Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Thezz: Eftersom ni upplever det som onormalt och att det är jobbigt tycker jag att ni ska höra med BVC om ni kan få tala med deras barnpsykolog, de brukar komma med bra tips.
Hej hej...
Läget här då???
Jag har legat däckad av 40 gr feber i ett dygn...
Hanna...var är du?????
Just nu strular Seth lite vid läggningen, det innebär för oss enbart att han har svårt att somna själv och vi får sitta med honom. Ibland är det lite tjafs och tar ganska lång tid, kring en timme är inte ovanligt. Men han är inte sur eller så, mer att han vill kliva upp och göra annat.
PÅ dagis sover måns mellan 1 h-1,5h. vi ger välling i sängen, sen somnar han oftast inom 10 min. vid 19.30 läggas han. Igår blev det lite senare vid 20. Då hade han sovit middag i 2,5 h. Nu har ju inte måns småsyskon, kanske det som gör det svårt? (bara en tanke)
Glömde skriva, vi ger S välling i soffan, han sitter alltid i vår famn då. Efter det borstar vi tänderna och går till sängen. Försöker alltid stoppa om honom, säga godnatt och sedan gå ut men som sagt funkar det inte så bra just nu.
Vi har bytt nu senaste veckan, förut har de varit välling i soffan, men sen får hon spel o ska inte in i sängen så nu har vi gett i sängen istället o det blev ngt lugnare... förutom igår då vi inte ens kom så långt innan hysterin var ett faktum. Vi kan inte lämna heller längre, då blir hon helt ifrån sig, men är vi inne så sparkas det, kastas grejer, hon försöker provocera med precis allt, garvar en rakt i ansiktet så fort hon får chansen ja you name it allt... jag brukar vara där inne men ge noll kontakt, då kan hon testa allt i 20 minuter o sen får hon spel för att ja inte bryr mig
halåj! fyyy vad jag är less på att vara fökyld
Så tät i näsan, kan knappt andas! Jobbat på morron och lämpligt trött. Fått värdens miniatyrkalv på jobbet. Kon har varit sjuk under sista tiden innan kalvning så kalven har nog haft det lite kämpigt. så liten å så söt. Kändes lite hemskt att sätta lapp i hans lilla öra.
Alex sover ute i snickarboa. Hoppas att han inte ska störas så mycke av grävaren där.
full fart med grävningen här nu
![]()
![]()
Hanna - Märker ingen skillnad om vi lägger honom 19 eller 20...