• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • after eight

Nu har vi bokat resa! Två veckor till detta hotellet. Vi sticker 17 november och kommer hem 1 december.

www.fritidsresor.se/resa/egypten/hurghada/blu...

Kanske inte den typ av resa som vi skulle gjort om vi inte hade haft barn, men just nu känns det superbra. Och Isabel är inbokad på Bamseklubben, så hon kan få lite kompisar där, även om jag helst inte ser att hon är iväg två timmar varje dag.

Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • lurksmulan
    Thezzizen skrev 2009-06-03 10:13:55 följande:
    Har ni bara guppys? Inget som kan tänkas smaska dem i sig?  Kollat vattenvärdena så de inte är nitrit i vattnet? Då kan de dö som flugor. Inga vita prickar eler ngt på dem...Du som kan fiskar,  jag skäms ngt oerhört för hur vårt akvarium ser ut. Det ska tömmas. men vart fasen ska jag göra av alla fiskar då? De ska ju inte vara kvar, men känns dumt att ta dö på dem.
    Nej vi har andra fiskar också. Några guldfärgade, typ guldfisk/slöjstjärt. Sen några minifiskar som inte kan äta andra. Sen har vi skurken. Malen. The moth. Men jag trodde han åt alger?
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Thezzizen

Lurka:  Hur stort är akvariet, hur många fiskar har ni?

*Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • lurksmulan
    Thezz: Jag tror att det är typ 60 liter och vi har väl 8 fiskar kanske.

Usch jag har precis tagit bort en fästing från Laban!

Vidare fråga till dig Thezz; jag och J har ju haft halsfluss precis. Nu är Laban förkyld och säger att han har ont i halsen, dessutom har han fått var i två fingrar och en tå. Bör vi kolla upp det?
  • Thezzizen

Lurka, ja jag vet inte. Guppys är ju väldigt känsliga. o slöjstjärtarna kräver stort utrymme. kanske skippa guppys helt?

var i fingrar o tår?

*Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • lurksmulan

Thezz: Ja jag vet inte vad som händer med de. Vi ska nog lämna in vattenprover igen tror jag, det var ett tag sen sist. Prickar har de iaf inte haft. Eller, jag har ju bara sett en död fisk och den hade inga prickar.

Han har var i nagelbanden. Jag vet ju att han pillar på naglarna en hel del.

• Gizmo 75

Hej tjejer!

Regnigt idag igen. Får passa på att röja inne ist.

Thezz & Lättja:
    Ja, syskonvagnar... Rena djungeln! Som det känns just nu, så vill jag ha en vagn med ett hyffsat bra liggläge för båda och då går ju P&T bort. Fördelen är ju att den inte är bredare än en vanlig vagn. Ja ja, vi får se hur vi gör.

Vad händer här annars då?

Sara 920929 *-*-* Julia 070902 *-*-* Douglas 090228
  • zagolik

Vagn problem här med!!! Phil and teds är inget för oss!! Jag tycker inte alls den verkar bra. Har kollat på en babytravel men sååååå klumpig och sen är den såååå lång där fram med den där mega plattan. Nä den går med bort. Urban Jungle gillar jag men den är ju sviiiiiindyr. Så jag vettetusan. Är ingen som passar mig alls!

Föressten....ikväll ska vi kolla på lägenheten  som vi sökte. Vi kom på 3:dje plats av 55 sökande och 4 fick erbjudande. Så inom en vecka ska man tacka ja eller nej så hoppas nu på att de 2 före oss tackar nej vilket inte är så stor chans men man får söka lägenhet och tacka nej 4 ggr så hoppas dom bara ville kolla ifalll dom kunde få den

Vi är med i fighten ilf

♥ Emil 080327♥ väntar på bebis BF 091102♥
  • Hannnas
    lurksmulan skrev 2009-06-02 18:52:57 följande:
    Stor humor idag när vi byggde lego.Jag: Vad fint du har gjort Laban.Laban: Tack! Det är en bovmaskin.Jag: M-hm...?Polly räcker fram sin lilla duplohög som hon byggt.Jag: Åh du har också gjort fint!Polly: Gjort fint!Jag: Vad är det?Polly: Lego!En dum fråga får ett dumt svar....
    hahaaa underbart skyll dig själv för sådana dumma frågor

Lättja... oj 2 mån o inga tårar? shit det är inte illa här kom väl riktiga tårar o gråt vid 3v nåt... men hon är glad annars, grinar/gråter vääldigt sällan så jag är skitnöjd här hemma

Angiee... uscha så hemskt för din vän o dig! anhöriga o vänner ska inte glömmas bort heller, även om din vän har en skittuff resa framför sig... men hon har dig!

Idag har Måns vägrat ta av sig sina "foppa"tofflor... sov t o m i dem på dagis tydligen sicken unge...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7