• Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3
  • Senap
    Tullemi skrev 2009-04-21 20:00:46 följande:
    Nej nej nej. De där är inte säkra.
    Vi en krock så kan barnet både glida ur samt få brutna revben pga påfrestningen runt bröstkorg. Huvudet ska vi inte prata om... {#lang_emotions_undecided}

Säljs de fortfarande? De förbjöds ju på 70-talet i Sverige. *lite chockad*
    My sugar is raw
  • Miss Lau
    Tullemi skrev 2009-04-21 19:59:57 följande:
    Hittade en bild på Car Cot (till Quinny), men jag kan inte för mitt liv klura ut hur den ska sättas fast på ett säkert sätt...*hm*.
  • Leo och Elliots Mamma

SHIT, kollade på filmen på Folksams hemsida... Hoppas verkligen att INGEN använder sådana. Bra att ni la in den här utifall att... puh...Riktigt läskigt!!!

• Tezzan1981
    Tezzan1981 skrev 2009-04-21 16:18:14 följande:
    Funderar på att köpa en bee...får man fråga här då? Är det krångligt att alltid använda sele istället för handtagsbåge? Har hört att selen är dålig...är det ett skäl att inte köpa vagnen? Upplever ni att vagnen är för trång? (den är ju liten) Är det ett problem att barnet inte har fotstöd när den är vänd mot föräldern?
    ingen som vill svara?
  • Tullemi
    Tezzan1981 skrev 2009-04-21 22:04:55 följande:
    ingen som vill svara?
    Jag har inte haft några problem med selen, men så har ju också dragit om den så den endast går runt Mileas midja. Hon hatade att sitta helt fast. Men jag kan tro att även jag hade tyckt att selen var aningen kort/liten om jag hade satt fast henne som vanligt (och hon är bara 14 månader).
    Vagnen kändes kanske lite trång med åkpåse och vinterkläder, men det gick bra ändå. Absolut inget som störde . Jag älskar Bee'n och kan inte tänka mig någon annan vagn. Och förresten...hälsa mannen att den INTE är ful (men smaken är som baken).
  • ami
    Tezzan1981 skrev 2009-04-21 16:18:14 följande:
    Funderar på att köpa en bee...får man fråga här då?Är det krångligt att alltid använda sele istället för handtagsbåge? Har hört att selen är dålig...är det ett skäl att inte köpa vagnen?Upplever ni att vagnen är för trång? (den är ju liten)Är det ett problem att barnet inte har fotstöd när den är vänd mot föräldern?
    Vi har Bee till Mini som blir 3 till sommaren. Ligger något under på kurvan och får plats utan problem både sittandes som liggandes. På vintern med vinteroverall o dyl hade det säkert blivit aptrångt, men då har vi annan vagn. Jag hade gäna tagit båge, men funkar med sele. Man kan få annan sele om man mailar Bugaboo om det, en där inte muffarna sitter fast och längre? Funkar fint med det nya. Vår Mini åker baklänges utan fotstöd, men han klagar inte
  • Tezzan1981

kan man ha en sån ståplatta till ett större barn på been?

• straw2008
    Tezzan1981 skrev 2009-04-21 22:04:55 följande:
    ingen som vill svara?
    Vi har en bee som vi älskar, vår pojke är 8 mån o smal.

Med åkpåse blir det trängre men absolut INTE trångt, barnhar ju smala höfter.
    Selen är bra i sig, jag tror det faktiskt mer är hur den sitter, vi knäpper den bara runt midjan.

Jag älskar min bee!!
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden nr 3