• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • sempersara

Har varit ute i det fina påskvädret nu i helgen. Det jag kommit på som är nytt angående bee´n är att den gula suffletten drar till sig flugor och andra diverse småkryp. Kan tänka mig hur det kommer bli i sommar när fler små varelser hittat ut från sina hålor... Om någon ska köpa ny, köp inte den gula nu till sommaren!

• Stargirl
    Zvartaliljan skrev 2009-04-07 14:28:37 följande:
    Min 3-åring är nog mindre än din 2,5-åring då...allt beror ju på. Maia är ganska pyttig (93cm och ca.11kg). Hon sitter i alla fall jättebra i sin Bee, Hon vill så gärna sitta vänd mot mamma Men hon sitter ännu bättre åt andra hållet då hon får fotstöd.Men så älskar hon att åka så här med benen Och så här kan man ju sova också, somnade mitt i läsandet
    Vilken sötnos!!!
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    Zvartaliljan skrev 2009-04-06 10:58:53 följande:
    Någon som läst vagntestet i senaste Vi Föräldrar?? Där får Bugaboo Bee jättebra betyg förutom för att den "ej har vändbar sittdel" URSÄKTA?? Det har då i alla fall min Bee så jag vet inte vad för exemplar de fått tag på eller så sket de i att läsa manualen!!
    Pinsamt....har inte läst men det bevisar att dessa tester går inte att lita på för fem öre.
  • thessires

Måste bara höra med er bee-ägare om det är ngn som liksom jag haft problem med bromsen på vagnen? Jag älskar min dotters vagn men bromsen har strulat länge nu.... Vissa gånger tar den inte alls. Min vagn är snart 1 år gammal så jag får väl passa på att lämna in den innan garantin går ut (för visst är det 1 års garanti?)

Annars är vagnen lätt den bästa vi haft!

• Stargirl
    thessires skrev 2009-04-15 09:20:28 följande:
    Måste bara höra med er bee-ägare om det är ngn som liksom jag haft problem med bromsen på vagnen? Jag älskar min dotters vagn men bromsen har strulat länge nu.... Vissa gånger tar den inte alls. Min vagn är snart 1 år gammal så jag får väl passa på att lämna in den innan garantin går ut (för visst är det 1 års garanti?) Annars är vagnen lätt den bästa vi haft!
    2 års garanti är det på vagnen. Min broms har inte strulat men har hört att det hamnar massa smuts i bromsen så ställ den i duschen och spola av med varmt vatten innan du lämnar in den. Det kan helt enkelt vara smuts som hamnat i maskineriet.
  • Lille Mammsen

Jippiiiii....nu har jag efter mycket om o men fått en instr.bok+dvd skickat från Bugaboo.........eftersom butiken som börjar på H och slutar på N slarvade bort mitt set innan jag hämtade vagnen o INTE ville hjälpa mig att skaffa fram någo nytt till mig Nu kan jag äntligen börja läsa hur man gör me allt dvs montering mm o börja fixa o dona!!

• nica83

Gällande bromsproblemen har jag hört att de inte längre åtgärdar det utan hänvisar till att man ska smörja bromsen med silikonspray regelbundet...

• BumbiB

kan inte fler lagga in bilder pa bee med barn/bebis i? kan inte bestamma mig... och skulle vilja se hur det ser ut med barn i, min dotter ar inte ens 3 manader annu sa an sa lange ar inte storleken ett problem...

Nar borjar de sitta upp i vagnen? 4-5 manader?

• Senap
    BumbiB skrev 2009-04-15 13:12:11 följande:
    kan inte fler lagga in bilder pa bee med barn/bebis i? kan inte bestamma mig... och skulle vilja se hur det ser ut med barn i, min dotter ar inte ens 3 manader annu sa an sa lange ar inte storleken ett problem... Nar borjar de sitta upp i vagnen? 4-5 manader?
    När de kan sitta själva är rekommendationen.
    Själv tycker jag små som inte kan sitta ordentligt sitter bättre i Cam än Bee.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3