Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Blommiga tjejen

vi balkong odlare

Hej och välkommen till tråden för oss med balkong och som ska odla på den i sommar.

berätta lite om din balkong.

Min balkong är inglasad och i söderläge bor i norrland (östersund)

• Svar på tråden vi balkong odlare
  • SaraSara
    Flower skrev 2009-04-10 00:04:50 följande:
    Snyft! Är det sant. Jag som köpte på mig fem-sex sorter på trädgårdsmässan..
    På de luktärter jag köpte stod det att blommorna är ätliga... Är det stjälkarna som är giftiga alltså?
  • Fläder

Jag har då petat ner mina luktärtsfrön i krukor här hemma nu och i avsaknad av både djur och småbarn så känns det inte som att det ska vara någon fara för mig att ha ett gäng av dem på balkongen sen.

• Knasis
    Flower skrev 2009-04-10 00:06:25 följande:
    Vad är det för material? Har du köpt redan?
    Jag har inte köpt några än, men det är plastplattor..
    Hoppas inte för mycket så mister du inte allt
  • vackrastarflow
    SaraSara skrev 2009-04-10 11:10:43 följande:
    På de luktärter jag köpte stod det att blommorna är ätliga... Är det stjälkarna som är giftiga alltså?
    Enligt flera källor så ska hela plantan vara giftig, men allra mest fröna.
  • SaraSara
    vackrastarflow skrev 2009-04-11 21:06:24 följande:
    Enligt flera källor så ska hela plantan vara giftig, men allra mest fröna.
    haha, det var jag som trodde att jag hade läst på luktärtspåsen fast det var på krassepåsen :) Tyckte väl att det verkade konstigt. Men min lilltjej är iaf så liten så jag tror inte hon kommer ge sig på några blommor denna sommar, får passa på med luktärter i år och hoppa över det nästa år istället
  • Pumpkin

Det är många som blandar ihop luktärterna med krassen faktiskt, varenda gång jag sagt till någon att luktärter är giftiga så svarar de att det inte stämmer. Sen någon sekund senare ändrar de sig och säger att det nog var krassen som var ofarlig

• SaraSara
    Pumpkin skrev 2009-04-14 10:12:36 följande:
    Det är många som blandar ihop luktärterna med krassen faktiskt, varenda gång jag sagt till någon att luktärter är giftiga så svarar de att det inte stämmer. Sen någon sekund senare ändrar de sig och säger att det nog var krassen som var ofarlig
    och det blev extra stor förvirring eftersom jag köpt hem båda :)
  • Pelargonen

Hej!

Jag odlar både i trädgården, i växthuset och på balkongen (altan). Får man vara med här?

• vackrastarflow
    Pelargonen skrev 2009-04-14 13:21:17 följande:
    Hej! Jag odlar både i trädgården, i växthuset och på balkongen (altan). Får man vara med här?
    Självklart, jag är också här *vinkar*
Svar på tråden vi balkong odlare