• Disan

Järfällaföräldrar 5

marina: Vi kan komma över till dig och äta frukost Mys! Runt lunch skall vi träffa lite vänner, men träffas gärna med barnen.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

bt: kul att du känner dig som dig själv igen! hurra för sådant!

marina: kul med frukost! säg till vad vi skall ha med oss!

idag var jag på våffeldag på ronjas dagis. jättetrevligt! chris och maya fick vara hemma

• Disan
    {#lang_emotions_flower} GRATTIS Fruisen!! En lillebror! Underbart! {#lang_emotions_flower} När du orkar och har tid får du berätta lite om hur allt gick!

Hinner tyvärr inte läsa igenom allt, men som jag har förstått har seaflower ordinerats sängläge? Lider med dig! Stackare... Vi kan också komma på besök, jag och lilla tösen, så slipper du lida pin i ensamhet! Stor kram!

Marina: Jobbiga nätter är tyvärr ngt att räkna med när man har barn, brukar jag säga till min karl när han blir arg och irriterad över att Ronja inte är som hon bör Skämt å sido, Ronja har vaknat tre nätter i rad nu och vill sova med oss i sängen. Vi får ju dock inte plats!! Igår natt låg jag på kanten och halva jag hängde utanför... Så i natt när hon kom in och vägrade att lämna oss igen ( ) väckte jag bebis, gav henne ersättning och bäddade ned henne i sin egen säng. Där har hon sovit sedan halv fem nu! Skall väcka henne när som, brösten håller på att sprängas... MEN, ja, vi sover inte mkt här hemma heller just nu. Alltid är det ngt man störs av!
  • Disan

marina: Han sover med henne, sitter ju även uppe lite längre än vad jag gör, men tre dgr i veckan skall han ju upp vid halv sju på morgonen för att jobba och då blir det garanterat jag som tar barnen. Men eftersom det gick så bra för henne att sova i sin egen säng nu på morgonen, skall vi nog börja testa det från början redan i kväll. Sådant gör ju så mkt! Sover Isa själv på nätterna?

• Disan

Usch då... BLir alldeles tårögd när jag läser om Sanna... Hoppas att allt går bra trots att det ändå har satts igång. Om ngn talar med henne eller sms:ar eller så, så hälsa så gott! Håller tummar och tår för att allt skall gå bra med dem båda...

matglad: Billig mat får du lättast om du endast handlar billiga basvaror och ingredienser när det är extrapriser. Jag är ständigt på jakt efter bra priser och när t ex kycklingen är billig köper jag och stoppar hela frysen full. Härom veckan var det billig falukorv från Lithells på Willys, köpte då fem st och lade i frysen. Man tjänar en hel del på att göra så! Framför allt med kött och fisk och fågel.

• Disan

matglad: Vi brukar passa på att storhandla när svärmor handlar eller när min mamma är på besök Man får inte vara dum! Hahaha! Våra matkostnader ligger på ungefär 4000 kr per månad. Nu är det dock lite högre med alla småblöjor och bindor (fy tusan vad man måste byta hela tiden för att känna sig fräsch! ) och det extra matbehovet som nyförlöst

bt: Ja, jätteskönt att höra att det gick så bra första dagen! Hurra hurra!

• Disan

JA!! Veckomeyer är ett toppensätt att hålla nere kostnaderna för mat! Har satt mig på söndagarna tre gånger (innan bebis kom) och kollat på veckans ICA och Willys blad och så planerar jag middagarna utifrån det. Toppen! Skall ta upp det så fort jag orkar igen

• Disan

När vi handlar åker jag antingen själv med svärmor eller mamma (ibland har jag med Ronja och då sitter hon i kundvagnen eller springer runt på golvet i butiken), eller så åker hela familjen med och så hjälps vi åt. Vi handlar nästan aldrig på helgerna, vardags em eller kvällar, beroende på med vem vi åker...

• Disan

Skönt att det går bra för Sanna!!

Härligt med alla mattips, annars brukar det ju vara jag som håller i sådant

syster: om det finns kvar, kan du köpa till mig då? Skulle vara jättesnällt!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5