• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • snöstjärna
    AE:
    Ja det blir så himla jobbigt ... eller ja det är väl mest rädsla. Känner att det sitter i ryggraden lixom. Jag trodde jag kommit "över" det värsta. Har precis skickat in att få ut hans journaler att läsa å allt. Kommit så långt två år senare .... men nu blev det uprivet å jobbigt igen. Men naturligtvis kommer vi göra det om de tycker det behövs, det är ju för hans bästa. Blir skönt för honom att hålla sig friskare å slippa få öroninflamationer å sånt tråkigt.

Mina föräldrar var till Egypten å ÄLSKADE det.  Det är nog underbart! Det är sol, värme, utomlands! =) 

Hanna:
    Ja, klart man blir orolig. Det är väl mammors rätt ;)
    Men det blev lixom så himla jobbigt ... maken är dock lugnare, å sa att han kan ta det jobbiga när han ska sövas å så ... men man vill ju ändå vara där, vara med, finnas där.. hur jobbigt det än är.

Jordan har oxå ett par fejkfoppas, ett par orangefärgade =) Så fina.

----------------------------------

Pratade just med rektorn. SÅ GLAD! Tänk att man kan få bli det oxå i allt detta!
    Hon beviljade att Jordan får fortsätta gå samma tider hos dagmamman fast jag är tjänstledig .... så det blir ingen förändring för honom, det flyter som vanligt. TACK FÖR DET! Nu är det "Bara" jag som ska orka å kämpa igenom mina vardagar. Skönt att behöva "tänka på" Jordan med ... utan han kommer ha det bra, även om jag däckar.

GLAD!! 
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • after eight

Tack tjejer! Jag behövde höra det. Tänk så löjlig man kan vara egentligen.

Snö: Jag tror också att det sitter i ryggraden och med tanke på Jordans start så kommer det nog göra det ett tag till. Och jag förstår att det är läskigt med narkosen, men det kommer att gå bra. Men det är väl bra om både du och maken är med när han ska sövas. Och så HÄRLIGT att det finns rektorer som inte är så stela och paragrafridande!

Isabel har också ett par fejkfoppor. Jag fick ett par av min mamma förra sommaren, för hon hade köpt två par. Jag använder mina när jag ska springa ner och hämta posten osv. Skulle aldrig komma på tanken att köpa ett par själv. Men Isabel är så avis på mina, så hon var tvungen att ha ett par också, ett par ljusgröna. Men inget blingbling på dock.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • Honeyflowers

snö: Låter som du har en jobbig period nu! *KRAM*

men det kanske går mkt bättre än du tror med jobbet, *peppar*

• MagdaA

hemma igen med monstret. han är verkligen ingen gokille idag. jag är redan helt slut, å jag mår PYTON! Fattar inte var detta illamående kommer ifrån. överväger faktist att ringa vc. nått måste va knas. inte ska man väl gå å må illa titt som tätt?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • snöstjärna
    AE:
    Det är skönt  att kunna "vädra" sina tankar med er. Inte många som kanske förstår att man kan känna så .. "det är ju ett sånt litet ingrepp". Men för mig blir det såååå stort. Jobbigt.

Ja jag är SÅ glad att rektorn var så himla gullig å förstående, hon frågade hur det var med honom nu om han var frisk å lite sånt. Skoj att de vet vem det gäller lixom =) Han är omtalad. Goaste å gladaste ungen tydligen, aldrig lessen. Glad å påhittig å aktiv. =) Skönt att höra, värmer mammahjärtat. Fick beröm för honom på sjukhuset igår med, sötaste ungen på lääääääänge ;)

I alla fall så var det inga problem såg hon, jag förklarade ju läget med FK å allt. Å han går ju på heltid nu, så det gick så bra så bara dagmamman inte hade nått emot det sa hon, så jag fick säga att det var ok från rektorn. Å dagmamman har jag redan pratat med innan beslutet kom nu i går ... å hon var snarare rädd att han inte skulle få vara kvar där. Så det löste sig så himla smidigt!!! =) GLAD!

zago:
    Ja det har verkligen varit ett helvete sista tiden.
    Jag kämpar, å sliter. Å nån gång ska det bli bra!
    Jag SKA klara av att jobba på 75%.
    Jag SKA kunna gå upp till 100% efter operation ... när vet jag inte, men jag SKA! =) Motiverad är jag, å viljan finns. Väntar bara på mer ork, mindre ont ...
  • lurksmulan
    snö: Jag förstår att det känns tufft. Laban har ju blivit sövd under lättnarkos och det var något av det jobbigaste jag varit med om faktiskt. Han kämpade emot som en galning och sen blev han bara slapp i hela kroppen. Det var hemskt. Men direkt efter var han hur pigg som helst, han sprang från uppvaket! Det kommer gå jättebra för Jordan, de kommer ju inte ihåg att de varit sövda sen heller.

Vi är tillbaka från läkaren, inga bakterier iaf.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • snöstjärna

lurkan:

Ja man får härda ut, som med allt annat. Men inte känns det nå lockande direkt. Vidrigt rent ut sagt. Men måste vi så måste vi, mår han bättre så fine. Iofs så klagar han inte, han är pigg å far runt som vanligt. Men ja, han flåsar å är täppt stackarn.

Va skönt att de inte är några bakterier som bråkar med er, har inte hängt med på vad som hänt då jag bara haft så himla tungt själv ... hoppas ni mår bra! Kram Har ni flyttat förresten?

• lurksmulan
    snö: Han kommer ha det mycket lättare framöver efter operationen. Tar de allt på en gång då?
    Nej det är inte lätt att hänga med; Laban hade vad vi tror var svinkoppor, sen fick J halsfluss och sen visade det sig att jag också hade det trots att jag inte hade ont i halsen. Nu är Laban förkyld med ont i halsen och var i två fingrar och en tå så då ville vi kolla så att det inte är samma bakterier som tar ett varv till.
    Nej vi har inte flyttat än. 25/7 är det dags, så det är ett tag kvar. Nu rensar vi och har börjat packa lite också.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • snöstjärna

lurkan:

Ja vad jag förstod skulle de ta allt på samma gång, det tyckte vår läkare i alla fall, får väl se vad öronläkaren säger.

Oj ja det går ju runt runt runt. Tur att det inte var det nån bakterie i alla fall då ... Hoppas Jordan får bli fri snuvan å hostan nu bara så han får vara frisk fram till ev. operation.

"Rensa" .. oh de e inte bara det! Skoj med flytt =)

• Hannnas

SÅ... tillbaks från lillstan, o fotbollsmålet är monterat o står nu o glänser på tomten ska bli såå kul att hämta M på dagis sen o visa honom

AE... jag kan inte peppa så mkt då jag inte har någon erfarenhet av egypten MEN det är en resa ni ska göra ju! underbart att komma iväg o få njuta hela familjen o några tusenlappar mer som KVresan hade kostat hade säkert inte gjort er gladare

Vi ska oxå iväg på en AI-resa nästa år, hösten har vi tänkt, typ slutet okt, början nov... några tips på vart man kan åka? inte fööör dyrt (ej thailand mao) o vaarmt ska det vara... idéer?

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7