• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • lurksmulan

Det blir inget dagisbesök imorgon. Jävla skit. Man måste visst ansöka skriftligen från hans majestät konungen av bulgarien för att få ta ut en semesterdag.
    Jag blev så förbannad att jag smällde igen en dörr och sen när jag gick lyckades jag slå handen i en dörr som inte öppnades fort nog för mitt tycke så att jag började blöda.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • MrsMurphy

Hej hej!

Såg att ni pratat böcker här och jag har tänkt en del på detta den senaste tiden. Tycker det är ironi på hög nivå med tanke på mitt yrke men Nora har aldrig låtit mig läsa ett skvatt för henne. Hon knatar runt med sina böcker och sitter och bläddrar men hon har absolut inge tålamod för att göra mig delaktig. Men numera sitter hon med böckerna och visar för Egil istället, så ruskigt sött! När jag fnular i köket så sitter grabben i sin babysitter och Nora hämtar ex sin potta och sätter sig bredvid honom och visar och bläddrar!

Idag knallade jag till förskolan, vi har ju varit sjuka sen den påbörjade inskolningen och imorgon far vi norrut till vedhögen så det kändes som slöseri att börja med inskolning igen men samtidigt så tyckte jag att hon skulle få påminnas om bygget. Min plan var att vi skulle vara där i ett par timmar och att vi sen skulle hem vid lunch. När alla barnen skulle sova och jag sa att vi skulle gå så pep ungrackaren in och la sig så vi blev kvar på en "hel" dag plus att jag fick väcka ungrackaren och släpa hem henne vid 14. (Vi har 9-14) Inget tvivel alls om att hon älskar bygget. Så vi går dit imorgon också så får vi se hur det går med en lämning på riktigt, synd bara att det blir sånt avbrott sen men samtidigt så är hon så hejsan-hoppsan i bygget så jag tror nog inte att det blir problem. Hennes kompisar är ju dessutom där.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • lurksmulan

Morron!

Jag känner mig på ganska dåligt humör idag måste jag säga. Säkert mensen som är på väg snart.
    Dessutom försov vi oss i morse och sånt kan ju förstöra en hel dag.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • MagdaA

morrn

blääää för förkylningr jobbade igår kväll, hemma vid 21.30, satt sen uppe och jobbade till 01. lagom mosig i huvudet när A väckte mig 6.30. Å tråkigt väder idag MEN, jag är ledig iaf! Och i em kanske mitt hår ryker....får se om jag vågar.

Blir ev en liten utflykt till mitt jobb på fm.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • angiee

MOrrn!

Fortfarande hemma med en flicka som har ögoninfl. illgrönt snor & hosta! Har inte tid! Fasiken, bli frisk ungbyting!!!!

• after eight

Morrn!

Jobbar hemifrån på förmiddagen i dag för jag har en tid för cellprovtagning här nere på VC:en om en timme. Usch, jag gillar verkligen inte cellprov. Jag gillar inte överhuvudtaget när de är nere och petar där, speciellt inte efter jag fick barn.

På dagis i går sa de att Vincent kommit in i 1½-årstrotsen. Det visste jag inte ens fanns. Fast det är klart att jag märkt att han har börjat trilskas med vissa saker, jag har bara inte tänkt på det som trots.

Angiee: Grönt snor låter som om hon har en infektion. Har du varit hos doktorn med henne?

Lurkan: Fy vad trist att du inte fick ledigt. Jag har aldrig fattat vad det är för arbetsplatser där man måste ansöka om ledighet så formellt. Man inser hur lyckligt lottad man är när man kan ta semester när man själv vill. Förstår att du är sur och arg.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • MrsMurphy

*snörvel*

Första avlämningen avklarad! {#lang_emotions_cry} Ungrackaren sprang iväg och spelade fotboll så inga tårar men jag tror att detta är värre för mammahjärtat. Stora flickan nu! {#lang_emotions_cry}

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Kickan 84

Snö: Man får invänta lusten så att säga, men se till att han har böcker tillgängliga, på hans höjd i bokhyllan och se till att ha ett bra bestånd av böcker eftersom det är väldigt viktigt för barnens intresse att få botanisera fritt bland en mängd böcker och få känna känslan av att faktiskt äga litteratur.

• Jessica26

Hej på er

Gud vad det var längedsen jag hade tid att sitta vid datorn *phu*

Det har hänt massor ser jag men ingen ide att försöka läsa tillbaka kommer bara glömma allt ändå.

Har ju haft fullt upp med att färdigställa huset så vi kan få upp värdet på det och slippa topplån, eller iallafall delvis

Mäklaren är på väg och kommer vilken minut som helst.

♥emilia♥ min underbara ängel är storasyster
  • MagdaA

Nu har vi varit på utflykt. Först till mitt jobb, sen till dagis och satt upp lappar, trodde det skulle bli svårt att få med han därifrån men det gick bra. Sen vidare till Mickes jobb ochs lutligen affären innan vi åkte hem. Killen har haft hörselskydden på sig heeela fm Inne å ute, i bilen och på dagis

nu blir det snart lunch å sen ska jag försöka vila lite när han sover, om jag hinner... måste städa undan lite ockås, får besök i em.

vad säger övriga, klippa av håret el spara??

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7