• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Kickan 84

Den här trotsen är ju bara underbar!

Sedan är det också väldigt viktigt att man själv läser för egen del, och visar barnen att man gör det

• lurksmulan
    AE: Jag vet verkligen inte varför de slåss. I Labans fall handlar det nog mycket om att han dels blir frustrerad, så pass att han inte kan uttrycka sig i ord, och dels att han vill ha uppmärksamhet. Men det är bara mina gissningar.
    Om vi bryter hans dåliga uppförande och frågar om han vill ha en kram istället brukar det bara försvinna. Men varför han börjar slåss vet bara han.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • numberone

Skriver bara oj oj vad jag har sytt mycket på sistone och rusar vidare på vattengympa!

• after eight
    lurksmulan skrev 2009-05-18 13:43:11 följande:
    AE: Jag vet verkligen inte varför de slåss. I Labans fall handlar det nog mycket om att han dels blir frustrerad, så pass att han inte kan uttrycka sig i ord, och dels att han vill ha uppmärksamhet. Men det är bara mina gissningar. Om vi bryter hans dåliga uppförande och frågar om han vill ha en kram istället brukar det bara försvinna. Men varför han börjar slåss vet bara han.
    Jo, jag har också upptäckt att kramen är ett suveränt vapen. Det finns inget bättre sätt att avväpna dem och oftast är det också en kram de behöver. Och Isabel slåss ju bara när hon blir riktigt arg, men varför nu, liksom? Hon blir ju bättre på att uttrycka sig för varje dag och hon har ju inte slagits på säkert tre (!) år.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • lurksmulan
    after eight skrev 2009-05-18 13:53:47 följande:
    Jo, jag har också upptäckt att kramen är ett suveränt vapen. Det finns inget bättre sätt att avväpna dem och oftast är det också en kram de behöver. Och Isabel slåss ju bara när hon blir riktigt arg, men varför nu, liksom? Hon blir ju bättre på att uttrycka sig för varje dag och hon har ju inte slagits på säkert tre (!) år.
    Laban har också börjat nyligen. Det är säkert någon utvecklingsgrej. När vi gick på bup sa kuratorn att vi skulle köpa en bok om barns utvecklingsspykologi. Det har vi tyvärr inte gjort, men det står säkert något om det här i en sån bok!
  • snöstjärna

Kickan:
    Du som skriver uppsats om det, vet du hur man gör när de inte vill då? Varför påtvinga något som inte finns vilja till? Nej, jag tänker då inte hetsa, intresset kommer när det kommer. Tror inte det är därför Jordan inte pratar ännu ...

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna

Skriver ett grattis till Tess här!

Gud så fina ni var på er dag! Vilken lycka! Hääärligt! Grattis ännu en gång ;)

• lurksmulan
    snö: Jag tror inte heller att man kan tvinga fram läslust. Barn lär sig ord överallt ändå. Men det är klart att det främjar språkutvecklingen genom att läsa, det visar alla studier.

Jag skrattade så mycket i morse förresten. Under natten hörde jag Polly från sin säng "Mamma fixa lälling", men sen blev det tyst så jag tänkte att hon kanske pratat i sömnen. Sen när jag vaknade hittade jag hennes vällingflaska i fotändan av min säng, då har hon nog slängt över den och somnat om igen!

Jag har förresten fixat så att jag och Laban ska vara hela dagen på hans nya dagis imorgon! Det ska bli jätteroligt!
  • snöstjärna

lurkan:
    Självklart främjar det språkutvecklingen, just nu så håller nog Jordan på att hamstra ord. Ibland kommer det lite nya, men ja, väldigt få. Han har sitt egna språk, jordanska, å på det finns de inga böcker ;)  Ne skämt å sido. Vi läser så gott det går, när han vill höra ... men han har inget större intresse för det, vi sitter hellre å pratar å diskuterar ... han förstår mig, men jag inte honom riktigt än =)

• numberone

min kusin började inte prata förrän han va 2,5 år och då jäklar kom allt typ på en gång..... min brorsdotter fyller 2 nu i sommar och hon säger ja, nej, mamma,pappa, william, bebis, farmor och farfar men det är väl egentligen allt

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7