RedTopaz skrev 2009-04-05 19:00:47 följande:
Jo 57 vuxna och 19 ätande barn + ett par spädisar blir det på inbjudningslistan.. Men gissar att kanske 40 kommer. Det är 18 inbjudna till kvällen om vi kör på det. Håller på att kolla semesterresor, funderar på att ta en biltur ner till Kiel och Weissenstrauser Strand (stort bad och lekpalats) och så ta en sväng förbi Univeseum och Liseberg i Göteborg på upp och ner vägen. Det blir ca 14500kr inklusive precis allt för en familj med 2 vuxna ett barn och en spädis, resan tar en vecka. Låter det ok tro? Ska fråga några vänner om de vill hänga på. Vad ska ni andra göra? (Bortsett från resa till landet och dylikt) Vill gärna ha fler restips!
Låter som en toppensemester!

Bra pris tycker jag. Inte alls farligt för hela familjen.
Vi har aldrig haft gemensam semester och kommer inte att ha det i år heller...

Chris får ju ingen semester eftersom han är timanställd. I sådant fall måste vi spara pengar för att kunna försörja oss och det är vi inte tillräckligt rika till. OM han skulle få ett jobb innan sommaren och kanske ngr semesterdagar så blir vi garanterat bara hemma och påta i trädgården och njuta av ledighet

Timba skrev 2009-04-05 20:38:27 följande:
Vi åker till franska alperna i juli, det kan jag verkligen rekommendera, finns massor med aktiviteter och så himla fin natur. Brukar vandra i bergen, bada, åka forsränning, åka mountain bike etc dvs om man gillar lite aktiv semester så är det här kanon. Sen är det relativt billigt att åka dit sommartid... Vi har oxå tänkt att åka iväg själva några dagar och lämna barnen hos svärföräldrarna, dvs det är bara 4 timmars väg till italienska rivieran cinque terre från svärisarna. Annars kan jag tipsa om en helt suverän semester som vi hade för några år sedan.dvs flyg till barcelona stanna där några dagar, åk tåg till franska sidan perpignan och bila längs kusten dvs monpellier aix en provence uppåt mot alperna. Den semestern var verkligen bra. Och vill man ha lite romantik utan barnen rekommenderar jag Cinque terre så underbart vackert med pitoreska byar...
Åhh, vad mys det låter! Som en semester för mig

Skulle också vilja göra sådant!