vi balkong odlare
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Åh vad mycket underbart ni delar med er av! Nu blir jag så sugen på att smyga hem från jobbet och sätta igång. Det är lite svårt på kvällstid när man är singel med en aktiv och delaktig tvååring. Vi har helt olika syn på hur saker ska utföras!
Inspirerad av er andra har jag nu varit en sväng till Zetas och kom hem med en säck jord, ett hallon, en klematis och några smulgubbar. Mjukstartar så, så får vi se hur det blir när jag börjar komma i ordning därute.
Har förresten två små klappstolar (från Ikea) och ett litet bord som man hänger upp på balkongräcket. Alltså, hur räknar man ut kvadratmeter? Är inte det längden gånger bredden? I så fall är min balkong MINDRE än 4 kvadrat! Hur är det möjligt?
Men vad tusan också! Jag som tyckte jag hade hyfsat stor balkong... *surar* Hoppades på att det fanns nån magisk formel som skulle förstora den lite!
Ja, hur som helst har jag nu tre stora krukor där, så hädanefter får jag satsa på hänggrejer!
Förresten, vet ni om att det finns en byggnorm för hur mycket man får belasta sin balkong? Tror att det var 150 kg per kvadratmeter inklusive allt - alltså sig själv också. Tur att jag satsade på plastkrukor...
Det är det bästa med hela lägenheten, faktiskt det enskilt största anledningen till att vi köpte lägenheten överhuvudtaget
Nu blir jag ju sugen på att de hur stor vår balkong är.. får kanske bli ett projet för morgondagen.
Fast egentligen är det väl inte en "äkta" balkong. Vi bor på loftgång, så eftersom balkongen är i anslutning till ytterdörren känns det mer som en "uteplats". Vi bor längst ut på hörnet så vi har lite större än de andra lägenheterna.