vi balkong odlare
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Vilken härlig tråd! Ansluter mig här om jag får!
Vi har en balkong på ca 7,5 kvm där vi precis köpt oss bord och 2 positionsstolar, har även ett hängande balkongbord där vår elgrill huserar!
I krukor har vi sått rädisor, smultron, dill, kinesisk gräslök. Och så har vi även satt vinröd solros och en annan liten vit blomma som jag inte alls minns namnet på! Av svärmor fick vi en liten basilika planta som nu vuxit till sig och snart borde vi nog plantera om den till större kruka och låta den flytta ut på balkongen! Jag skulle ha satt tomater åxå, en chokladkörsbärstomat tror jag det var men vi var för sent ute så svärmor rekommenderade oss att vänta med de fröna till nästa år istället.
Jag är som ett otåligt barn och blir glad varenda dag jag går ut på balkongen och ser hur det växer och vattnar så fort det är torrt. Kan tilläggas att odlingen egentligen var makens idé men nu är det nog ändå jag som är mer intresserad än honom!
Välkommen i det glada odlargänget!
Paris, ååååh! Jag älskar Paris!
Här är bara regn och rått just nu. Trist.
Halloj halloj!
Paris säger ni, själv har jag varit i New York
På balkongen växer det, och en del blommar också förstås. Mina pelargonsticklingar som jag köpte för några månader sen har nu växt till sig till fina plantor, och två av dem har börjat blomma! Så fint Har fått hem fyra tomatplantor också, två småtomatsvarianter och en som ger normalstora tomater. Längtar tills det är dags att skörda den allra första tomaten!
Om en vecka har jag sommarlov, då ska det fixas till 1000 på balkongen. Ska köpa lite nya dynor att variera med, måla lite grejer och annat smått och gott. Tänk, sommarlov i tre månader - då hinner man njuta mycket av balkongen!
Det enda som suger är att jag fått spinn på mina fina jordgubbsplantor, så nu vette 17 om det blir några jordgubbar i år - eller om de klarar sig överhuvudtaget Jag som var så stolt...
Nej, nu ska jag njuta av syrenbuketten jag just plockade och satte i en fin gammal glasburk.
Fick busk/ampeltomater av min kära syster när jag fyllde år. Både hon och jag tyckte de såg väldigt höga och rakväxande ut för att kunna bo i ampel men de lovade det på blomsteraffären.
Nu växer de upp i taket så jag får nog sjutton sätta de i kruka istället. Var jag nu ska få plats med dom. Hehe....
Det får bli kaskadpelargoner i amplarna istället.