• Disan

Järfällaföräldrar 5

*vinkar till utteröga*

flingan: Kommer inte med till parken, vännens barn är inte sjukt idag, det vara bara falsk alarm Troligen lite tänder på gång som gav dottern lite småfeber igår kväll, mår bra idag.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan
    Mirix skrev 2009-05-22 08:29:00 följande:
    Anna: enligt AW (igen ..) så får barnen gärna 5minuters powernapps om de behöver mellan lurarna. Jag har gett mira det en gång i vagnen, funkade ju jätte bra! utteröga, när du fimar till din blogg, gör du det med mobilen då? Vilka tider går du på ÖF?
    Ah, men vad bra då! Det stod ingenting om det bland papprena om denna metod vi kör med. Känns ju skönt att en expert har talat
  • Disan
    flingansnö skrev 2009-05-22 12:17:10 följande:
    Visst är det väl underbart med barn??!! *ironi* Min kära son badade idag, medan jag städade bardrummet, innan badet satthan på pottan och kissade och visade inga tecken på att vilja bajsa. När han badat i ca 20 minuter säger han OJ DÅ! Titta!! Och jag tittar och då har han bajsat MASSOR i badvattnet!! Jag lyfte upp honom och ställde honom på en handuk. Sen böjde jagmig ner i vattnet och drog ur proppen, vad tro ni händer då?? Jo! Det belv stopp i avloppet så ALLT rann ut på golvet!! Jag hann få i proppen dock så ungefär en tredjedel belv kvar i badkaret, där stod jag med BAJSvatten över hela badrummsgolvet och en unge som bara skrattar! Jag fick lyfta bort badkarsfronten och lägga mig på knä och öppna vattenventilen och ta ut allt som fastnat i hålet, och såklart hade vi inga handskar hemma!! ÄCKLIGT!!! Behöver jag säga att jag när jag äntligen fått bort allt och rensat klart avloppet, skurade hela badrummet med klorin??? Shit vad äckligt!!

Finns det ngt annat att säga?

• Disan

bt: Låter ju ändå som att det kan bli bra tycker jag, främst med tanke på att ni har bestämt er! Det är ju det som är det viktigaste, sedan om barnet är envist är en annan femma Lycka till iaf!

flingan: Ett tips är att bada, men det kanske du inte vågar igen? Hahaha! Eller bara gå ut och leka, man somnar oftast inte ståendes... Ang tv bänken har jag inga bra svar...

• Disan

bt: Ronjas sömn går bra, hon sover alltså bra på nätterna. Är bara uppe ibland om hon drömt ngt läskigt eller om Maya råkar väcka henne. Maya vaknar ju typ aldrig, men de få ggr det har hänt har hon skrikit lite och det har varit tillräckligt för Ronja. Men så är det! Att få Ronja till att somna är dock svårare... Hon strejkar hela tiden och vill verkligen inte! Vi kör med den metoden som Marina körde med Liam, men nej, det går verkligen inte framåt just nu... Men vi kan ju inte sluta heller, eftersom hon då fattar att vi viker oss. SUCK! Skönt att Maya somna nästan själv, behöver lite hjälp med nappen bara, men så fort hon sover behövs inte den längre.

• Disan

marina, BT, matglad: man skall ju inte göra små utflykter innan de slutat springa upp eg... Men jag brukar ta små svängar till v-rummet och så, mest för att jag blir så arg annars Hon flyger dock upp igen om hon märker det, skrattandes och jagandes. När hon ser att jsg ser henne blir hon jätteglad och springer in till sängen igen, men stannar inte där om jag inte följer med.

När hon däremot lagt sig till rätta och man ser att hon VILL sova, då lämnar vi henne och sedan somnar hon. Är ju ett framsteg iofs... Men tradigt!

Igår gick det ganska snabbt för henne att komma till ro, 20 min ung. Var länge sedan sist!

Hon är absolut inte rädd för att sova själv, bara ovillig att somna och envis som få.

Vi kan inte återinföra spjälisen eftersom vi inte haft den sedan hon var 10 mån. Hon sprang runt så mkt då att vi inte ville ha kvar den. Rädd för att hon skulle ramla ut... Hon skulle bara få panik om vi tog bort den!

Lillasyster kommer dock att få ha kvar sin läääänge för säkerhets skull...

matglad: Hmm.. Beror lite på vilka tider du pratar om? Jag kan tidigast gå vid nio eftersom Maya skall sova då.

• Disan

Ngn som vill komma hem till moi och städa lite?

Städade i måndags, men det syns banne mig inte...

• Disan

utteröga: Skönt att du får sällskap! Vet precis hur det känns att ha lite småångest över att vara själv med barnen, framför allt när man skall natta dem!

• Disan

maraja: Jo, provade dem igår, men de var lite stora än så länge, men nöjd ändå. De är både supermjuka och håller torrt! Tror faktiskt att vi kommer att gå över till deras blöjor helt och hållet! Men Maya får vänta tills hon vuxit liiite till Är din karl borta en vecka i stöten? Låter jobbigt...

• Disan

Aha, är Jarmo kvar? Har inte sett på två veckor. Men hejar starkt på honom!!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5