• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • vackrastarflow

imorgon blir det frukost på balkongen

• Annanym

Inte här i plus fem grader... Men det kan nog bli en kopp kaffe på eftermiddagen! Efter ett inköp av armeringsnät alltså.

Är det någon som har haft hallon? Får man mycket bär?

Måste förresten få sura av mig lite. Häromdagen köpte jag ju Chrysan på Zetas handelstrdägård. 52 spänn. Igår såg jag att de hade EXAKT samma paket på Hornbach för 24... Lurad!

• Pumpkin

Chrysan? Chrysantemum eller vad menar du?

Om det är en planta av något slag så skulle jag vilja säga att du inte är lurad, det är generellt sett mycket bättre kvalitet på allt man köper på Zetas i jämförelse med Hornbach, Coop och Plantagen.

• SaraSara

inatt har mina små palnt-bebisar övernattat ute på balkongen, de ser ut att fortfarande må bra iaf

Ska ta med mig dottern å handla lite mer krukor och grejer idag så att jag kan börja organisera där ute

• Annanym
    Pumpkin skrev 2009-04-30 07:47:18 följande:
    Chrysan? Chrysantemum eller vad menar du?Om det är en planta av något slag så skulle jag vilja säga att du inte är lurad, det är generellt sett mycket bättre kvalitet på allt man köper på Zetas i jämförelse med Hornbach, Coop och Plantagen.
    Nej, nej, det är nåt gödningsmedel som heter Chrysan och som jag blev rekommenderad. Det är Weibulls som är tillverkaren och det var precis samma förpackning, samma storlek, allt. Så, gärna plantor på Zetas, men inte kommer jag att handla "kringrejer" där igen!

Åååh det är så fint väder idag, jag bara längtar efter en stund i solen på balkongen.
  • Pumpkin
    Annanym skrev 2009-04-30 09:08:03 följande:
    Nej, nej, det är nåt gödningsmedel som heter Chrysan och som jag blev rekommenderad. Det är Weibulls som är tillverkaren och det var precis samma förpackning, samma storlek, allt. Så, gärna plantor på Zetas, men inte kommer jag att handla "kringrejer" där igen! Åååh det är så fint väder idag, jag bara längtar efter en stund i solen på balkongen.
    Jaha, då förstår jag Nej sånt ska man inte handla på Zetas, de tar ut så mycket de bara kan utan att skämmas

Här håller jag på att försöka möblera om på balkongen, men jag blir inte nöjd hur jag än gör. Ger upp snart. Är bara jag som ser problemet med den ursprungliga möbleringen, maken tycker det är sååå bra. Så... Det får väl vara så då
  • vackrastarflow
    Annanym skrev 2009-04-30 07:41:13 följande:
    Inte här i plus fem grader... Men det kan nog bli en kopp kaffe på eftermiddagen! Efter ett inköp av armeringsnät alltså. Är det någon som har haft hallon? Får man mycket bär? Måste förresten få sura av mig lite. Häromdagen köpte jag ju Chrysan på Zetas handelstrdägård. 52 spänn. Igår såg jag att de hade EXAKT samma paket på Hornbach för 24... Lurad!
    jag har en tayberry som är en blandning mellan hallon och björnbär. fick inte så många bär första året, men hoppas på fler i år. dock var förlusten förra året delvis för att katten plockade av några gröna bär, grrr! hon är tokig i frukt och bär.

idag var jag och köpte en rosmarin, ett silverfall och jordgubbar i massor! så nu har jag ett eget litet jordgubbsland i en stor gjutjärnsgryta, fyra sorter lyckades jag få med hem (men fem plantor totalt). dessutom köpte jag en stor ampeljordgubbe, som redan var utrustad med flera smågubbar här hoppas vi på jordgubbar till midsommar!! såvida katten inte ätit upp dem dvs
  • vackrastarflow

och btw, här har det varit 25 grader hela dagen helt fantastiskt!

• Blommiga tjejen

i dag har jag total stylat min balkong jag behåller bordet och stolarna ett tag till.
    Jag höll på där ute i ca 2 timmar.
    Lite bökigt att böja sig ner iom att jag är gravid i 7e månaden.
    Jag skulle också vilja ha smultron eller jordgubbar gud vad mysigt att kunna ha egna.
    Men det får jag nog vänta ett tag till med bor ju i jämtland och värmen har precis hittat hit.
    I går och i dag har vi haft jättevarmt.

• Knasis
    vackrastarflow skrev 2009-04-30 17:47:38 följande:
    och btw, här har det varit 25 grader hela dagen helt fantastiskt!
    Visst har det varit UNDERBART väder länge nu!! Njuter för fullt!!

Ha en riktig skön Valborg alla goa balkongodlare!
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
Svar på tråden vi balkong odlare