• Timba

Järfällaföräldrar 5

nä mer som bröd men mjukare ( typ tung sockerkaka men som inte är söt)tror man har ost i degen, oliver och massa annat

• Timba

Njuter av en finfin kväll med lite vin, maken har lagat rostbiff, med bea och så klart stekta potatisar och jut nu är han i tvättstugan....under bar att bli servad...

Streptokocker har många kvinnor i snippan utan att man har några besvär, men när man är gravid så kan man få desto mer besvär..
    dvsjag har haft dessa små basselusker under båda av mina graviditeter i snippan, inte kul dvs jag har fått käka antibiotika under så gott som hela graviditeten, men de har vägrat att försvinna, men som tur är mådde jag ändå rättså bra...och eftersom jag snittades så var det inga problem.
    Sanna är det beta streptokocker du fått ? se bara till att du får antibiotikadropp under förlossningen om du ska föda vaginalt, annars kan man överföra dem till barnet, men det har de säkert informerat dig om ?

Fruisen superfintbild spel, blev verkligen rörd.

Mirix: jag har skaloverall till Elina nu helt super, skyddar mot vinden och sen kan man ha flece under om det är lite kallt. Köpte en jättefin helt ny på tradera.

• Timba

skaloverall är oftast samma som höstoverall alt våroverall kan heta lite olika. Bra att veta när man söker...hade själv lite problem att hitta kläder till eliott i höstas.

• Timba

Vi åker till franska alperna i juli, det kan jag verkligen rekommendera, finns massor med aktiviteter och så himla fin natur.
    Brukar vandra i bergen, bada, åka forsränning, åka mountain bike etc dvs om man gillar lite aktiv semester så är det här kanon.
    Sen är det relativt billigt att åka dit sommartid...
    Vi har oxå tänkt att åka iväg själva några dagar och lämna barnen hos svärföräldrarna, dvs det är bara 4 timmars väg till italienska rivieran cinque terre från svärisarna.

Annars kan jag tipsa om en helt suverän semester som vi hade för några år sedan.dvs flyg till barcelona stanna där några dagar, åk tåg till franska sidan perpignan och bila längs kusten dvs monpellier aix en provence uppåt mot alperna. Den semestern var verkligen bra.

Och vill man ha lite romantik utan barnen rekommenderar jag Cinque terre så underbart vackert med pitoreska byar...

• Timba

För oss blir det rätt billigt 4000 för flyget och sen lånar vi en lägenhet av svärisarna och de flesta måltider käkar vi hos dem, så vi behöver bara i princip pengar till nöjen..
    Skickar med en länk på stället

www.lesgets.com/en/4

Matglad: Det låter som att du skulle stormtrivas där. Och vad som är bra just under sommaren är att det inte är proppat med folk. Bara de som vandrar och åker mountainbike.

• Timba

Flurran: Irland har jag varit länge sugen på, skulle vilja åka runt oct testa lite whiskey...

• Timba

mmm jag måste bara åka dit, ska försöka övertala några kompisar och att åka en helg, vore så kul..jag älskar öl och whiskey

• Timba

Stora syster: det går säkert jättebra, vart ska du praktisera föresten ?

BT: Nej vad trist, hemsk att det är så mycket folk som blir av med jobben.

Disan: Nä det är inte så kul att vara ensam med två, men det blir bättre, när du får lite rutin och Ronja vant sig att inte bara ha mamma ensam.

• Timba

Fika + Prommis tisdagen den 7/4 10.30 + 11.30

Karin +1
    Anna +1
    Marina +1
    Flingan
    Tip+1

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5