vi balkong odlare
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Nu har jag lagt luktärtsfröna i blöt. Har sått gräslök och dill för skojs skull.. Får se vad det blir av det.
Har tagit "före-bilder" på min lilla balkong och lagt in i galleriet.
Knasis: Smart att ta förebild på balkongen, det ska jag genast ta efter
Här hemma har jag för övrigt beställt hem lite frön på nätet. Praktiskt och bra att bara få hem dem i brevlådan. Det blev lite luktärt och någon hängande blomma jag inte minns namnet på nu, men de kommer troligen att trivas på min balkong hoppas jag.
I dag handlade jag en klematis. En sådan har jag aldrig haft innan.
Åh, här hoppar jag in! Jag älskar min balkong på sommaren och min stora hobby just nu är den =) Jag har sått lite tomatplantor (håller på att gro) och smultronplantor (fast de vill inte gro till sig...), har stora planer för vår balkong i år. =)
Kan någon som vet kanske hjälpa mig? Hur bra är det att odla kryddor, typ oregano i väldigt varmt hörn på balkongen, fixar dom det?
Hej tänkte kolla om någon har lite tips till vad vi kan ha på vår balkong. Har inglasad balkong med extremt lite sol, max två timmar per dag.
Vad finns det för växter som går att ha då? Helst lättskötta då mina fingrar är allt annat än gröna;)
Såg att någon skrev om katter, det har vi ju med, som älskar att äta växter så inget dom blir dåliga av..
Oj va mycket krav jag hade.. sorry..