• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • Annanym

Hoooh vad det gror i krukor och tråg! Det är helt underbart att komma ut på balkongen numer.

Fick en tomatplanta i present i lördags, tror ni det är för sent för att hinna få tomater på den?

• Blommiga tjejen

vad kul ronnbat!
    Jag har också fått till det bra på balkongen och min gräslök har börjat växa likaså dillen.

• shoreline

får man hänga på här? Jag har en balkong i söderläge och älskar att odla och plantera, men tyvärr gör ingen av mina vänner det så jag saknar nån att snacka växter med!

• Blommiga tjejen

självklart välkommen hit!!

• Annanym

Fast det har varit lite öde här ett tag. Kanske för att inte vädret varit det bästa?

Jag har iallafall planterat en basilika och en tomat alldeles nyss. Var på Willys och de hade en fin klematis för 49.90!! Det är ju sjukt billigt. Men jag tog den inte för jag tyckte jag hade fyllt kvoten av klematis. Ångrar mig nu.

• Matulda

Det står ju still i odlingarna. Jag har inget att rapportera.

• Annanym

Och här är det full fart! Klematisen har växt massor och den övervintrade rosen likaså. Jordgubbarna blommar och hallonet... ja, det kommer väl det med. Så fort jag har dammsugit upp all utspilld jord så ska jag ta ett nytt kort och lägga in i galleriet!

• siamusen

Och mina klätterrosor vâxer inte alls Vet inte om de maste bytas ut eller om det alltid tar lang tid?

Bara var Pierre de Ronsard som vâxer men den köpte vi med blommor pa redan.

• shoreline

Jag har odlat gurka för första gången. men nu när jag planterat om dom till annan kruka vill dom inte riktigt ta sig. Bladen är liksom hängiga och sladdriga. Hoppas dom klarar sig, de har ju redan små minigurkor på sig!

• vackrastarflow

Jag har varit i Paris och inte rapporterat därifrån... Fick lite inspiration av deras vackra balkonger, men tycker jag kommit en bit på vägen redan

Den första jordgubben har blivit ännu större, det ser väldigt lovande ut Massor av smultron är på gång också.

Svar på tråden vi balkong odlare