vi balkong odlare
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.
berätta lite om din balkong.
Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)
Vad menas med att bredså? Jag har köpt en fröpåse med "sommarblandning".
Eftersom det står att man ska bredså istället för att göra rader så antar jag att det är meningen att jag bara ska hälla ut fröna lite huller om buller... men bäst att rådfråga först
Att bredså innebär att man strör fröerna jämt fördelat över ytan och sedan täcker så mycket som fröet skall sättas djupt. Detta passar bra för snabbväxande grönsaker som sallad, rädisor och dill.
hej
kul tråd!!!!
jag älskar att odla på balkongen har växt upp med de som barn och nu gör ajg det själv och nu ska vi flytta och då har vi en störrebalkong (inte jätte stor) men helt ok
-Bor i sthlm
-3 vånings hus och vi bor högst upp
-har inte öppen balkong alltså sidorna är vägg(nu har vi helt öppen)
-söder läge
jag vill odla
- tomater (tyvärr dog min fina plantor förra året då jag miste dem i frosten)så nya för i år
-örter
-blommor
Fråga/tips
men vet inte vad
jag har haft köpt på plantskolor dalior och ja många vanliga vill ha tips på fina blommor att ha på balkongen har detta år inte tid att så i förväg
har 4 balkonglådor(vill inte ha fler)
4 st stora krukor men kommer köpa fler när vi flyttat slutet på maj
Sockerärt...har några plantor härinne som har växt väldigt mycket väldigt snabbt. Kan man sätta ut dem på balkongen nu? I blomlåda eller behöver de större krukor? Bor i Stockholm med balkong i söderläge. Snälla, svar!!! Har snart djungel härinne...
Nu är det några dagar sen jag satte mina luktärter här, även lobelia och lite annat smått och gott. Nyfiken fråga bara, hur lång tid brukar det ta innan luktärterna kommer upp?