• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • Bakar

Hej på er här e en totalt nybörjare på att odla förra året hade jag lite tomater på balkongen har fm sol och tiomaterna växte helt underbart..
    Tänkte försöka mig på smultron eller jordgubbar någon sånt i år oxå.. vill helst odla sånt man kan äta ochnjuta av.. några bra tips??

• Pumpkin
    Mandragora skrev 2009-04-06 17:48:14 följande:
    Äh. Min katt har kattmynta att knapra på. (Varken katten eller hunden får vara på balkongen utan sällskap.)
    Mina brukar ha kattgräs, men det spelar ingen roll. Jag vägrar ha något som är giftigt för dem, för även om många tror det så har de inte en "mekanism" som varnar dem för giftiga växter.
  • vackrastarflow
    Mandragora skrev 2009-04-06 17:48:14 följande:
    Äh. Min katt har kattmynta att knapra på. (Varken katten eller hunden får vara på balkongen utan sällskap.)
    min katt ska få kattmynta till sommaren, nu äter hon mest på ampellilja.

här är det fixat så fint att balkongen är helt innätad, och kissen kan sitta ute hela kvällarna medan jag kollar på tv så då ska det finnas kattvänliga växter därute också. dock så kommer klängväxten att befinna sig i en hörna hon inte ska/vill vara.
  • Mandragora

Valeriana är annars favoriten menar katten. Det har jag förvisso bara på flaska.
    Men kattmynta är INGENTING i jämförelse.

• Knasis
    SaraSara skrev 2009-04-06 17:46:51 följande:
    Jag tar gärna emot förslag på blommor som kan klättra, då vi har mycket insyn
    Humle, blomman för dagen, klematis är några jag kommer på så här i en hast..
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • Kräftan74
    SaraSara skrev 2009-04-06 17:46:51 följande:
    Jag tar gärna emot förslag på blommor som kan klättra, då vi har mycket insyn
    Purpur vinda rekomenderar jag, otroligt fin starkt mörklila blomma.
    Den kommer finnas på min balkong i år igen.
  • Flower
    vackrastarflow skrev 2009-04-04 15:54:01 följande:
    Alla ni som har barn och vill plantera luktärter, ni vet om att de är giftiga va?
    Snyft! Är det sant. Jag som köpte på mig fem-sex sorter på trädgårdsmässan..
Svar på tråden vi balkong odlare