• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Grattis Jenny!!! Men det var en lång runda det....Svinrundan är inte riktigt lika lång, betydligt trevligare men kan lukta riktigt illa ibland. Två stora grisgårdar passeras. Den ena sprang jag mycket vid när jag var mindre, tyckte det var spännande med de små kultingarn men har lite svårt för min kära mor när hon säger att nyfödda bebisar luktar som griskultingar.Hallå!!!!!Jag minns bara en fruktansvärd doft....

Vi ska visa dig rundan Jenny och resten av byn. Dags att du lär känna din by!! Dock imponerad över Bohrs rundan!!Plus i kanten....

• Mussa Mus

Nu pyser jag till kojs....Natti natti allesammen!

• Peand

Karin - Jesper ska vara hos tandläkaren kl 13 så vi kommer så fort han är klar.
    Det är lätt att hitta till Jenny. Vet inte hur hon skrev, men du kan ju gå förbi dagiset så är du nästan framme.

Johanna - skriv på du men räkna med att mina fingrar inte går lika fort......Du vet ju hur jag är??

• Peand

Hm, det var länge sedan man såg Cissi. Ska inte spekulera eller pressa, men man blir ju lite fundersam.....

• englamax

petra- ok ...men u ska jag gå och kolla idol igen..den ska jag gå och zuzza så gott...nej just ja det e juh paradise hotel..om jag orkar kolla på det...jaja..men vi ses i morn! *God Natt*

• Peand

Hahahaha, Johanna.....Såg helt plötsligt att det var reklam för monsternappen på denna sida...Komiskt. Då kunde jag ju ha tryckt på den länken igår!!!

• Peand

Godnatt på er alla......
    Jag får väl ge mig jag med. Inte kul att sitta här och svammla alldeles själv! Hoppas att jag hinner se några av er i morgon....

Nu blir Pelle glad som får sällskap i soffan!!

Natti.....

• Brodsmulan

*skrattar* nä ni, jag är här.. hemma som vanligt, men har haft Hanna & Pernilla här och vi har haft diskussion kring barnuppfostran, sov och matrutiner, allergier och matvägran halva kvällen.
    Har ju en liten herre som har laktos och Hannas minsta har troligen mjölk, vilket är gansak så 'bra' för hennes del iom att hon har då mig att rådfråga, tänk om jag också haft det.. kraken va närmare 5år när han fick sin diagnos och då hade jag tjatat i 2år men nu kunde hon börja redan när tösen va ett halvår och förstå vad som var fel. Det känns väl ändå tacksamt, att han fick 'lida' ger ju henne gagn iallafall.
    Samma med att han har benskörhet, kan hon förebygga genom att ge flickan extra kalcium, något jag kan göra nu men som inte kommer ge direkt mycket verkan tyvärr då han redan är skör i kroppen, har ju då lyckats bryta sig 2ggr redan.
    Är ganska kul och få olika syner, va väl egentligen hur man ska 'fjärma' sig från ett barn som ligger i spjälsäng när det somnar och man sitter bredvid till att bara kunna lägga ner och gå ifrån som var frågan från start och är då barnet i fråga runt 1-1½år så kan man ju inte förändra radikalt utan måste hitta en medelväg, kanske natta och sitta på en stol där man syns men ändå inte finns fullt nära. Men det är ju så att det som funkar på ena behöver inte funka på andra och vissa barn kräver mer närhet än andra.. som min Rasmus.. pinsamt men sant kan jag väl erkänna att han har somnat hos oss eller i soffan bredvid oss säkert fram tills han var 4½-5år.. fast å andar sidan kan jag relatera det till mjölken också, när det problemet försvann försvann också många andra bekymmer. Mot Morgan som alltid somnat i sin egen säng.. ska bli spännande och se vad nästa lilla filur har för egenskaper på dessa olika fronter.

aja, nu kom maken hem så då är det väl bäst att vara social en stund.
    G'natt på er

• MaLevi

Godmorgon!

Jaha, inget förändrat sen igår så då ses vi snart

• Druvan

kom på en ide Jenny.... om jag åker med dig hem till dig och sedan buss hem men kevin åker med Michelle hem

Svar på tråden LindeMammor05