Pladderbebisarna Del 7
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! 
Thezz... har ni inte fått pappadagarna än?? Jag skickade in anders begäran om dagarna en måndag och pengarna fick vi in på kontot samma vecka fredag
Hur fungerar det att ha killen i becon då?? då kan du ju iaf komma ut, hemskt att behöva vara inne idag ju
Lättja... ja ni har ingen skuggsida alls el? 31gr, fy ja då är det jäkligt varmt, här är det 26 i skuggan nu o det är väl gränsen tycker ju jag... snorpan sitter i sin babysitter ute i skuggan iaf, i linne o trosor ![]()
Hanna: Det är ju en väldigt skyddad tomt... Nu kollade jag när solen dykt upp och det är 40 grader där. Gäller verkligen att det kommer lite vindpustar men idag är det stilla och då blir det varmt som f*n. Så skuggan är ohyggligt varm också nu. Trots att solen inte lyst i en sekund på det området men det har väl blivit så iom att det var så varmt igår också...
Hanna, vi har solhatt, tunt långärmat o långbent. Annars är det solkräm på bar hud
Jag känner mig smått psykotisk löjlig här men jag vill helst att Nora har långärmat på sig när hon är ute på dagis och jag inte har koll. Killens familj kryllar det av hudcancer och jag har själv jättekänslig hud, blond och fräknig och farmor är rödhårig/fräknig så hon har inte riktigt generna med sig. Så jag vill att hon sakta vänjer huden vid solen. Här hemma på eftermidagarna så får hon ha klänningar och solkräm.
Jag har bränt mig rejält i 2 omgångar redan och det har varit när jag varit ute med Nora och jag har haft 30 i skydd men det nöts ju bort. Hon har haft långärmat och inte bränt sig. Dock så brände hon huvudet i lördags när hon hela tiden kastade av solhatten så hon är helt röd under det vita håret.
Men grabben är helt klart känsligare för värme än vad Nora var men hon var ju mycket större förra sommaren. Men på honom blommar värmeprickarna ut direkt av det minsta lilla.
Jag har ju två rödhåriga barn så jag smörjer och smörjer. Jag tvingar inte på de långärmat och långbent när det är så varmt, jag skulle ju själv aldrig ha det.
Men trots att de är rödhåriga bränner de sig ändå inte på något sätt. J är ju mörkhårig med bruna ögon och får lätt färg så de har väl fått lite pigment från honom ändå.
Hej tjejer!
Oj, vad varmt det är idag! Just nu är det ca 30 grader i skuggan!
Men man ska väl inte klaga! Resten av veckan ska ju bli skit sägs det...
Men det är ju lite jobbigt att vara ute med lilleman nu när det är så här varmt.
Hade planer på att fixa iordning lekstugan idag, men det får nog bli lite senare i så fall.
En fråga:
Ni som har en syskonvagn. Vad har ni för någon och vilka är för- resp nackdelarna?
Lättja: Visst köpte du en Vibe? Nöjd?