Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
thezz: jo det gick ju fort när han väl kom ut dvs jag tog i för hårt...hade fjuttvärkar från 03 på natten till lördag, 18 på lördagkväll tog dom hinnorna o han kom 21.00
Så jag får väl ända säga att hela förlossningen gick snabbt för att va första gången
har nämligen vart o pratat med läkare om snitt idag, men avvaktar lite, tror jag att ändå helst vill föda vag. men helst utan att spricka så mkt då;-D
Hanna, ja låter som lovisa. Oftast bara feber.... Dock lägger hon sig till med hosta alltsom oftast nu också o de gillar ja inte... Hon hostade massa i morse o snorade men hoppas att de inte blir värre...
Honey, vad säger doktorerna då. Kan de säga ngt om risken för skador vid en vag fl denna gången?
Jag måste erkänna att efter 3,5 timme med krystvärkar hade jag kunnat göra vad som helst för snitt som absolut inte skulle snittas igen. Jg ville helt enkelt bara lägga ner allt och blev en såndärn gnällig en som inte orkar mer.
Och ja g mådde ju som en prinsessa efter snittet, jämförst med denna gång..
Linda... kan ju säga som så här, jag sprack inte alls så mkt som du sist MEN jag sprack mkt! både in o utvändigt med Månsen, fy fasen... denna gången sprack jag nästan inget, syddes bara 2 stygn (sist var det ju så många att de bara skrev X i journalen)... så det var STOR skillnad!
Thezz: varför håller du igen på mjölken? har lillebror reagerat på det? jag dricker alltid MASSOR med mjölk å drog då inte ner på det när jag ammade.
Thezz... tror vi alla har en punkt under förlossningen då man bara vill "gå hem" skita i allt typ ![]()
här kokas det lingongryta för fulla muggar. När Alex vaknar på em VÄGRAR han gå in´, vill bara vara ute och leka. Så det är smidigt att ha middagen klar, bara att koka ris sen.
Hanna, haha jag kände mig som en riktig skitunge som bara gnällde. Men då kändes det hopplöst och jag hade bara lovisas fl i tankarna och att de inte skulle funka överhuvudtaget. Sen sa de hela tiden att han låg så högt upp och det kändes som flera mil, innan de berättade helt plötlsiigt att han bara hade ett par cm kvar, då jädrar...
Jag frågade denna gång hur mkt jag blev sydd och de kunde inte säga hur många stygn de blev beroende på hur de sydde (?). Men hade kanske fyra utvändigt o är sen sydd långt upp invärtes också. Skulle inte förvåna mig om de är den där jädra skalpelektroden som skrapade upp därinne så mkt som den åkte upp o ner o skvade där... Ska blli intr o se i journalen om de står där