• englamax

LindeMammor05

BARN FÖDDA ÅR 2005.
    hejsan alla stolta föräldrar och gravid. kastade i hop en tråd lite snabbt för att vi i lindesberg ska kunna snacka av oss lite och umgås vi oxå här på familjeliv som har barn födda 05. kan va kul att lära känna och knyta kontakter med folk som bor i närheten som oxå e förälder eller gravid. ev. kan man träffas och fika nån dag i veckan framöver. detta var en snabb press av denna sida...hoppas ni får det trevligt .....hels johanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-24 23:06:57:

om ni vill gå med i tråden så lägg till er här nedanför i barnens ålders ordning:

Peand(Petra 33år lindesberg)------Jonas 15/4 4280g ,längd 53

• Svar på tråden LindeMammor05
  • Peand

Cissi - jag tror att det helt hänger på vad du har för inställning hurvida du går upp igen eller inte efter en pulverdiet. Om man bara ger sig den på att fixa det och äter rätt men ändå normalt tror jag att man fixar det. Alla olyckskropar kraxar ju om att pulver är inget att gå på för man går upp allt igen plus lite till, men det gör man ju även om man kör viktväktarna och sedan faller tillbaks till ditt gamla liv...

Linda - Tillhör tyvärr dem som har blivit uppväxt med att man ska stryka tvätten (tack för det mamma!!) och har lite svårt att släppa det. Men det tar emot och det ligger länge och väntar....Men jag vet att jag inte är helt själv iallfall

Nä, nu är reklamen slut.....

• Isaccc

Nu är det bäst jag slutar innan jag får några pikar tillbaka
    Som tur är så blir man inte äldre än vad man gör det till.
    Jag tror jag stannar här på 25år, tycker det är en behaglig ålder, men vips så är man 45.

God natt

• Peand

Linda - Försök du bara att stanna på den åldern, det går fortare än du anar...
    Jag minns hur det var Skrämmande vad tiden går fort...Fast precis som du säger så är man inte äldre än vad man gör det till, så jag är nog 25 jag med

• englamax

förlåt fru Andersson..skrev jag 5:an..."amningen"
    petra- jag kan säga att strykgärnet va det ett tag sedan jag såg...strök alla max kläder när han va färskis men nu har det runnit ut isanden...han dregglar juh ner massa tröjor om dagen och skulle jag stryka alla som tvättas då skulle jag inte få göra annat änn stryka... och tid till att stryka sina egna har oxå flytit iväg till havs!

• Brodsmulan

Men jisses.. är ni så gammla som 25 jag stannade dagen jag fyllde 18, lagom myndig räcker för mig näää man blir som sagt inte äldre än man gör sig och jag vette katten ibland om man är mer än 5år *s* känns så när man blir så där lagom busig och allmänt uppåt å så kan man i en sämre tid känna sig som 75, speciellt efter en milspromenad med vovven när man ska ta sig ur sängen dan efter då är det tufft.. på tal om säng, ska nog försöka charma kudden nu, egentligen itne så trött då jag sov 3h med Joachim i eftermiddags, men lär väl bli imorgon och jag inte lyckas övertala de små nötterna som konstant bråkar där uppe i knoppen om att jag rä trött och bara måste sova.

Förresten, ska köpa en baby watcher att ha i vagnen, vet ni vart man kan finna tester på sånna? Eller vet ni någon som är bra som inte störs av något, alltså andra signaler å sån't?

• Brodsmulan

Johanna.. du är inte ensam om att inte hantera strykjärnet.. här har vi haft ett.. för ett par år sen *skrattar* pinsamt men sant, det gav jag bort till svägerskan, för vi använder det aldrig. Jag har torkskåp och slår ut kläderna innan jag hänger dem där, ytterst få kläder som blir direkt skrynkliga å måste nått strykas så går jag till famor ja, jag stryker själv där då då, men inte min favvissyssla inte å så mycket kläder so mdet går åt här så vette katten om jag ens skulle hinna annat om jag försökte, tvättar minst 2 maskiner per dag, skitgrisar har jag här hemma å så lilla spykråkan också

Men, men, nu får jag ta mig i kragen å gå å sova. G'natt på er *kram*

• Peand

Johanna - Sviker du mig Så kan du väl inte göra.....Har haft hoppet uppe då jag vet att det iallfall finns en knäppis till som står och stryker om dagarn...Usch, nu blev det tungt
    Hoppas att du får en bra shopping dag i morgon....

Cissi - 25 år var en rätt trevlig ålder fast jag tycker nog att jag den senaste tiden känner mig mer som en trotsig treåring. Vill inte........

Nu skriker kudden att det är dag om jag ska hinna somna idag och inte på andra sidan midnatt...

Godnatt!!

• englamax

cicci:jo det e nog ganska vanligt att strykningen inte e det man prioriterar först av sysslorna när man har små barn...men ett och annat plagg får sig ett stryk i veckan iaf...speciellt när magnus kastat in allt i torktumlaren då e det juh skrynkligare änn tanternas ansikte på ålderdoms hemmet! ja gå och lägg dig så du orkar upp!

• englamax

oj jäklar va klockan va mycket..ja nu måste jag oxå dyka ner i sängen*

petra- nej men du jag stryker nåt plagg nån gång iveckan iaf så helt övergiven e du inte men örebro imorn..jo magnus e juh sjuk så d blir nog inget

• Druvan

Godmorgon på er Mammor och bebisar!

Vill bara tala om att jag sett er i tidningen och ni var så fina.
    Hoppas ni hade det trevligt och att vi kan göra om det fler gånger.

Känner mig lite lite bättre från förkylningen så idag väntar provning av Dopklänning till Kevin, servettvikning bla.

Svar på tråden LindeMammor05