• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • Matulda

En spaljé! Det vill jag ha så jag kan skydda insynen från kinesen på balkongen bredvid!

• Knasis
    Mandragora skrev 2009-04-01 23:55:23 följande:
    Min balkong badar i sol. Det var en erfarenhet trots att mina inte var mycket att hurra för dock. Jag provar nog så småningom igen.
    Jag tycker absolut att du ska prova igen! Doften är underbar, blommorna så söta och i flera sköna färger... Vi får kolla upp hur vi ska ta hand om dom på bästa sätt.
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • Fläder

Suverän länk till luktärtorna! Jag har suttit och spanat lite på den nu och skickade sambon att se om de hade några luktärtsfrön på Coop när han ändå skulle och handla! Här ska det bli luktärtor på balkongen i sommar säger jag bara! Vi som sår såna får lägga upp bilder i gallerierna sen så vi kan följa framstegen. haha...

• Maggan81

Joinar tråden! Har ganska nylige flyttat till en lägenhet med inglasad loftgång, där skall tre stora blomlådor fyllas, och en inglasad balkong som skall göras mysig. Ser fram emot att få börja Undrar om ni vet nån blogg eller sida på nätet med bilder på blomlådor, eller har ni kanske bilder på era? Vore kul att se!

• vackrastarflow

just nu är det 35 grader på min balkong och krokusarna har fullkomligt exploderat man kunde nästan se dem öppna sig med blotta ögat underbart, våren är här!

• EllieMay

Hej hopp.
    Jag har endast en balkong men min mamma har stor terass, denna sommar blir som vanligt, massor med exotiska växter, de flesta finns inte i sverige, blir även olika sorter brugmansias ect. Är som en liten oas här faktiskt.
    Blir även en hel del slingerväxter, blir väl som vanligt, en altan på 8 meter lång, kan endast nytja en kvadrat meter till bord och stolar

Malachim
  • vackrastarflow

Alla ni som har barn och vill plantera luktärter, ni vet om att de är giftiga va?

• Pumpkin
    vackrastarflow skrev 2009-04-04 15:54:01 följande:
    Alla ni som har barn och vill plantera luktärter, ni vet om att de är giftiga va?
    Är de?! Hade jag ingen aning om. Då blir det inte såna på balkongen, går inte att lita på att katterna inte går på dem.
Svar på tråden vi balkong odlare