Järfällaföräldrar 5
tip: Men ja! Trespråkig t o m! Jo, förstår att det kan bli en del frustration från barnens sida om de inte lär sig eller förstår... Men som sagt, bra att ni tar tag i det hela!
tip: Men ja! Trespråkig t o m! Jo, förstår att det kan bli en del frustration från barnens sida om de inte lär sig eller förstår... Men som sagt, bra att ni tar tag i det hela!
Neej, inte POP Outlet! Var skall man nu fynda bra kvalitet??
Maya vill inte riktigt sova ordentligt, så ist för att läsa en god bok under "rasten" sitter jag här och springer mellan hennes säng och ja, datorn. Klappar lite på henne så att hon somnar om igen och sedan går jag. Efter ngn minut vaknar hon och gnäller igen.
Men är konstigt nog nöjd ändå!
Hon är så duktig! Ronja vägrade ju att sova själv ens en minut (med ngr extremt få undantag) tills vi körde 5 mm. Maya började vi lägga ned i sängen häromdagen när hon var trött och så somnade hon av sig själv!
Vi fortsätter med detta så att det blir en vana för henne i framtiden. Tror att vi tjänar på det.
Ja, blir väl en tur för oss också. Om vi finner tid!
Ronja vägrade att sova själv redan på bb...
Jo, men som hon betedde sig som bebis/spädis kunde man aldrig tro att hon skulle bli så underbart självständig och ha så stark vilja. Är glad att hon inte blev en hare! ![]()
BT: Skall du ha dina små gosedjur som man skall sy själv? Eller tapetbården? De ligger bara här och skräpar... Kan väl ta med dem nästa gång vi ses i sådant fall.
För att inte glömma blomman! ![]()
Vet inte om man får fråga om detta i forumet, men gör en chansning:
Är det ngn som har en vuxencykel som de vill bli av med? (Sälja alltså)
Inboxa mig i sådant fall!
syster: Du har inte missat ett skit!!
urv: Sluta läsa ikapp så missar du allt skit!!
Jag håller på att dö nu igen. Det är ett intressant ämne. Natten var HEMSK!!
Nu skall jag gråta en skvätt.
Adjö!
marina: Du får det att låta som att det är guld de säljer
Ja, denna dag kommer att bli skoj! Maya kommer nog att vara väldans trött och hur skall man lyckas hålla henne vaken? Jaja, det får ge med sig.
marina: Nej, hon har bara gnällt, tror att hon varit lite för gasig under natten... Om man säger så! Det var dock först vid halv fyra som hon började behöva hjälp att somna om, men jag hade ju blivit störd hela tiden ändå. Blä. Men det blir nog bättre i natt!
Tyvärr fick hon inte i sig en större portion mat vid halv elva (kvällsmålet), utan nöjde sig med cirka 120 ml. Trots detta verkade hon ju inte hungrig vid fyrasnåret eftersom hon somnade om så fort jag klappade på henne, en gång tog jag upp henne en snabbis och då lade hon sig till rätta på direkten och slumrade till.
I natt skall jag (om hon får i sig en större port än vanligt vid kvällsmålet d v s) försöka få henne till att hålla sig hela natten fram till kl sju, även om det krävs att jag skall vara vaken. (Är ju vaken ändå...) Vi vill ju att hon skall sova i egna sängen, men kan tänka mig att bära på henne de sista timmarna, typ mellan fyra och sju, för att få henne till att vänja sig vid att sova ist för att äta frukost
Värt ett försök! Börjar hon gråta finns ju maten i närheten, om man säger så
Det sägs ju att en liten bebis inte somnar om hon eller han är hungrig (självklart utan skrik och gråt d v s) så det märker vi ju snabbt om det går eller ej!
Nu blev det en ointressant avhandling igen! Hahaha!
mirix: Tack för tipsen! Vi är jättenoga med att natt är natt och ingenting annat. När hon vaknar för tidigt får hon ligga kvar i sängen tills kl är sju, eller ja, tio i kanske
Men jag skulle aldrig låta henne börja dagen kl fyra på morgonen!
Hon somnar om själv, eller har gjort hittills, men jag tänkte mer på att så att det verkligen blir SÖMN av det hela
Jaja, får se hur det blir!
Undar om urv kommer att våga sig tillbaka till oss nu?
Undrar även vad valet innebär eg? Hahaha!
Ahhh, dubbelt barnbidrag! Tjoho! Man tjänar på att ha fler barn ![]()