• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • Hannnas

Magda... vad är lingongryta? nyf

Thezz... jotack, känner igen känslan jag tyckte jag var skitpinsam o bad mellan värkarna om ursäkt för vilken fjant jag var samtidigt som jag under värkarna vrålade att jag ville dö o därifrån typ herregud...

Så lyxigt det känns att sitta här o vila idag o ändå få saker gjorda inomhus (ute går inte vara idag)

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • MagdaA

Hanna: en köttgryta med massa mumsigt i fläskkött, minimorötter, champinjoner, purjo, persilja, rårörda lingon...mmm! Alex älskar den

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Thezzizen
    MagdaA skrev 2009-05-20 13:20:06 följande:
    Hanna: en köttgryta med massa mumsigt i fläskkött, minimorötter, champinjoner, purjo, persilja, rårörda lingon...mmm! Alex älskar den
    MMMMMM, lät supergott!
    *Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-05-20 13:20:06 följande:
    Lät jättegott gillar sådana grytor, smidiga att laga med när de sköter sig själva
  • MagdaA

det är tur att Alex inte ska på dagis i morgon för i kväll lär de bli svårt att få in honom i lagom sovtid. Våran kompis som ska gräva kommer troligen hit med grävmaskinen i kväll...

• MagdaA

jag kan lägga upp receptet i min blogg här på fl så kan ni hämta det där om ni vill testa.

• Hannnas
    MagdaA skrev 2009-05-20 13:26:54 följande:
    det är tur att Alex inte ska på dagis i morgon för i kväll lär de bli svårt att få in honom i lagom sovtid. Våran kompis som ska gräva kommer troligen hit med grävmaskinen i kväll...
    gräva inför jordvärmen?
  • MagdaA
    Hannnas skrev 2009-05-20 13:29:22 följande:
    gräva inför jordvärmen?
    japp! det bästa är att Micke och hans pappa har förberett i princip allt, så när slangen är nedgrävd är det inte så himla mycket kvar.

Dom har tagit upp ett hål i pannrummet, i golvet alltså, som är ca 30*60 cm. Det har dom krupit ner igenom och varit å krupit under huset, i torpargrunden. grävt å flyttat stenar å grejat. för att slippa bryta upp golvet i vardagsrummet (gammalt fint grangolv som Mickes farfar lagt in) så går vi in under huset och upp direkt i pannrummet. Det bästa är ju också att vi slipper gräva i gräsmattan. hela slangen kommer ligga på lägdan.
  • Thezzizen

Magda, vad skönt att byta värme. vad har ni idag?

Nu ringde R, han slutar redan nu så jag slipper väcka N för att amma och sen stressa iväg till dagis och hämta L.  Ska nog fila naglarna lite

• Thezzizen

....eller inte... gick o kikade i vagnen o möttes av ett avgrundsvrål....

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7