vi balkong odlare
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
När man sätter Klematisen mot spaljén, kan man ta bort de små stödpinnarna då? Och låta den börja slingra sig direkt?
Och hur GÖR man egentligen när man "binder upp" hallon??
Ja, som ni hör är det full aktivitet här, men mer ambition än kunskap. Idag köpte jag en svart viol och två silver-häng-nånting. Och nån sorts klöver som också gick lite i svart. Vårfestligt va..?
Sen har projekt spaljé avslutats. Det lev halvdant, men jag är ändå nöjd och glad. Att ordna det där med en jättehög som skulle bockas in under taket föll. Det får bli nångång i framtiden när jag inte är singel, ha, ha! Istället sitter nu två mindre, förzinkade saker uppe. Snett, skevt och gjort med stigande vrede, men ändock! SKinnet i handflatan är avskavt, men väggspaljén är på plats!
Jag har tagit bort pinnarna från min klematis.
Jag tror jag gör det också då. Tack för tips odlarvänner.
Nu ska jag gå ut och njuta av denna vårkväll på balkongen, tillsammans med maken, grillspett, grillad majs, vitlökssmör, en god sallad och ett glas vitt vin
kan man plantera jordgubbar i krukor??