• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • snöstjärna

Gomorron brudar!

Varit off ett tag, legat sjuk både jag å Jordan, maken har vabbat å klarat sig från å bli sjuk. Nu är vi åter i vardagen. Sitter dock med lite jobbig hosta här på jobbet.

Vad har hänt?

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Cia o krabaten
    lurksmulan skrev 2009-05-28 09:27:36 följande:
    Nu är vi tillbaka från ögonläkaren. Laban ska börja lappbehandlas, som vi trodde. 6 timmar om dagen 4 dagar i stöten, sen en dags vila innan 4 dagar igen osv. Både jag och J blev helt gråtfärdiga när vi hörde det. Hur kommer det påverka hans vardag?! Han kommer ju inte se något med ena ögat 6 timmar om dagen!
    Lurk: Det brukar gå lätt som en plätt när inkörsperioden är över!
    Bättre att ta det nu och verkligen vara noga med lappen.
    Fanns det någon skelning eller bara ett "svagare" öga?
  • lurksmulan
    Cia: Han sa inget om skelning så jag tror att det bara är ett svagare öga. Men det kändes jättehemskt, trots glasögonen ser han ju dåligt!
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Cia o krabaten

Lurk: JA men det dåliga ögat är ju otränat nu.
    Om det får träna så blior det ju bättre sen.
    Tänk som att det är att vara högerhänt och sen gå med höger han i fickan ibland. Då tränar han ju vänster så den blir bättre!

• lurksmulan
    Cia o krabaten skrev 2009-05-28 10:53:23 följande:
    Lurk: JA men det dåliga ögat är ju otränat nu.Om det får träna så blior det ju bättre sen.Tänk som att det är att vara högerhänt och sen gå med höger han i fickan ibland. Då tränar han ju vänster så den blir bättre!
    Ja precis, jag vet.  Det känns bara så jobbigt när det är ens barn. Sen är det här världens fånigaste problem egentligen, det finns många som har det så mycket värre så jag ska inte klaga.

Nu ska jag äta lunch, handla ögonlappar och sen ut på busstur med jobbet hela eftermiddagen!
  • numberone
    lurksmulan skrev 2009-05-28 11:04:48 följande:
    Ja precis, jag vet.  Det känns bara så jobbigt när det är ens barn. Sen är det här världens fånigaste problem egentligen, det finns många som har det så mycket värre så jag ska inte klaga.Nu ska jag äta lunch, handla ögonlappar och sen ut på busstur med jobbet hela eftermiddagen!
    Min bror fick ha ögonlapp när han skadade ögat som liten..... mamma försökte få honom att leka pirat men det gick han inte med på så han surade hela tiden tills det var över med lappen... Hoppas att det går bra för Laban och att han vänjer sig snabbt, det ska nog gå kanon!!
  • MagdaA

Lurkan: mamma hade ett dagbarn förut som skelade REJÄLT! Han hade lapp MYCKET när han var liten, gick hur bra som helst, en vanesak. Kommer gå kanon för Laban också!

• lurksmulan

Ja vi hoppas det går bra.
    Igår provade vi 25 minuter och han var helt hysterisk hela tiden eftersom han ser så pass dåligt med det ögat som inte är övertäckt. Han hade panik helt enkelt.

Usch vad trist att vara snörvlig när det är så fint väder ute! I helgen ska vi packa tänkte vi. Förhoppningsvis får vi hem flyttkartonger idag.
    Sen har jag drabbats av akut kalla fötter och har allmän panik över det här med ekonomin när vi flyttar. Det kommer säkert gå bra men jag har nog alltid ekonomisk panik den här tiden i månaden tror jag.

• numberone

lurk:

liten då.... det tar nog sin tid innan han vänjer sig men ge inte upp och uppmuntra honom mycket!!!

2 veckor kvar till inskrivningen på förlossningen..... huuua!!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7