• Kavat

Allergitråden!

VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Astma-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m42120614.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m41507854.html
    Mjölkallergi hos äldra barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41507611.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m41269874.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m41970003.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39751265.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:18
    Lite nyttig information om Vårdbidrag som även diskuteras lite här och där i tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m42713619-16.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-02 17:43
    Ny sädesslagsallergi tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m44468319.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 19:18
    Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

• Svar på tråden Allergitråden!
  • Mama Law
    Kavat skrev 2009-05-04 17:09:09 följande:
    Mama Law, hur har det gått idag?
    Jodå fick tag på enhetschefen och fick reda på att ärendet legat för kvalitetssäkring sen 9 april ni kan ju räkna själva hur lång tid det är. Hon skulle prata med henne som det låg hos och fråga varför det inte kommit vidare. Hon beklagade verkligen för så här fick det inte gå till och så här lång tid är FÖR lång tid Jotack det vet jag..... men iaf hon skulle ringa upp igen när hon pratat med människan som bara jobbar tisdag-fredag så skulle jag få veta mera!
    Leo -03 Wiking -05 Alvin -06 Towa -07
  • Helle76

Idag skulle jag köpa mjölkfri gröt till Thilde för att kunna göra välling men det var helst slut. Måste kolla deras sida om de har problem med all tillverkning nu. Har ju sinlac hemma och får helt enkelt köra slut på den men sen vet jag inte vad hon ska äta för den har utgått från sortimenten i vår affär.

• lillronya
    Helle76 skrev 2009-05-04 19:33:29 följande:
    Idag skulle jag köpa mjölkfri gröt till Thilde för att kunna göra välling men det var helst slut. Måste kolla deras sida om de har problem med all tillverkning nu. Har ju sinlac hemma och får helt enkelt köra slut på den men sen vet jag inte vad hon ska äta för den har utgått från sortimenten i vår affär.
    Här finns ingen mjölkfri välling och den har varit slut i några veckor. Öppnade sista paketen här hemma idag.
    Nån som vet när det kommer igen??

Gör du välling på gröten? HUr? För mjölkfri gröt finns det här.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Helle76
    lillronya skrev 2009-05-04 19:40:19 följande:
    Här finns ingen mjölkfri välling och den har varit slut i några veckor. Öppnade sista paketen här hemma idag.Nån som vet när det kommer igen??Gör du välling på gröten? HUr? För mjölkfri gröt finns det här.
    Du använder havremjölk och har i 1-2 msk med grötpulver.
  • Kavat

Enago välling är restad, men när den kommer igen kommer jag inte ihåg. Någon hade frågat i mjölk-bebistråden, men det går ju att maila dem och fråga.

Inte första gången den är restad...

• Kavat

Mama Law skrev 2009-05-04 17:41:33 följande:

Jodå fick tag på enhetschefen och fick reda på att ärendet legat för kvalitetssäkring sen 9 april ni kan ju räkna själva hur lång tid det är. Hon skulle prata med henne som det låg hos och fråga varför det inte kommit vidare. Hon beklagade verkligen för så här fick det inte gå till och så här lång tid är FÖR lång tid Jotack det vet jag..... men iaf hon skulle ringa upp igen när hon pratat med människan som bara jobbar tisdag-fredag så skulle jag få veta mera!
    Skönt, hoppas hon får lite eld i baken imorgon då!
  • Snutten

Var hos Siris allergiläkare idag. En jättebra läkare som är kunnig och lyssnar osv. På nåt sätt blir jag nedstämd efter jag har varit där . Känner mig ledsen. Förmodligen är det väl för att allt blir så tydligt. Här hemma är vi ju så vana att det inte märks så tydligt att Siri är allergisk. Suck. Det var med en läkarstudent oxå, jättetrevlig tjej. Hon fick lyssna osv på Siri oxå. Hon lyfter bredvilligt på tröjan. Hon har väl varit hos doktorn lite för många ggr.

Vi ska få göra lapptest för att se om det visar ngt.

Och så ska jag börja skriva på vårt nya vb ansökan, ska plocka fram den gamla och se vad jag skrev där. Hoppas att vi får snabb handläggning. Är det bäst att skicka in pappren innan det andra går ut eller ska man vänta?

• Helle76
    Kavat skrev 2009-05-04 19:42:34 följande:
    Enago välling är restad, men när den kommer igen kommer jag inte ihåg. Någon hade frågat i mjölk-bebistråden, men det går ju att maila dem och fråga.Inte första gången den är restad...
    Jo, det vet jag och därför har jag kört med att göra välling på deras grötpulver men nu var båda smakerna slut. Vet att den med äpple var restad och att bananen fanns kvar på lager enligt deras hemsida. Men våra affärer har inte fått hem några.
  • lillronya
    Helle76 skrev 2009-05-04 19:42:01 följande:
    Du använder havremjölk och har i 1-2 msk med grötpulver.
    Aha!
    Då får vi göra det om det krisar.
    Tack för svaret.
    Kavat skrev 2009-05-04 19:42:34 följande:
    Enago välling är restad, men när den kommer igen kommer jag inte ihåg. Någon hade frågat i mjölk-bebistråden, men det går ju att maila dem och fråga.Inte första gången den är restad...
    Ja det går ju. Får göra det.
    Nä jag vet att det inte är första gången. Därför hade jag köpt ett litet lager. Men nu börjar även det sina.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
Svar på tråden Allergitråden!