vi balkong odlare
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej balkongodlare, finns det någon mer som bloggar om sina odlingar? Skulle vara jättekul att följa tycker jag. Själv har jag börjat dokumentera mina odlingsprojekt här: balkongladan.blogspot.com. Skulle vara kul om det fanns någon mer balkongodlare som ville blogga
Här är -10 ute och jag har plockat in mina jätteledsna penséer.
Östergötland. De var verkligen inte glada, stjälkarna hade gått att bryta av som tändstickor om jag hade velat. Fast nu har de piggat på sig igen!
Jag har en jätteliten och rätt trist balkong. Men jag började piffa i helgen och det är ju alltid trevligt.
Det blev penséer och murgröna i balkonglådan, oregano, rosmarin och timjan i en stor kruka på golvet och så en påsklilja (eller är det pingstlilja - jag kan aldrig hålla isär dem...) i en kruka som hänger från räcket.
Och så har vi tagit upp våra två fina klappstolar i trä. Ska bära upp det lilla bordet en annan dag.
Jag var på Nordiska Trädgårdar i Älvsjö i helgen - 6 timmar blommor Fick med mig fem pelargonbebisar och en massa inspiration hem.
Pumpkin det lät kul!
ser att ni verkar ha tagit och planterat redan jag har inte gjort det än pga att vi har en massa snö kvar här i östersund,suck,...
men jag ska förså lite här inne i allafall tänkte jag.
Jag har inte planterat nånting än, så du är inte ensam
Men så roligt att jag såg den här tråden! Jag har stora planer för min balkong i sommar! Min balkong är öppen på två sidor och den tredje är ett plank mot grannens balkong så jag kommer kunna hänga upp krukor på väggen där har jag tänkt. Det är eftermiddags och kvällssol på balkongsidan och vanligt betonggolv. Jag bor i Skellefteå och väntar ivrigt på våren som troligen dröjer länge till.
Har någon några bra tips på hur man bäst sköter om sina tomatplantor? Här har jag satt busktomat och de är redan omkring 10-15 cm höga.
Annat jag planterat är sockerärt och physalis. Har ni några bra tips på klängväxter som blir gröna och mycket blad och så? Det tycker jag är så himla vackert!