• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • siamusen
    vackrastarflow skrev 2009-05-07 18:08:08 följande:
    jo om en och en halv vecka svamp verkar möjligt.
    Idag har vi ren sommar Hoppas att det haller i sig bara.

Jag har lite kort pa var balkong i mitt galleri förresten, men sen dess har vi köpt till 4 klätterosväxter i olika färger som än sa länge bara är pinnar med lite löv sa här och där. Jag hoppas de tar sig dock
  • vackrastarflow
    siamusen skrev 2009-05-07 18:15:21 följande:
    Idag har vi ren sommar Hoppas att det haller i sig bara. Jag har lite kort pa var balkong i mitt galleri förresten, men sen dess har vi köpt till 4 klätterosväxter i olika färger som än sa länge bara är pinnar med lite löv sa här och där. Jag hoppas de tar sig dock
    härligt att höra
    allt är bättre än det rusk vi har här nu. sen är jag mest ute efter miljöombyte!
  • vackrastarflow

ja den är ju grön och fin i övrigt! men verkar som sagt ha avtagit lite i växtkraft. den får nu vara inomhus lite mer, innan har den stått utomhus om dagarna.

• siamusen
    vackrastarflow skrev 2009-05-07 19:10:43 följande:
    ja den är ju grön och fin i övrigt! men verkar som sagt ha avtagit lite i växtkraft. den får nu vara inomhus lite mer, innan har den stått utomhus om dagarna.
    Kanske är lite kallt ute än?
  • zika

Nu har jag ju faktiskt numera liten tomt att odla på men har odlat många år på balkongen
    Min gamla avlagda badbalja har det vuxit många morötter i.
    Broccoli i balkonglådan och tomater i stora krukor är bara några av mina tips
    Örter är ju perfekt att odla i balkonglåda för övrigt

• vackrastarflow
    siamusen skrev 2009-05-07 19:11:56 följande:
    Kanske är lite kallt ute än?
    nja, vi har inte under 10 grader dagtid. pratade med en tjej på en plantskola som inte tyckte det var fel, men att jag ändå borde ta in dem om natten (och det gör jag).
  • Matulda

Här blåser det stormvindar just nu så jag blev tvungen att plocka in alla växter. De höll på att blåsa sönder.

Tänk att "tomatsvamp" inte finns?

• vackrastarflow
    Matulda skrev 2009-05-07 19:32:36 följande:
    Här blåser det stormvindar just nu så jag blev tvungen att plocka in alla växter. De höll på att blåsa sönder. Tänk att "tomatsvamp" inte finns?
    hahaha eller hur??
Svar på tråden vi balkong odlare