Järfällaföräldrar 5
marina: Vi kan komma över till dig och äta frukost
Mys! Runt lunch skall vi träffa lite vänner, men träffas gärna med barnen.
marina: Vi kan komma över till dig och äta frukost
Mys! Runt lunch skall vi träffa lite vänner, men träffas gärna med barnen.
bt: kul att du känner dig som dig själv igen! hurra för sådant!
marina: kul med frukost! säg till vad vi skall ha med oss!
idag var jag på våffeldag på ronjas dagis. jättetrevligt! chris och maya fick vara hemma ![]()
GRATTIS Fruisen!! En lillebror! Underbart!
När du orkar och har tid får du berätta lite om hur allt gick!marina: Han sover med henne, sitter ju även uppe lite längre än vad jag gör, men tre dgr i veckan skall han ju upp vid halv sju på morgonen för att jobba och då blir det garanterat jag som tar barnen. Men eftersom det gick så bra för henne att sova i sin egen säng nu på morgonen, skall vi nog börja testa det från början redan i kväll. Sådant gör ju så mkt! Sover Isa själv på nätterna?
Usch då... BLir alldeles tårögd när jag läser om Sanna... Hoppas att allt går bra trots att det ändå har satts igång. Om ngn talar med henne eller sms:ar eller så, så hälsa så gott! Håller tummar och tår för att allt skall gå bra med dem båda...
matglad: Billig mat får du lättast om du endast handlar billiga basvaror och ingredienser när det är extrapriser. Jag är ständigt på jakt efter bra priser och när t ex kycklingen är billig köper jag och stoppar hela frysen full. Härom veckan var det billig falukorv från Lithells på Willys, köpte då fem st och lade i frysen. Man tjänar en hel del på att göra så! Framför allt med kött och fisk och fågel.
matglad: Vi brukar passa på att storhandla när svärmor handlar eller när min mamma är på besök
Man får inte vara dum! Hahaha! Våra matkostnader ligger på ungefär 4000 kr per månad. Nu är det dock lite högre med alla småblöjor och bindor (fy tusan vad man måste byta hela tiden för att känna sig fräsch!
) och det extra matbehovet som nyförlöst
bt: Ja, jätteskönt att höra att det gick så bra första dagen!
Hurra hurra!
Om ngn är intresserad av min förlossningsberättelse:
www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b114287.html
JA!! Veckomeyer är ett toppensätt att hålla nere kostnaderna för mat! Har satt mig på söndagarna tre gånger (innan bebis kom) och kollat på veckans ICA och Willys blad och så planerar jag middagarna utifrån det. Toppen! Skall ta upp det så fort jag orkar igen ![]()
När vi handlar åker jag antingen själv med svärmor eller mamma (ibland har jag med Ronja och då sitter hon i kundvagnen eller springer runt på golvet i butiken), eller så åker hela familjen med och så hjälps vi åt. Vi handlar nästan aldrig på helgerna, vardags em eller kvällar, beroende på med vem vi åker...
Skönt att det går bra för Sanna!!
Härligt med alla mattips, annars brukar det ju vara jag som håller i sådant
syster: om det finns kvar, kan du köpa till mig då? Skulle vara jättesnällt!