• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • vackrastarflow
    Knasis skrev 2009-04-30 17:57:33 följande:
    Visst har det varit UNDERBART väder länge nu!! Njuter för fullt!! Ha en riktig skön Valborg alla goa balkongodlare!
    japp, man blir dock förvånad när folk ändå går omkring i tjocka jackor!! jag ville knacka dem på ryggen och fråga om de skulle ha på sig jackan när det är 25 grader i juli

ha en skön Valborg du med!
  • Annanym

När man sätter Klematisen mot spaljén, kan man ta bort de små stödpinnarna då? Och låta den börja slingra sig direkt?

• Annanym

Och hur GÖR man egentligen när man "binder upp" hallon??

Ja, som ni hör är det full aktivitet här, men mer ambition än kunskap. Idag köpte jag en svart viol och två silver-häng-nånting. Och nån sorts klöver som också gick lite i svart. Vårfestligt va..?

Sen har projekt spaljé avslutats. Det lev halvdant, men jag är ändå nöjd och glad. Att ordna det där med en jättehög som skulle bockas in under taket föll. Det får bli nångång i framtiden när jag inte är singel, ha, ha! Istället sitter nu två mindre, förzinkade saker uppe. Snett, skevt och gjort med stigande vrede, men ändock! SKinnet i handflatan är avskavt, men väggspaljén är på plats!

• vackrastarflow
    Annanym skrev 2009-04-30 18:38:28 följande:
    När man sätter Klematisen mot spaljén, kan man ta bort de små stödpinnarna då? Och låta den börja slingra sig direkt?
    detta undrar jag också. fast trots bambupinnarna som fortsatt sitter kvar så lutar sig klematisen åt rätt håll så jag hoppas på att kunna ta bort de fula pinnarna snart.
  • Annanym

Jag tror jag gör det också då. Tack för tips odlarvänner.

• Pumpkin

Nu ska jag gå ut och njuta av denna vårkväll på balkongen, tillsammans med maken, grillspett, grillad majs, vitlökssmör, en god sallad och ett glas vitt vin

• SaraSara
    Pumpkin skrev 2009-04-30 20:09:18 följande:
    Nu ska jag gå ut och njuta av denna vårkväll på balkongen, tillsammans med maken, grillspett, grillad majs, vitlökssmör, en god sallad och ett glas vitt vin
    Det låter underbart! Jag vill göra samma sak, dock har vi ingen grill än. Men ska nog införskaffa en i morgon
  • Elena 8

kan man plantera jordgubbar i krukor??

• Mandragora
    Elena 8 skrev 2009-05-02 14:25:53 följande:
    kan man plantera jordgubbar i krukor??
    Ja.
    Det är ju det som vi balkongägare får göra.
Svar på tråden vi balkong odlare