• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • zagolik
    Hannnas skrev 2009-05-20 20:21:51 följande:
    Jo det går faktiskt bättre än väntat ÄN är inte omställningen så stor, men hon sover o äter ju mest än Zago... hört talas om wonderwoman
    Ja,inte många osm är det...men du...du är nog en av dom få! Underbart!!! Jag blir inspirerad till max att det kanske blir annorlunda för mig när jag ska amma jag med
    ♥ Emil 080327♥ väntar på bebis BF 091027♥
  • numberone
    MissFörstånd skrev 2009-05-20 19:16:08 följande:
    Hannah - Gu' va duktig du är som ammar och går samtidigt. Kan se mig själv göra nått sånt och de ser inte bra ut NO - Hur går de för dig? Du är väl nästa på listan att få bebis?.
    Ja gode gud det är bara 3 veckor och 5 dagar kvar.... anders går på låååång semester om 6 dagar.... Är så nervös och rädd men vi har börjat att förbereda en del saker vi önskar att de tar hänsyn till... bl.a. val av läkare (2 av 3 som snittar den dagen känns ok för oss) och att vi vill ha en barnläkare på plats hela tiden.
  • Hannnas
    zagolik skrev 2009-05-20 20:24:33 följande:
    Ja,inte många osm är det...men du...du är nog en av dom få! Underbart!!! Jag blir inspirerad till max att det kanske blir annorlunda för mig när jag ska amma jag med
    hahaaa det vet att det är lögn o utopi va

*drar o målar badrum*
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • zagolik
    Hannnas skrev 2009-05-20 20:27:22 följande:
    hahaaa det vet att det är lögn o utopi va *drar o målar badrum*
    Inte då!!
    ♥ Emil 080327♥ väntar på bebis BF 091027♥
  • MissFörstånd
    numberone skrev 2009-05-20 20:26:33 följande:
    Ja gode gud det är bara 3 veckor och 5 dagar kvar.... anders går på låååång semester om 6 dagar.... Är så nervös och rädd men vi har börjat att förbereda en del saker vi önskar att de tar hänsyn till... bl.a. val av läkare (2 av 3 som snittar den dagen känns ok för oss) och att vi vill ha en barnläkare på plats hela tiden.
    De är väldigt snart. De är den 15:e alltså? Hoppas de tar hänsyn till erat val av läkare. Varför känner ni inte för den tredje läkaren om jag får fråga? Förstår att ni vill ha en barnläkare där!
  • numberone
    MissFörstånd skrev 2009-05-20 20:29:40 följande:
    De är väldigt snart. De är den 15:e alltså? Hoppas de tar hänsyn till erat val av läkare. Varför känner ni inte för den tredje läkaren om jag får fråga? Förstår att ni vill ha en barnläkare där!
    Äh jag är lite tramsig.... Den läkarn heter samma som den som vi hade vid ellens förlossning, det är inte samma läkare men känns ändå lite i själen + att jag har stor respekt för de andra två och vet att dem har många snitt och förlossningar bakom sig.
  • MissFörstånd
    numberone skrev 2009-05-20 20:47:08 följande:
    Äh jag är lite tramsig.... Den läkarn heter samma som den som vi hade vid ellens förlossning, det är inte samma läkare men känns ändå lite i själen + att jag har stor respekt för de andra två och vet att dem har många snitt och förlossningar bakom sig.
    Jag tycker inte de är tramsigt, de är klart du känner nånting och kan man då få välja skulle jag också göra det.
  • Thezzizen

Hej tjejer....

Lilleman och jag har  varit på mammafika här ute i byn ikväll, så trevligt..

Mindre trevligt är det att komma hem och höra om snuttas kväll. Jag vet inte vad vi ska ta oss till, känns som om det är ohållbart. Eller det kan ju inte vbar normalt...
    Gummis har fått totalt spel ikväll efter pyjamaspåsättning, hon blir helt hysterisk och går inte att få lugn,  hon bara skriker...   Jag börjar må skitdåligt över att se henne såhär...

Vad ska vi göra?

*Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • lurksmulan
    zago: Usch och fy för en sån vurpa! Skönt att tänderna klarade sig som sagt! Jag kommer ihåg när Laban trillade ner från en stol och spräckte läppen, vi satt i över en timme med handdukar och försökte få stopp på det. Usch!

Jag vaknade med huvudvärk idag, skittrist. Nu börjar alvedonen hjälpa iaf så att jag känner mig mänsklig.

Laban har åkt med min mamma till skansen, Polly står här brevid, fullt påklädd (hon tar ju på sig stövlarna själv) och vill att vi går ut.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • MizzLizzy

ZAGO: Stackars E, det är hemskt när de slår sig och speciellt om det blöder. Tur att det inte var ngn fara med tänderna.

HANNAH: Kul att det funkar så bra med amningen trots svamp och annat ont. Fanny hade ju också torsk, men jag reagerade som tur var inte på det. Penslade bara hennes tunga med vichyvatten och till slut försvann det. 

LURK: Härligt att det kändes så bra på dagis och att han genast fick kompisar! Det betyder mkt. Vi har just fått reda på att vi får plats på vårt 1:a handsval fr 31/8. Känns ju bra i och med att det ligger bättre till, men känns lite sådär att behöva skola in igen. Dessutom måste hon gå 2 veckor på gamla dagiset efter semestern för att sedan skolas in igen.... Ja, ja det löser väl sig men det känns inte så snällt mot F.

THEZZ: Vad jobbigt med L:s utbrott. Förstår att du mår dåligt över det. Har det blivit värre sen N kom till världen? Svartsjuka?? Har tyvärr inga råd, men hoppas att det vänder snart. Kram

Här blev det ingen sovmorgon idag för F tyckte det var lagom att gå upp vid 6.. då drog hon mig i håret så att jag skulle vakna busungen. Tur att hon är söt

P kör upp båten till gbg idag och sedan ska han faktiskt, hör och häpna, vara ledig i säkert 2 dagar med oss innan han åker och jobbar! Wow liksom! Det känns verkligen som om vi inte har ngt liv just nu. Är sååå trött på detta gräsänkeri att jag spyr. Sen fick jag mig värsta spelet när han berättade att han bokat tid för att lyfta båten igen (det var några saker som inte hanns med) i augusti. Just den veckan han lovat att ha F eftersom jag jobbar och dagis är stängt! Tänker man inte på sin dotter före man tänker på materiella saker?? Även om det måste göras med båten så kollar man väl av först. *svär över att jag en gång gått med på detta förbannade båtprojekt*

♥ Fanny ♥ 080130
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7