade han racketen och slog på henne med nävarna istället. Sen sprang han hem, och när hon kom med Polly flög han på henne igen! Imorse när hon hämtade oss sa hon till honom att han inte får smälla i dörren och då började han slå henne igen! Helt otroligt!Hanna: Polly är ju också galen i böcker. Läsa läsa läsa läsa är allt vi hör hemma!
    Jag hade faktiskt tänkt fråga dig om ni har en liknande situation hemma just nu. Jag känner igen det där med att Laban slåss, Isabel har börjat slå mig och jag är helt förundrad! Varför? De kommenterar ju på dagis att hon är otroligt verbal och på ordlekar där de flesta av kompisarna inte hänger med är hon en stjärna. Så varför slåss hon då? För att barn slåss brukar jag se som ett uttryck av frustration över att de inte kan verbalisera sina känslor. Hon spottar och fräser också, det är inte min vanliga lilla tjej, helt klart.

Jag blev ju så stolt häromdagen när de berättade för David att de hade hållit på med ord och bett barnen vända på ord, t.ex brandbil blir bilbrand osv. Isabel ar med på alla sådana, de andra hajade ingenting. Och språkmänniska som jag är blir jag ju glad. Och vi pratar ju mycket om känslor hemma. Varför slåss hon då?!
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-05-18 12:49:11 följande:
    Högläsning är en av de viktigaste sakerna vi gör i hemmet (för barnens utveckling vill säga), så läs läs läs för tusan! Detta är ju vad jag skriver min uppsats om
    Läser tills vi spyr på det faktiskt övertygad om hur viktigt det är läser gärna din uppsats sen förresten om man får

SÅ... nu har man startat en tvättmaskin, målat lite i badrummet o nu dags att städa kök...
  • Kickan 84

Hanna: Ska bara få den godkänd först

Vi läser också tills vi spyr, det går bara runt runt, när bokhögen är slut börjar man om från början igen. Seth älskar verkligen böcker... men samtidigt är jag övertygad om att det är viktigt att barnen får "läsa själva" så det försöker vi låta honom göra också.

• Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-05-18 13:18:56 följande:
    Hanna: Ska bara få den godkänd först Vi läser också tills vi spyr, det går bara runt runt, när bokhögen är slut börjar man om från början igen. Seth älskar verkligen böcker... men samtidigt är jag övertygad om att det är viktigt att barnen får "läsa själva" så det försöker vi låta honom göra också.
    Jepp låta dem vara delaktiga är nog minst lika viktigt... brukar använda mkt ljud o liknelser, stanna i text så han får fortsätta, låta honom styra tempo och händelser ja det är kul... brukar ha för vana att gå igenom dagen vid läggning med låta honom berätta vad som hänt o sånt KUL tid nu, samtidigt som det är oerhört krävande... o mindre krävande lär det väl knappast bli
  • after eight

Vi läser också ganska mycket hemma, i alla fall jag. Och Vincent har visat intresse för böcker tidigare än Isabel gjorde det, så han kommer nog också att bli en bokmal.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7